Забраните за паметни телефони во холандските училишта го подобрија учењето

По почетните загрижености, се вели дека учениците се пофокусирани и имаат подобри социјални интеракции едни со други


(Фото: Независен)

Забраните за паметни телефони во холандските училишта ја подобрија средината за учење и покрај почетните протести, покажа студија нарачана од владата на Холандија.

Националните упатства, воведени во јануари 2024 година, препорачуваат забрана за паметни телефони во училниците и речиси сите училишта се придржуваат. Близу две третини од средните училишта бараат од учениците да ги остават своите телефони дома или да ги стават во шкафчиња, додека телефоните се даваат на почетокот на часот кај еден од пет ученици, пишува „Гадрдијан“.

Истражувачите анкетирале 317 раководители на средни училишта, 313 основни училишта и спровеле 12 фокус групи со наставници, асистенти за наставници, ученици и родители. Средните училишта објавиле дека на децата им е полесно да се концентрираат (75%), социјалната средина била подобра (59%), а некои рекле дека резултатите се подобрени (28%).

Д-р Александар Крепел, истражувач во Институтот Конштам, вели дека интеракциите меѓу учениците се подобриле најмногу.

„Не е можно тајно да се фотографира некого во училницата, а потоа да се сподели во WhatsApp група, па затоа има зголемување на социјалната безбедност“, рече тој. „Особено во паузите меѓу часовите, учениците беа на своите телефони, а сега се принудени да разговараат… Можеби и се караат малку почесто, но училиштата, наставниците и учениците се доста задоволни од тоа како атмосферата е подобра.“

Првичните стравови околу забраната се покажаа неосновани, според Фреја Сиксма, портпаролка на советот за средно образование VO-raad, кој ги претставува училиштата и управните одбори.

„На почетокот имаше доста протести од училиштата, наставниците, учениците, родителите, прашања за тоа како сето тоа ќе функционира“, рече таа. „Но, сега гледате дека всушност сите се прилично среќни.“

Студијата покажа дека во специјалните училишта, каде што може да се дадат исклучоци за уреди за поддршка на учењето, околу половина изјавиле дека забраната имала позитивен или многу позитивен ефект. Во основните училишта, паметните телефони немале огромен ефект пред забраната, но една четвртина биле позитивни во врска со тоа.

Мариел Пол, министерката за основно и средно образование, рече дека националното упатство помогнало во дисциплината во училницата. „Наставниците и училишните раководители посочија дека доколку некој наставник сака да го забрани мобилниот телефон на својот час, тоа секогаш ќе биде тема на дискусија“, рече таа. „Понеискусните наставници ќе имаат тешкотии да го спроведат тоа.“

Холандската статистика известува дека 96% од децата се вклучуваат онлајн речиси секој ден, главно преку своите телефони. Минатиот месец, привремената влада ги советуваше родителите да ги забранат социјалните медиуми за деца под 15 години и да го ограничат времето поминато пред екран, додека еден пратеник предложи целосна забрана за паметни телефони во училиштата, пишува „Гадрдијан“.