ЕУ воведува дополнителни царини за кинеските електрични возила, Словенија и Германија беа против


Предлогот на Европската комисија за воведување дополнителни царини за увоз на кинески електрични возила доби доволна поддршка од земјите членки, соопштуваат од Брисел, кои очигледно ќе воведат царини во висина од 7,8 до 35,3 отсто.

„Денеска предлогот на Европската комисија за воведување конечни компензаторни давачки за увоз на електрични возила со батерии од Кина ја доби потребната поддршка од земјите-членки на ЕУ за усвојување на тарифите“, соопшти Европската комисија, додавајќи дека одлуката треба да да бидат објавени во официјалната публикација на ЕУ до 30 октомври.

Како дел од истрагата започната на крајот на минатата година, Европската комисија утврди дека производителите на електрични возила во Кина профитираат од неправедни државни субвенции. Поради тоа, на 5 јули, покрај веќе постоечките тарифи од 10 отсто, привремено воведе и дополнителни тарифи кои се движат од 7,8 до 35,3 отсто.

Членките на Европската унија во петокот одлучија по предлогот на Европската комисија за дефинитивно воведување дополнителни царински давачки за период од пет години. Со предлогот, меѓу другото, се утврдуваат дополнителни царини за американската компанија Тесла (7,8 отсто) и за кинеските компании BYD (17 отсто), Geely (18,8 отсто) и SAIC (35,3 отсто).

Дополнителна давачка од 35,3% ќе се применува и за сите други производители на електрични возила во Кина кои не соработувале со истрагата на Европската комисија. Предвидена е дополнителна царина од 20,7 отсто за компаниите кои учествуваа на предлогот.

Според неофицијални информации денеска за гласале 10 членки на ЕУ, 12 биле воздржани, а пет биле против. Меѓу вторите се споменуваат Германија и Словенија. Со оглед на тоа дека т.н квалификуваното мнозинство земји (15 земји-членки во кои живее најмалку 65 проценти од целото население на ЕУ) ниту го поддржаа ниту се спротивставија на предлогот на Комисијата, тие ќе можат сами да ја донесат таа одлука.

Одлуката мора да биде објавена во Службениот весник на ЕУ најдоцна до 30 октомври оваа година. Тоа значи дека дополнителните давачки најверојатно конечно ќе бидат воведени еден ден подоцна, кога и тие ќе почнат да се наплатуваат. Доколку во иднина со поединечни компании се договорат за повисоки ценовни обврски со кои би се зголемила цената на нивните производи и би се контролирал обемот на извозот во ЕУ, тие повеќе нема да подлежат на европската царинска регулатива.

Во Брисел нагласија дека продолжуваат преговорите со Кина за вакви алтернативни решенија, кои би биле во согласност со правилата на Светската трговска организација (СТО) и кои ќе се справуваат со штетните ефекти од кинеската државна субвенција за електрични возила.

Во средината на септември комисијата објасни дека ги отфрлиле предлозите на кинеските производители на електрични возила во врска со ценовните обврски, кои сакале да ги избегнат царините.

Во меѓувреме, во август, Кина покрена постапка пред СТО за наметнување привремени царини.

Во тоа време, кинеското Министерство за трговија нагласи дека одлуката на ЕУ нема правна основа, ги крши правилата на СТО и ја поткопува глобалната соработка во справувањето со климатските промени. Дополнително, воведоа и неколку трговски мерки во делот на увозот од Унијата.

Кинеското Министерство за трговија соопшти дека ќе ги заштити интересите на кинеските производители и ги повика европските носителите на одлуки да се вратат на вистинскиот пат и да бараат заедничко решение преку дијалог. Тие најавија и дека „одлучно се спротивставуваат на неправедните, неконзистентни и неразумни протекционистички практики на ЕУ“.

Кинескиот Geely, еден од најголемите производители на електрични возила во земјата, изрази „големо разочарување“ од потегот на ЕУ. „Оваа одлука не е конструктивна и може да ги затегне економските односи меѓу Кина и ЕУ и на крајот ќе им наштети на европските компании и потрошувачи“, напиша производителот на автомобили.

Германскиот министер за финансии Кристијан Линднер предупреди на ескалација на трговскиот спор меѓу Кина и ЕУ. Линднер на социјалната мрежа Х напиша дека претседателката на Европската комисија Урсула фон дер Лајен не треба да започнува трговска војна и покрај зеленото светло од земјите-членки за воведување царини. „Мораме да дојдеме до решение преку преговори“, го сумира министерот германската новинска агенција ДПА.

На негативните последици од воведувањето дополнителни царини предупреди и германското здружение за автомобилска индустрија ВДА. Претседателката на здружението Хилдегард Милер рече дека ова е уште еден чекор подалеку од глобалната соработка. Како што таа предупреди, потенцијалната штета далеку ќе ги надмине сите придобивки.

Милер ги повика двете страни да избегнуваат ескалација на спорот преку преговори. Според неа, двете страни мора да најдат решение преку конструктивни разговори.

„Инсистираме на гледиштето дека планираните тарифи се погрешен пристап и не би ја подобриле конкурентноста на европската автомобилска индустрија“, објави германскиот производител на автомобили „Фолксваген“, од каде што го повикаа Брисел на понатамошни разговори со Пекинг, „со цел да се спречат можни контрамерки, а со тоа и трговски конфликт“.

„Денешното гласање е фатален сигнал за европската автомобилска индустрија“, напиша шефот на БМВ, Оливер Зипсе. „Потребно е брзо решение меѓу Европската комисија и Кина за да се спречи трговски конфликт кој ќе заврши само со губитници“, напиша тој.