Боб Дилан стана невидлив човек на сцената, а за тоа ние сме си виновни

Пред шест години, кон крајот на еден настап во Австрија, Боб Дилан толку се разбесни од обожавателите што фотографираа и снимаа видео што го запре сетот, за малку избегна лош пад и упати извонредно редок прекор до публиката. „Сликајте или не сликајте“, остро рече тој. „Можеме или да свириме или да позираме. Во ред?“
Во последниве години, обожавателите на неговите главни настапи не добија таков избор, бидејќи телефоните се забранети. За да се спроведе правилото, редарите шетаат по ходниците со фенерчиња и се закануваат дека ќе ги отстранат сите што не се придржуваат. Резултатот е освежително старомодно концертно искуство каде што луѓето всушност ја гледаат акцијата на сцената и живеат во моментот. Не се прави никаков вистински напор да се спречат аудио бутлегерите, а се појавија и беспрекорни снимки од овие настапи, но видео документацијата е расфрлана и на граница на негледање бидејќи прекршителите на правилата често се оддалечени километри од сцената и се принудени да снимаат под тајни агли.
Сепак, минатото лето, Дилан потпиша за музичкиот фестивал „Outlaw“ на Вили Нелсон, голема турнеја што ексклузивно се одржува во амфитеатри со капацитет од над 20.000 луѓе. Едноставно не е изводливо да се забранат телефоните на овие настани – никој нема време да следи толку многу седишта – што значи дека Дилан свирел пред огромно море од iPhone-и за прв пат по години. Добрата страна е што кога се случуваа вести за сет-листата, како што е враќањето на „Mr. Tambourine Man“ по 15 години или изненадувачката преработка на Pogues, сите можеа да ја видат на YouTube следниот ден. Недостатокот е што Дилан веројатно се чувствувал многу вознемирен цело време.
Кога турнејата „Outlaw“ продолжи во петокот навечер во Бангор, Мејн, по четиринеделна пауза, Дилан презеде драстична мерка да се направи практично невидлив на сцената. Тој го направи ова така што седеше зад големо пијано, го крена музичкото сталак, се опкружи со четири многу светли светла и цврсто навлече дуксер преку главата. Според извештаите на обожавателите, луѓето дури и во првите неколку реда не можеа да видат ништо освен горниот дел од неговата качулка. За остатокот од публиката, тој беше малку повеќе од визуелна дамка зад пијаното, претпоставувајќи дека воопшто можеле да видат каква било трага од него.
„Во моите 20 години настапи на Дилан, никогаш не сум видел нешто слично“, напиша суперфанот на Дилан, Реј Паџет, во својот неопходен билтен „Flagging Down the Double E“. „Поголемиот проблем не беше тоа што јас лично имав лош поглед. Буху! Тоа беше што создаде најмрачна енергија од публиката што ја доживеав на еден од овие настапи на Аутло. Луѓето беа бесни.“
Тој продолжи да го опишува незадоволството на публиката со шарени зборови. „Едно лице во моја близина го помина првото полувреме гласно жалејќи се на секого во близина, агресивно нудејќи го својот двоглед за да докаже дека тие воопшто не помагаат“, напиша Паџет. „Друга личност, која очигледно тивко крчкаше, конечно извика „Што по ѓаволите!“ за време на „Слепиот Вили Мектел“ и почна да ги турка луѓето настрана за да си заминат. Најсмешно е што двајца други во моја близина влегоа во долга дебата на средина од концертот за тоа дали тоа навистина беше Дилан таму горе или измамник.“
Не е измамник. Тоа е вистинскиот Боб Дилан. Тој е навистина, навистина уморен од луѓето што го гледаат концертот преку своите мобилни телефони, а не преку свои очи. И зошто да не биде? Телефоните понекогаш ги правеа концертите речиси неподносливи. На концертот на Oasis другата вечер во Пасадена, Калифорнија, многу луѓе околу мене едвај погледнаа кон сцената. Беа премногу зафатени фотографирајќи се едни со други, снимајќи сегменти од песни, а потоа прикачувајќи ги сликите на платформите на социјалните медиуми. Остатокот од нас беше заслепен од екраните на тие посетители на концертот и од обичните статисти во нивните фотосесии.
Целата поента на концертот е да се доживее нешто кул што се случува овде во физичкиот свет, токму пред вас. Која е поентата дури и да се оди ако ќе го поминете целото време на телефон? Фотографиите што ги правите изгледаат како апсолутно срање, а има 6.000 други луѓе кои снимаат секоја песна. Ако сакате повторно да ја видите, посетете го YouTube следниот ден. Не мора сами да го направите видеото.
Џорџ Костанза е позната по својата позната изјава: „Живееме во општество“. Ако не почнеме да се однесуваме така, Боб Дилан можеби ќе почне да изгледа уште повеќе како Невидливиот човек на сцената, или можеби едноставно ќе пее од својата гардероба. Во меѓувреме, спуштете ги вашите проклети телефони. На Боб му е доста. (И да, не можеме да бидеме 100 проценти сигурни дека затоа направил сè што е можно за да исчезне на неодамнешните концерти. Но, не можеме да замислиме друго објаснување. (Ролингстоун)