Филозофскиот факултет вели дека најавената реформа ќе предизвика проблеми во образованието
![](https://nezavisen.mk/wp-content/uploads/2020/10/Filozofski-fakult-1-bg_resize.jpg)
Предложената реформа на образоавнието ќе донесе сериозни проблеми во процесот затоа што таа не содржи финансиска конструкција, ниту пак се дадени на увид резултатите од претходните истражувања и анкети. Вака наставно-научниот совет на Филозофскиот факултет ја оценува најавената реформа на образованието што ја предложи минисрката за образование Мила Царовска. Филозофскиот факултет вели дека во предложената реформа има методолошки и дидактички недоследности и решенија кои не соодветствуваат на воспитно-образовната и општествената реалност во државата. Потоа, за факултетот е неприфатливо спојувањето на историјата со другите хуманистички науки.
Филозофскиот факултет усвои четири заклучоци со кои се спроитвставува на најавената реформа. Во нив, меѓу другото, се вели:
„Спојувањето на предметот историја кој припаѓа на хуманистичките науки со група на предмети од општествените науки, претставува неприфатливо минимизирање и игнорирање на незаменливото и витално образовно значење на историјата. Наспроти предложената интеграција на предмети, факултетот смета дека истите исходи може да се постигнат преку интеграција на цели како концепт.
Нацрт-концепцијата предлага холистички пристап кон наставните содржини во кои неприродно се споени теми од општествените науки (социологија или граѓанско образование), хуманистиката (историски науки) и природните науки (географија) без притоа да се води сметка за спецификите на науките и за методологијата на нивното елаборирање во наставни содржини за деца од 6 до 14 години.
Потребно е да се предвиди и овозможи подолга разумна временска рамка за создавање на квалитетна реформа во основното образование во која ќе биде земена предвид комплексноста на сите процеси за натамошна имплементација како и критичкото мислење на сите релевантни фактори, а со оглед на комплексноста на предложените решенија и далекусежните последици што усвојувањето на оваа концепција ќе ги предизвика за севкупниот образовен систем на сите три рамништа (основното, а потем, следствено и на средното и на високото образование)“, се наведува во заклучоците.