Фолксваген ќе ги удвои напорите за намалување на трошоците

На маржите на производителите на автомобили влијаат високите и неповолни цени на суровините, но и помалата побарувачка за автомобили во Европа, а особено во Кина.


Групацијата Volkswagen планира двојно да ги намали заштедите по разочарувачките продажби и намалувањето на продажните маржи во третиот квартал, што дојде со падот на побарувачката во Европа и особено во Кина. Групацијата VW претрпе пад на продажбата од 6,2 отсто во третиот квартал. Високите трошоци и флуктуирачките цени на суровините се најголемите причинители за лошите резултати. Како и многу други индустриски компании, производителите на автомобили се заштитат од промените во цените на стоките, што потенцијално ќе доведе до загуби. Ова ја доведе VW до загуба од 2,5 милијарди евра во третиот квартал, која нема да може да ја врати до крајот на годината.

„Понатамошниот развој на пазарот на суровини останува непредвидлив. Не можеме да бидеме задоволни со нашата профитабилност, која не ги исполни нашите амбициозни цели во третиот квартал“, рече во четвртокот финансискиот директор Арно Антлиц.

Програмата за заштеда од 10 милијарди евра во VW е одложена, но некои мерки се веќе спроведени, рече Антлиц. Компанијата ги објави прелиминарните резултати од третиот квартал во петокот што ја намали прогнозата за профитната маржа за тековната година, разочарувајќи ги инвеститорите. VW во четвртокот потврди дека остварила продажба од 78,8 милијарди евра во третиот квартал и зголемување на оперативната добивка за 14 отсто на 4,9 милијарди евра. Компанијата соопшти дека сè уште очекува да испорача меѓу 9 и 9,5 милиони возила на клиентите оваа година, а приходот на целата групација ќе биде 10-15 отсто поголем отколку во 2022 година.

Пад на маржата
Забавената глобална економија влијае на напорите на новиот извршен директор на групацијата VW, Оливер Блуме, да ги подобри долгорочните цели на марката за да обезбеди одржливи добивки од заработката. Групацијата VW произведува автомобили за масовниот пазар и ги вклучува марките VW, Škoda, Seat и Cupra. Погодени од високата цена на суровините, тешко е да се компензира стабилноста на цените, додека брзината на испораките е подобрена.

Во текот на првите девет месеци, оперативната маржа на марката VW падна од 4,7 отсто во 2022 година на 3,4 отсто оваа година. Групацијата ќе ја следи практиката на претходниците на Блуме за намалување на зависноста од нејзините луксузни брендови Porsche и Audi, и делумно ќе зависи од склучувањето договор со моќните синдикати на компанијата.

Производителите на автомобили се соочуваат со влошување на економските услови со висока инфлација што ги погодува потрошувачите во Европа и Кина, каде што постои ризик кризата на пазарот на домување да предизвика пошироко економско забавување.

Загуба на кинескиот пазар
Порше рече дека клиентите стануваат сè понезадоволни поради повисоките каматни стапки кои дури го оптоваруваат вообичаено „отпорниот“ премиум сегмент. Антлиц рече дека VW би можел да изгуби поголем удел на кинескиот пазар за електрични возила пред неговите нови модели произведени во партнерство со кинескиот Xpeng да почнат да остваруваат профит.

„Компанијата може да доживее малку повеќе загуби на пазарниот удел во следната година или две, но ние треба да бидеме целосно конкурентни до 2026 година“, рече Антлиц.

Брендот VW во јули објави дека ќе биде партнер со Xpeng за производство на два модели од средната класа кои ќе го носат логото на VW, но ќе го содржат софтверот на Xpeng и експертизата за автономно возење. Тие модели ќе бидат претставени за три години. VW Group треба да ги открие деталите за својот тековен петгодишен план за трошење следниот месец, како и потенцијално повеќе информации за заштедите.

Плановите за производство за претстојните модели се веќе добро воспоставени. Mercedes-Benz, исто така, предупреди во четвртокот дека зголемените трошоци и послабата глобална економска средина влијаат на продажбата и профитот.