Администрацијата на Трамп најави такси за кинеските бродови кои пристигнуваат во американските пристаништа

Администрацијата на Трамп во четвртокот најави такси за кинеските бродови откако истрагата на американскиот трговски претставник од администрациите на Бајден-Трамп покажа дека дејствата, политиките и практиките на Кина се неразумни и ја оптоваруваат или ограничуваат трговијата со САД.
„Бродовите и превозот се клучни за економската безбедност на Америка и слободниот проток на трговија“, рече американскиот трговски претставник Џејмисон Грир. „Активностите на администрацијата на Трамп ќе почнат да ја менуваат кинеската доминација, да ги решаваат заканите за синџирот на снабдување на САД и да испратат сигнал за побарувачка за бродови произведени во САД“.
УСТР соопшти дека Кина во голема мера ја постигнала својата доминација преку нејзиното сè поагресивно и специфично таргетирање на овие сектори, сериозно загрозувајќи ги американските компании, работници и американската економија.
Таксите ќе се наплаќаат еднаш по патување, а не по пристаниште, како што првично беше предложено.
Предлогот за политика, кој започна под администрацијата на Бајден и кулминираше во извештајот од јануари во кој се заклучува дека кинеската бродоградба има неправедна предност, ќе и овозможи на американската влада да воведе високи намети за бродовите од кинеско производство што пристигнуваат во американските пристаништа. Оригиналниот предлог предвидуваше да се наплаќа такса за услуга до 1 милион американски долари за секој оператор во кинеска сопственост (како што е Cosco). Оригиналниот предлог, исто така, вели дека за прекуокеанските бродови кои не се во кинеска сопственост со флоти што содржат бродови од кинеско производство, таксата за услуга ќе биде до 1,5 милиони американски долари за секое пристаниште во САД.
УСТР потврди дека оваа промена е направена поради јавните коментари за време на дводневните сослушувања за казните во март, каде што сведочеа над 300 трговски групи и други заинтересирани страни. Многумина ја предупредија владата во писма и сведоштва дека САД не се во позиција да победат во економска војна во која се вклучени прекуокеанските превозници кои користат бродови од кинеско производство. Наскоро, бродовите од кинеско производство ќе претставуваат 98% од трговските бродови на светските океани.
Сопствениците на бродови може да се квалификуваат за откажување од такси доколку можат да обезбедат доказ за нарачка од САД за изградба на брод. Откажувањето од надоместокот ќе се заснова на нето тонажен капацитет еднаков или помал од нарачаниот брод изграден во САД. „Доколку потенцијалниот сопственик на бродот не го достави нарачаниот брод произведен во САД во рок од три години, таксите ќе доспеат веднаш“, се вели во извештајот.
За првите 180 дена, таксите би биле поставени на нула и поделени во различни категории. Сите такси се засноваат на нето тонажата на бродот. Контејнерските бродови може да се движат од 50.000 до 220.000 тони.
Надоместок за услуги за кинески оператори на бродови и кинески сопственици на бродови:
Во сила на 17 април 2025 година, такса од 0 долари по нето тон за брод што пристигнува.
Во сила на 14 октомври 2025 година, такса од 50 долари по нето тон за влезен брод.
Во сила на 17 април 2026 година, такса од 80 долари по нето тон за дојдовен брод.
Во сила на 17 април 2027 година, такса од 110 долари по нето тон за дојдовен брод.
Во сила на 17 април 2028 година, такса од 140 долари по нето тон за дојдовен брод.
Таксата ќе се наплаќа до пет пати годишно, по брод. Регистарот не ја откри цената по контејнер.
Надоместоците за услуги за операторите на бродови од кинеско производство се пониски:
Ефективно: 17 април 2025 година, надоместок од 0 долари за секој истоварен контејнер.
Во сила на 14 октомври 2025 година, такса од 18 долари за нето тон (120 долари по контејнер)
Во сила на 17 април 2026 година, такса од 23 долари по нето тон (153 долари по контејнер)
Во сила на 17 април 2027 година, такса од 28 долари за нето тон (195 долари по контејнер)
Во сила на 17 април 2028 година, такса од 33 долари по нето тон (250 долари по контејнер).
Надоместоците за бродови за превоз на автомобили од странско производство, исто така, ќе се засноваат на нивниот капацитет. Надоместокот би започнал од 150 долари по единица еквивалент на автомобил (CEU) за 180 дена.
Работата во втората фаза нема да започне три години и ќе се фокусира на бродовите со ЛНГ. УСТР ќе ги ограничи ограничувањата за транспорт на ЛНГ со странски бродови. Овие ограничувања постепено ќе се зголемуваат во текот на 22 години.
Океанските превозници, доколку обезбедат доказ за нарачување брод од американско производство, таксите или ограничувањата за еквивалентен брод што не е изграден во САД се суспендирани до три години.·
Надоместоците за бродови изградени во Кина всушност не го покриваат превозот на Големите езера или Карибите, превозот до и од американските територии.
Извозот на големо како јаглен или жито ќе биде ослободен, заедно со празните бродови кои пристигнуваат на пристаништата.