Вработените масовно даваа отказ, а со овој потег Икеа го спаси својот бизнис

Икеа успешно ја реши кризата на „несреќните работници“, која значително го потресе бизнисот на шведскиот гигант чиј мебел ги краси домовите ширум светот. Таа го направи тоа со три едноставни промени кои треба да ги следат повеќе компании. Заклучокот од потегот на Икеа е едноставен: кога работодавачот ги слуша потребите на вработените, тоа директно влијае на бизнисот


Работниците на Икеа масовно ги напуштаа своите работни места во САД. Во Обединетото Кралство и Ирска, половина од сите нововработени заминаа во првата година. На глобално ниво, секое заминување ја чинеше Икеа 5.000 долари или повеќе за да се замени и најде нов вработен.

За да го спречи масовниот егзодус, шведскиот гигант мораше да открие што ги прави неговите работници толку несреќни – и брзо да го поправи. До 2022 година, повеќе од 62.000 вработени годишно заминуваа од различни причини, што претставуваше приближно една третина од работната сила, а недостатокот на работна сила за време на пандемијата го отежнуваше пополнувањето на редовите, пишува тој.

Кога вработените се незадоволни, деловните лидери и шефовите често неуспешно се обидуваат да откријат што тргнало наопаку. Тие нарачуваат студии, испраќаат анкети и одржуваат состаноци за да се обидат да разберат зошто работниците се толку несреќни. Сепак, Икеа му пристапи на овој проблем на сосема поинаков начин со воведување на три едноставни промени.

Имено, кризата со незадоволните работници следеше низа години во кои ИКЕА ги игнорираше поплаките на работниците и поттикнуваше распад на синдикатите. Како што пишува Fortune, Икеа всушност си копа дупка со години. Работниците долго време ги истакнуваат лошите услови за работа, особено во продавниците надвор од домашната трева во Скандинавија, каде што преовладува многу поприспособлива работна култура.

Во 2018 година, коалицијата на синдикати поднесе извештај во кој ја обвини Икеа за разбивање на синдикатот, велејќи дека компанијата се занимавала со заплашување и ги подложила работниците на испрашување од страна на раководството за нивните организациски аспирации.

Наскоро, работниците на ИКЕА ширум светот, вклучително и оние во Полска, Јужна Кореја и САД, штрајкуваа и почнаа масовни отпуштања. Тогаш пандемијата удри и направи сè експоненцијално полошо. Сепак, треба да се забележи дека пристапот на Икеа кон напорите на синдикатот не е целосно подобрен – додека тие се откажаа минатата година во другите делови на светот, тие сè уште одбиваат да ги пуштат претставниците на синдикатот во продавниците во САД.

Икеа на зголеменото незадоволство на работниците одговори со мерки кои повеќето компании ги игнорираат

Но, она што го направија беше сериозно да ја сфатат кризата и да одговорат на зголеменото незадоволство на работниците со мерки кои повеќето компании ги игнорираат: ИКЕА многу им го олесни животот на своите вработени.

Икеа ја реши својата работна криза со три едноставни решенија: зголемување на платите, зголемување на флексибилноста и субвенционирање на грижата за децата.

Кога ИКЕА дојде под новиот извршен директор Џон Абрахамсон Ринго во 2020 година, компанијата идентификуваше неколку клучни трендови кои се чини дека ги предизвикуваат нејзините огромни проблеми со задржувањето. Во некои земји, вработените дадоа отказ бидејќи распоредот и промените на смените беа тежок товар, често придружен со конфликти. Во други земји, вработените се откажаа кога имаа деца поради недостаток на родителски надоместоци. И, се разбира, со оглед на начинот на кој пандемијата влијаеше на платите на многу работни места, многумина одлучија да ги променат работните места од финансиски причини.

Икеа почна да ги решава сите овие прашања, зголемувајќи ги платите во речиси сите продавници, вклучително и бонусите, како и решавање на родовиот јаз во платите. Исто така, почна да ги зема предвид трошоците за живот при одредување на платите во одредени области со високи трошоци, како што е Лондон.

Секојдневието на вработените е олеснето со имплементација на технолошки решенија кои ги поедноставуваат процесите како што се закажување, промена на смените, обука и вработување на нови вработени и комуникација со вработените. Икеа, исто така, им даде можност на некои вработени да работат од дома и да ја повикуваат службата за корисници на терен. Дури и униформите се модернизирани.

Во Индија, каде грижата за децата беше најголемиот фактор за отпуштања, компанијата почна да ги субвенционира трошоците за згрижување деца на вработените, нудејќи родителско отсуство и обезбедувајќи петдневна работна недела наместо шесте кои се стандардни во индиското малопродажно работење.

Новиот пристап на Ikea брзо произведе резултати и испрати јасна порака до другите компании и нивните лидери: начинот на кој се управува со вработените е од клучна важност, земајќи ги сериозно нивните потреби директно влијание врз бизнисот.