Во светот на голи фустани, дали некој претера на Греми 2025?
Тоа беше веројатно најголемиот тренд на црвениот тепих во 2024 година, доминирајќи на наградите Оскар, Мет Гала и сè друго помеѓу. Голиот фустан – прегрнат од познати личности, од Ел Фенинг до Ким Кардашијан, Доџа Кет до Шарлиз Терон – стана тренд кој подига веѓи на црвениот тепих. На минатогодишното доделување на Оскарите на пос-оскаровката забава на Vanity Fair, видовме како голотијата може да биде и ангелска (како што е прикажано со проѕирниот фустан на Џенифер Лоренс, од колекцијата на Живанши од 1996 година, рачно извезен со детелини) и ризичен (на Charli XCX -гол наметка, исто така дизајниран од Живанши.)
Но, на Греми во неделата, само еден гол фустан ги вртеше главите. Додека повеќето гости се определија за пригушени палети и уникатен стајлинг поради оддавање почит на жртвите од разорните шумски пожари во Лос Анџелес, Бјанка Ценсори зазеде поинаков пристап.
Ценсори пристигна на настанот заедно со сопругот Канје Вест – кој сега оди покрај Је. Ако долгиот пердув капут на австралиската манекенка изгледаше некарактеристично скромно, со оглед на нејзиниот ризичен пристап кон облекувањето во јавност, тоа беше затоа што таа не планираше да го носи долго.
За неколку секунди откако застана за фотографирање, 30-годишната девојка се сврте со грбот кон камерите и го спушти капутот за да открие мини фустан без ракави од проѕирна мрежа што не остави ништо на фантазијата.
Голите фустани доаѓаат во сите облици, големини и различни нивоа на изложеност. Овој жанр на фрак се фокусира на моќта на сугестија – понекогаш, оној што го носи воопшто не открива ништо. Во доцните 1990-ти, Жан-Пол Готје направи бранови со неговите шаблони на trompe-l’oeil, слики од гола човечка форма, кои ги испечати на блејзери и фустани. Тоа е принт што оттогаш го оживеаја дизајнери како што е Глен Мартенс, чии парчиња во кисела боја, во стил на мапа, ги носеа Бела Хадид и A$AP Rocky.
Дури и некои од најраните примери на голи фустани- Меј Вест во филмот од 1936 година „Оди на запад, млад човек“ или фустанот на Керол Бејкер, кој го носеше Balmain додека го промовираше „The Carpetbaggers“ во 1964 година – се потпираа на стручно поставени везови за да остават впечаток на гола кожа, притоа избегнувајќи какви било реални прикажувања на голотија. Голите фустани, за сета жестока дискусија, можат да бидат изненадувачки скромни.
Но, каков е логичниот заклучок на културата што ужива во сугестија за соблекување? На некои – особено на оние како Ценсори, кој често се појавуваше во јавноста во откривачки облеки, без разлика дали оди во музичко студио речиси гола под проѕирна јакна за дожд или оди на вечера во Лос Анџелес облечена само во градник и пар проѕирни хулахопки – скокот од гол фустан до голо тело може да се чувствува мал.
На црвениот тепих на Греми, Вест, пак, застана покрај Ценсори во црна маица и панталони, без израз зад еден пар очила за сонце. Наскоро се појавија извештаи дека парот бил избркан од доделувањето на наградите. Сепак, извор запознаен со редоследот на настаните за Си-Ен-Ен изјави дека тоа е невистинито. „Не беше изведен надвор“, рекоа тие. „Тој е номиниран. Одеше по тепихот, влезе во својот автомобил и замина“. Си-Ен-Ен побара коментар до претставник на Вест.
Набргу по појавувањето, парот сподели фотографии од Полароид на кои Ценсори го моделира изгледот во објавите на нивните соодветни сметки на социјалните мрежи. Во оттогаш избришаната објава на Инстаграм, Вест ја опиша облеката на неговата сопруга како „прилагодена мода“, но сепак немаше уметничко или паметно облекување за да се восхитува. Празнината на голотијата на Ценсори го поставува прашањето: дали е тоа мода или само тело?
Вест не потврди дали тој лично ја дизајнирал – или бил вклучен во дизајнирањето – облеката на Ценсори, иако корисниците на социјалните мрежи се сомневаа во улогата на раперот во изборот на гардероба на неговата сопруга. Други шпекулираа дека манекенката можеби се прекршила со законите за непристојна изложеност во Калифорнија, кои им забрануваат на луѓето да го изложуваат своето „голо тело или гениталии пред секој што би можел да биде изнервиран или навреден од тоа“.
На прашањето дали Ценсори ги прекршила законите за непристојна изложеност во Калифорнија, портпаролот на полицискиот оддел во Лос Анџелес преку е-пошта изјави за Си-Ен-Ен дека „не биле информирани за никаков инцидент на Греми“. Академијата за снимање и CBS не одговорија веднаш на барањата на CNN за коментар.
Додека Ценсори секако придонесе за значаен момент во историјата на трендот на голо (со)облекување, таа го трансформира она што е типично сугестивен шепот во заглушувачки крик. (Си-ен-ен)