Џон Вилијамс испиша историја на Оскарите како најстар номиниран


САД- Оскаровецот Џон Вилијамс испиша историја на Оскарите во вторникот кога доби номинација за најдобра музика за филмот на  Стивен Спилберг „The Fabelmans“.

Со 90 години, Вилијамс сега е најстарата личност која е номинирана за најпрестижната филмска награда, рекорд што претходно го држеа три лица кои беа номинирани на 89 години: костимографката Ен Рот за „Ma Rainey’s Black Bottom“,  сценаристот Џејмс Ајвори  за„Call Me by Your Namе“ и режисерката на „Faces Places”  Ањес Варда.

Ако Вилијамс победи, тој ќе стане најстариот добитник во која било категорија Оскар. Ајвори, кој доби Оскар за адаптирано сценарио за „Викај ме со твоето име“ во 2018 година, моментално го држи тој рекорд со 89; Вилијамс ќе наполни 91 година до 12 март, датумот на годинешната церемонија.

Вилијамс, добивајќи ја својата 53-та номинација за Оскар во вторникот, најдобро се покажа како жива личност со најмногу номинации за Оскар. Тој е исто така втора најноминирана личност во историјата на Оскарите – по Волт Дизни, со 59 номинации – и единствената личност која некогаш била номинирана за Оскар во седум различни децении.

Плус, тој сè уште е личност со најмногу номинации за Оскар во категоријата за бодување, бидејќи „The Fabelmans“ ја одбележува неговата 48-ма година. Неговите филмски партитури претходно пет пати освоија Оскар: „Fiddler on the Roof“ (1971), „Jaws” (1975), „Star Wars” (1977 година), „Е.Т. the Extra-Terrestrial“ (1982) и „Schindler’s List“ (1993).

Вилијамс и Спилберг, кои се запознаа на слепо состанок за ручек во 1972 година, работеа заедно на проекти повеќе од 50 години. Тие изјавија за Тајмс во 2012 година дека имаат стенографија и заедничка естетика на слухот за нивните соработки.

„Разговараме каде да ја ставиме музиката и која ќе биде нејзината функција во сцените. Ќе му отсвирам на Стивен неколку мали полуразвиени теми на пијано“, објасни Вилијамс. „Никогаш не ми рекол: „Не ми се допаѓа тоа“ или „Тоа не е добро“. Тој само преку говорот на телото, очите и лицето нуди чувство на охрабрување во оваа или онаа насока.

„Џони и јас бевме многу љубезни да вклучиме целосни оркестри и полни хорови во повеќето од нашите филмови“, додаде Спилберг. „Ги сакам оркестрите. Никогаш не ги напуштам сесиите за бодување. Тоа е мојот одмор од филмот што штотуку го снимив“.