Џорџо Армани почина на 91 година – и остави зад себе спектакуларно меѓународно портфолио на недвижности

Милано – Американскиот моден дизајнер Џорџо Армани почина на 91 година, помалку од три месеци откако беше објавено дека страдал од неодредена здравствена состојба што го спречила да присуствува на неговата ревија на Неделата на машка мода во Милано за прв пат.
Починувањето на Армани во неговиот роден град Милано, Италија, беше објавено во соопштение споделено од неговата истоимена компанија, кое откри дека иконата на стилот била „опкружена со своите најблиски“ кога починала.
„Ил Сињор Армани, како што секогаш со почит и восхит го нарекувале вработените и соработниците, почина мирно, опкружен со своите најблиски“, се вели во преводот на соопштението, кое е напишано на италијански јазик.
Понатаму се забележува дека основачот на брендот работел „неуморно“ до своите „последни денови“, додека ја фалел неговата „визија што се проширила од модата во секој аспект од животот“.
Во изјавата се оддава почит и на трајната љубов на Армани кон Милано, каде што се наоѓаше седиштето на неговиот бренд и каде што самиот тој го поминал поголемиот дел од својот живот, откако се преселил таму откако служел војска по двегодишно студирање на универзитет.
„Пристигнав со моето семејство од Пјаченца по Втората светска војна“, рече Армани во интервју за „Гурмет Травелер“ во 2024 година.
„Студирав тука, стекнав пријатели, почнав да работам. Го изградив мојот живот тука… Денес се чувствувам целосно како Миланец. „Го сакам градот многу.“
Сепак, Армани – кој немаше деца – исто така имаше склоност кон меѓународни патувања, страст што се протегаше до неговата љубов кон недвижностите, поради што купуваше недвижности низ целиот свет, од островска куќа на Пантелерија во Италија до стан во Њујорк.
Во едно од последните интервјуа што ги даде пред неговата смрт, кое беше објавено на 29 август, дизајнерот разговараше со „Фајненшл тајмс“ од својот дом во Сен Тропе, каде што сè уште се „рехабилитираше“ од непознатата состојба што го спречуваше да присуствува на неговите модни ревии во јуни и јули.
Иако Армани живееше првенствено во стан во центарот на Милано, според весникот, неговиот дом во Сен Тропе се чини дека му обезбедил многу потребно засолниште од градскиот живот – сепак, неговото физичко отсуство од секојдневното работење на неговата компанија не се чини дека ја одвратило модната легенда да остане под контрола на секој аспект од нејзиниот бизнис.
„Мојата најголема слабост е што јас имам контрола врз сè“, призна тој. „Сè што ќе видите е направено под мое водство.“ И го носи моето одобрение.“
За таа цел, Армани, исто така, се отвори пред публикацијата за планот за наследување што го воспоставил – според кој неколку членови на неговото семејство, вклучувајќи ги неговите внуки и внук, ќе го преземат управувањето со неговата компанија.
„Моите планови за наследување се состојат од постепен премин на одговорностите што отсекогаш сум ги извршувал на оние што ми се најблиски“, објасни тој. „Би сакал наследувањето да биде органско, а не момент на прекин.“
Она што во моментов останува нејасно е кој ќе го наследи богатството на Армани, кое се проценува на 12,1 милијарди долари – што ги вклучува неговите многубројни имоти низ целиот свет.
Дизајнерот беше познат по тоа што имаше склоност кон островски имоти, особено, зграпчувајќи повеќе вили и имоти на голем број европски локации за време на неговиот живот, вклучувајќи и пространа имот на Пантелерија, малку познат италијански остров каде што поседуваше седум куќи.
Познат како Кала Гадир, имотот стана еден од најценетите домови на Армани – служејќи како летно бегство за дизајнерот и неговите најблиски со години откако го купи во 1979 година.
Познат како „црниот„бисер“ на Медитеранот, Пантелерија беше далеку од луксузниот и егзотичен рај што некои можеби очекуваа дека Армани ќе го фаворизира кога првпат го купи домот – а дизајнерот откри за Condé Nast Traveler во 2016 година дека немало електрична енергија на островот кога првпат пристигнал.
„Живеев тука кога немаше електрична енергија на островот“, сподели тој. „Мораше сам да си пумпаш вода“.
