„Венеција ми се случи како чудо“: Кевин Костнер емотивен за новиот вестерн


Откако го претстави Хоризонт: Американска сага – Поглавје 1 во Кан минатиот мај, Кевин Костнер денеска е на Лидо на светската премиера на вториот дел од епот на Манифестот на судбината. Хоризонт: Американска сага – Поглавје 2, во режија и со Костнер во главната улога заедно со Сиена Милер, Сем Вортингтон, Џовани Рибиси, Изабел Фирман, Лук Вилсон и други, ќе се прикаже надвор од конкуренција на Филмскиот фестивал во Венеција попладнево. Пред тоа, Костнер се сретна со печатот.

Костнер го напиша досегашниот еп од два дела, со ко-сценаристот Џон Берд, а исто така и продуцент под неговото знаме на Territory Pictures. Трет и четврти филм се напишани и подготвени за снимање. Оскаровецот се впушти во овој проект и со пари и со душа. Тој претходно изјави за Deadline дека од свој џеп ќе плати 98 милиони долари за првите три филма, а дека финансирањето на четвртиот ќе достигне над 100 милиони долари. Денеска тој беше оптимист разговарајќи за иднината.

Следењето на филмскиот фестивал во Венеција за Поглавје 2 доаѓа откако домашното прикажување на Њу Лајн на 16 август беше одложено поради слабата заработка на благајните за Поглавјето 1. „Немаше огромен успех“, рече Костнер, но истакна: „Јас имав многу филмови на тој начин што го издржаа тестот на времето“.

Сепак, Костнер, кој неодамна изјави дека Deadline Chapter 2 се очекува да излезе пред крајот на годината, денес не изгледаше вознемирен од промената. Тој рече: „Тоа беше одлука на студиото да се издаде шест недели подоцна. И стана студиска одлука да не се“, што резултираше со паѓање во сопствениот план. „Отсекогаш сакав да излезам со филмовите со разлика од околу пет, шест месеци, а тоа ќе ми овозможи да дојдам во Венеција… Кога поминаа шест недели, немаше да дојдам овде… Но, она што се случи е чудо во животот… Мојот план секогаш беше да го донесам во Венеција, и одеднаш тоа се случи“.

Запрашан за иднината на серијата филмови, Костнер објасни: „Ако има нешто што очекувате од Вториот дел, сфаќате дека 2 станува потешко од 1. Тешко е да се оди на Запад. Три е иста работа. Станува потешко. Но, ќе ви го кажам ова, поглавје 3 е поразително. Поразително е затоа што почнуваш да ги познаваш сите овие луѓе и животот продолжува кон нив, и ќе го видиш тоа“. Тој истакна дека сака да продолжи да оди напред со Поглавје 3, „Морам да побрзам и да не дозволам карпата да падне назад по удолницата. Морам да одам повторно да ги ставам рацете на него и да почнам да го туркам нагоре. Тоа е јаже кое не можам да го отпуштам“. Неговиот глас потоа малку попушти додека му аплаудираа: „Не знам како ќе направам 3 во моментов, но ќе успеам“.

Запрашан зошто ја избрал оваа тема, Костнер му рече на прес-корпусот: „Едноставно го сакам патувањето во Америка, ветувањето за тоа што беше Америка… Кога луѓето кои ја напуштија Европа за да го преминат Атлантскиот Океан, видоа нешто што едноставно не можеа верувајте, огромен континент без ниту една зграда. И очите на светот се отворија, и тие ќе дојдат во Америка со ветување… Тоа беше околу 300.400 години марш низ Америка од море до светлечко море, и тоа го направија вашите предци и моите. И тоа беше во земја каде што немаше ништо, само животните и луѓето кои избраа да живеат лесно на неа, и борбата што не сакаа да се откажат од неа. Така, едно ветување се одржуваше, а друго се губи“.

Има „нешто за Западот“, размислуваше Костнер. „Тоа не е земја во Дизниленд, тоа е место каде што беше тешко и се случи во инчи. И јас само очајно сакав да ја раскажам таа приказна и сфатив дека најдобриот начин да се раскаже таа приказна е на крајот речиси низ очите на жените. Жените трчаат веднаш по средината на секоја приказна што е во Хоризонт. Таков филм сакав да му го донесам на светот, па дури и да ја потсетам мојата земја дека тоа беше борба и дека е дел од нашата историја“.

Тој, сепак, рече дека Хоризонт „не е порака до мојата земја; тоа е потсетник за мојата земја за тоа колку беше тешко што луѓето го направија ова патување… Тоа не е политичка порака за никого. Знаете, филмовите зборуваат со нас, а кога светлата ќе се изгаснат, тие зборуваат со нашите срца поединечно. Сите можеме да го гледаме истото во мракот, сите ќе го живееме истиот сон, но тоа ќе значи нешто различно за сите нас“.

Костнер, исто така, се потсети на тоа дека бил во Венеција пред 35 години за Силверадо кога „имав само едно интервју“. Тој го завршувал интервјуто бидејќи некој го известил дека Фанданго, во кој тој глуми и кој исто така излезе истата година, игра во блиското кино. „Реков, bullsh*t“, се сеќава тој, а потоа „влегов во киното во кој беше преполно, луѓе седат на патеките, а филмот само што завршуваше. Се свртеа кога светнаа светлата, се објави моето име. Немав поим дека тоа ќе се случи, а луѓето од Венеција ракоплескаа за филмот, бидејќи филмот беше она што беше важно. И тогаш се свртеа кон мене, ме погледнаа, а јас никогаш не бев ист. И излеговме од тоа кино; целата публика излезе на булеварот… и си помислив, правам филмови за светот. Можеби снимам американски филмови, но сè што им правам е поврзано со однесувањето и мислам дека однесувањето се преведува низ целиот свет“.

Horizon: An American Saga – Chapter 1 се прикажува и во Венеција. Костер претходно изјави дека одлуката на фестивалот „ја покажува не само нивната верба во тоа како двата филма функционираат заедно, туку и нивната поддршка на визијата на режисерот“.