Eдриен Броди и Никол Кидман на пат да испишат историја на Оскарите


Eдриен Броди и Никол Кидман се вратија во трката за Оскар оваа година со нивните соодветни филмови „The Brutalist“ и „Babygirl“ од А24, и двајцата веќе се вртеа во трката за награди со силни фестивалски премиери. Ѕвездите сега бараат победа во нивните соодветни категории за најдобар актер и најдобра актерка, и ако тоа ви звучи познато, тоа е затоа што и двајцата победија во истите трки пред 22 години за „The Pianist” и „The Hours.” Дали можат да освојата Оскар по втор пат и да станат првото дуо во историјата на Оскарите што ги освоило водечките категории двапати во исти години?

2002 година се сметаше за една од најнепредвидливите сезони на Оскар во повеќе главни категории. Почнувајќи со Кидман и „Часовите“, филмот на Стивен Далдри ги однесе наградите Златен глобус за најдобра драмска актерка и најдобар филм во драма, заедно со пишување признанија за Дејвид Хере на Здружението на писатели на Америка и на наградите за скриптери на USC, додека подоцна собирајќи девет номинации за Оскар. Сепак, загубата на Кидман на наградата на Здружението на актерите за Рене Зелвегер („Чикаго“) остави многумина да се запрашаат колку Оскари ќе освои филмот, доколку ги има. На крајот, Кидман победи како единствена победа на вечерта, додека „Часовите“ загуби неколку клучни категории, вклучувајќи го и најдоброто адаптирано сценарио, од „Пијанистот“.

Тоа нè доведува до Броди во драмата на Холокаустот на Роман Полански, можеби еден од најголемите филмови во поновата историја, освојувајќи шокантни три Оскари од седумте номинации. Ништо од нив не се очекуваше, особено затоа што Броди не доби ниту една главна актерска награда. Во текот на целата сезона, „Пијанистот“ не избра ниедна награда сè до БАФТА наградите, кога ги освои наградите за најдобар филм и најдобра режија за Полански, што се покажа како показател за неговата победа за најдобар режисер подоцна на Оскарите. Броди ги победи Џек Николсон („За Шмит“) на Глобус и Даниел Деј Луис („Бандите на Њујорк“) на наградите БАФТА и САГ, така што беше најголемото изненадување на вечерта кога тој (исто така како победник за најдобро адаптирано сценарио Роналд Харвуд, кој исто така немаше освоено претходници претходно) беше повикан на сцената.

Сега и двајцата актери повторно се борат за нивните главни улоги во филмовите од 2024 година. Броди глуми уште еден преживеан од Холокаустот, инспириран од животот на Ласло Тот, во „Бруталистот“, кој раскажува три децении додека неговиот лик доаѓа во Америка за да биде архитект и се поврзува со богат индустријалец. А Кидман глуми како извршен директор кој започнува недозволена врска со драстично помлад практикант во „Babygirl“. И двата филма беа пофалени за нивните водечки изведби и веќе го освоија хардверот кога премиерно беа прикажани на Меѓународниот филмски фестивал во Венеција, при што првиот го зема Сребрениот лав.

Според комбинираните коефициенти на Златното дерби, Броди е изедначен со Колман Доминго („Пеј пеј“) со коефициент 9/2 за второ место во најдобар актер зад Ралф Фајнс („Конклав“) со 4/1, а потоа следи Тимоти Шаламе (“ Целосно непознато“) на 6/1, Даниел Крег („Квир“) на 11/1 и Себастијан Стен („Чракот“) на 16/1. Кидман, пак, е четврта со 17/2 шанси во преполното поле за најдобра актерка, зад Мајки Медисон („Анора“) со 39/10, Карла Софија Гаскон („Емилија Перез“) со 9/2 и Анџелина Џоли (“ Марија“) 5/1 по опаѓачки редослед, а потоа следуваат Saoirse Ronan („The Outrun“) на 10/1 и Маријана Жан-Батист („Hard Truths“) со 14/1.

Во целата историја на Оскарите, ниту еден актер не ги освоил главните категории двапати во иста година, иако Спенсер Трејси и Луиз Рајнер биле блиску. И двајцата го освоија своето последователно, првиот од 1937-1938 година, а вториот од 1936-1937 година. Доколку Броди и Кидман победат на 2 март 2025 година, тие би биле првата двојка што ќе ја постигне оваа пресвртница, а со оглед на нивните карпести патишта до нивната прва победа на Оскар, историјата многу добро може да се повтори.