Џулијан Мур протестираше на црвениот килим во Венеција во знак на солидарност со Џафар Панахи

Италија– Досега на Мостра, поголемиот дел од фанфарите на црвениот килим рбитираа околу тоа кој каде стоеше за премиерната фотографија на црвениот килим или што облеѓе Тимотеј Шаламе или Бред Пит. Но, минатата ноќ, Оскаровката Џулијан Мур избра да го привлече вниманието на многу поинакво и многу поитно прашање додека шеташе на црвениот килим на Палацо дел кино.
Мур, кој е шеф на жирито во Венеција оваа година, им се придружи на активистите од Меѓународната коалиција Филмаџии во ризик (ICFR) во флеш-моб повикувајќи на ослободување на иранскиот режисер Џафар Панахи од иранскиот затвор. На 12 јули, Панахи беше уапсен во Техеран и доби шестгодишна затворска казна откако се распрашуваше за апсењата на колегите режисери Мохамад Расулоф и Мостафа Ал-е Ахмад. Панахи се обиде да се распраша конкретно за условите на притворот на Расулоф, и се надевам дека ќе продолжи кон нивното ослободување.
Во демонстрациите на Мур му се придружија членот на жирито во Венеција, Одри Диван, директорката на Џинџер и Роза, Сали Потер, претседателката на жирито на Оризонти, Изабел Коише, и шефот на фестивалот во Венеција, Антонио Барбера. Мур држеше знак со ликот на Панахи и повикот за акција: „Ослободете го Џафар Панахи!“ На други табли беа прикажани различни, но слично приведени филмски професионалци, вклучително и мјанмарскиот продуцент Ма Аинт и турскиот продуцент Чигдем Матер.
Шестгодишната казна на Панахи првично му беше изречена на режисерот во 2010 година, а иранската влада избра повторно да ја активира. Казната доаѓа заедно со 20-годишната забрана за снимање филмови и патување за Панахи, и во услови на задушување на слободното изразување и мирно несогласување низ Иран.
Протестот се одржа пред прикажувањето на најновиот филм на Панахи „No Bears“, кој е во конкуренција на овогодинешниот фестивал. Според описот на филмот на TIFF, Панахи го режираше проектот од далечина, водејќи екипа преку границата во Турција. Филмот, во кој глуми и Панахи, следи две паралелни љубовни приказни соочени со демне општествени сили. Проектот, исто така, служи како коментар за неспособноста на Панахи да го напушти својот дом.