Сепак, Армани му даде свој раскошен пресврт на домот, реновирајќи ги сите седум резиденции на свој уникатен начин, иако објасни за весникот дека никогаш не се обидел (ниту сакал) да го претвори островот во нешто што не е, туку ја прифатил едноставноста на начинот на живот што го претставувал.
„Се чувствувам како еден од локалните жители тука“, рече тој. „Заборавете на џет-сетот, забавите, кул луѓето и ноќите до раните утрински часови. Тие не постојат. И никој не ги сака тука“.
Сепак, доколку некогаш посакал нешто посветло, Армани имаше многу опции за избор.
Покрај неговата раскошна вила во Сен Тропе и неговото бегство на италијански остров, дизајнерот поседувал и дополнителна куќа за одмор на островот Антигва во Карибите.
Имотот е сместен на карпа со поглед на океанот, во рамките на ексклузивна станбена заедница во која се наоѓаат само 25 вили, секоја поспектакуларна од другата.
Според профилот на „Форбс“ од 2020 година, Армани го купил домот за неодредена цена во 2006 година откако се заљубил во Антигва, која ја опишал како „еден од најживописните острови на Карибите“.
Неговиот простран имот на островот всушност се состои од две вили, кои ги купил приближно во исто време и кои се познати како Вила Флауер и Вила Серена.
Двата дома имаат свој базен, теретана, спа центар и тераса, како и прекрасен внатрешен декор изработен од сопствениот бренд на модната легенда, Армани Каса.
Армани Каса била искористена и за дизајнот на омилената суперјахта на бизнисменот, „Мејн“, која била изградена за него од италијанската компанија „Кодекаса“, и за која се смета дека била домаќин на мноштво холивудски ѕвезди во текот на годините.
Според извештаите, Армани поминувал околу шест недели секое лето пловејќи околу Медитеранот со своите најблиски на бродот од 213 стапки, кој бил пуштен во употреба во 2008 година.
Во 2015 година, дизајнерската икона му објаснила на Boat International дека донел одлука да нарача своја јахта откако поминал време на други бродови кои едноставно не одговарале на неговиот личен стил.
„Понекогаш им припаѓале на луѓе што ги познавав, понекогаш биле само изнајмени. Секогаш не биле мој стил – премногу бели, премногу осветлување, премногу мермер, кристал и махагони“, рече тој.
Армани забележал дека неговата љубов кон животот на море била поттикната и од неговата желба да ја задржи својата приватност – што го натерало да избегнува многу јавни места како хотели или густо населени места за одмор.
„Затоа не сум толку заинтересиран за хотели. Тоа и декорот – всушност, големите бродови често се како хотелски апартмани на море. Па затоа мојот брод изгледал како совршено решение“, рече тој.
„Уживам во одреден степен на изолација – тоа е суштината на мојот дом на Пантелерија. Сепак, не сакам да се изолирам само на островите. Се изолирам во светови што ги создавам од она што го сакам. Го отстранувам она што не ми се допаѓа. Мора да организирате атмосфера околу себе.“
Сепак, Армани не можеше целосно да избега од градскиот живот, факт што го разјасни во 2019 година кога купи прекрасен пентхаус стан во Њујорк за неверојатна цена од 17,5 милиони долари.
Единицата со четири спални соби, која се наоѓа на врвот од зграда на Централ Парк Вест, се одликуваше со многу препознатлива естетика инспирирана од црквата, комплетна со прекрасни витражи што ја исполнуваа секоја соба со виножито од светлина.
Распространета на 3.000 квадратни метри простор, имотот доаѓаше со огромна тераса што нудеше прекрасен поглед на Централ Парк.
Купувањето на домот му даде на Армани фер дел од приватноста, сепак, давајќи му контрола врз целиот кат од зградата со станови, каде што веќе поседуваше уште еден стан веднаш до неговиот нов пентхаус.
Пет години по купувањето на станот, дизајнерот ја зајакна својата посветеност кон Големото Јаболко кога претстави нова модна ревија на Менхетен со цел да го прослави отворањето на неговата нова зграда во градот.
Во тоа време, Армани зборуваше за својата љубов кон Њујорк, опишувајќи го како еден од неговите најголеми извори на инспирација за стил.
„Њујорк, за мене, отсекогаш бил поврзан со многуте филмови што длабоко ја обликувале мојата имагинација“, рече тој, според Ројтерс. „Размислувањето за градот во 30-тите и 40-тите години никогаш не престанува да ме инспирира и го евоцирам тоа расположение во новата колекција.“