Вирџин Атлантик изведе историски лет меѓу Лондон и Њујорк со авионско гориво од животинска маст


Авион на „Вирџин Атлантик“ напојуван од мешавина од отпадно масло за јадење, животински масти и други неортодоксни горива полета од лондонскиот аеродром Хитроу за Њујорк во вторникот, лет што авиоиндустријата го поздрави како пресвртница во нејзиниот комплексен и контроверзен притисок за декарбонизација.

Патувањето зе прв пат се изведе од комерцијална авиокомпанија на долги релации, а авионот беше целосно напојуван од таканаречените одржливи воздухопловни горива (SAF), кои испуштаат помалку јаглерод во текот на нивниот животен циклус од традиционалното авионско гориво.

„Вирџин Атлантик“ направи голем чекор напред во настојувањето на авиоиндустријата да ги намали своите глобални емисии и да ги постигне целите за нето нула емисии на стакленички гасови со спроведување на трансатлантски лет користејќи 100 проценти одржливо воздухопловно гориво (SAF).

Овој лет претставува историска пресвртница бидејќи стана првиот трансатлантски лет направен од комерцијална авиокомпанија со помош на САД. Вирџин за овој потфат избра авион Боинг 787 опремен со мотори Ролс-Ројс Трент 1000.

Според Вирџин, летот Flight100 помеѓу лондонскиот аеродром „Хитроу“ и њујоршкиот „JFK“ на 28 ноември покажува дека САФ е сигурна замена за авијацијата со фосилни горива и единствено остварливо среднорочно решение за да ја декарбонизира авијацијата на долги релации.

Pratt & Whitney Canada и Gulfstream Aerospace Corporation, исто така, завршија трансатлантски лет со помош на деловниот авион G600 и SAF.

Аналитичарите веруваат дека SAF ќе игра клучна улога во напорите за намалување на емисиите на јаглерод во случај на летање на долги релации и дека ќе придонесе за реализација на целта Net Zero до 2050 година. Со користење на SAF, операторите на авиони имаат можност значително да го намалат нивното влијание кога станува збор за емисиите на јаглерод, бидејќи ова гориво се добива од одржливи извори, за разлика од керозинот. SAF се произведува со користење на одржливи извори како што се растителни и животински масла, употребено масло за јадење, комунален отпад и слично, така што нуди низа опции.

За Flight100, користена е двојна мешавина на SAF, 88 проценти HEFA (хидрообработени естри и масни киселини) добиени од AirBP и 12 проценти SAK (синтетички ароматичен керозин). HEFA компонентата е изведена од отпадни масти и е комбинирана со SAK направен од растителни шеќери со вишок растителни протеини, масла и влакна кои беспрекорно се интегрираат во синџирот на исхрана. Вклучувањето на SAK е од клучно значење за 100 проценти SAF мешавини бидејќи ја обезбедува потребната ароматика за оптимална функционалност на моторот.

Во 2008 година, Вирџин го изведе првиот комерцијален пробен лет користејќи SAF за Боинг 747, а сега Боинг 787 Дримлајнер дополнително ги помести границите.