Уште колку километри можете да возите кога горивото е на резерва


Сите од нас барем еднаш возеле малку предолго откако ќе се запали резервното светло, преценувајќи ја километражата што можеме да ја добиеме со достапното гориво и туркајќи го резервоарот до неговите граници.

Без разлика дали се обидувавте да ја избегнете гужвата или да заштедите пари чекајќи да стигнете до место каде има бензинска пумпа, тоа често се претвора во период исполнет со паника на потрага по најблиската бензинска пумпа.

Но, колку километри можете безбедно да возите откако ќе се вклучи светлото за гориво? Точната бројка зависи од неколку фактори, вклучувајќи ја марката и моделот на вашиот автомобил, вашите навики за возење и редовната километража со гас, велат експертите. Нема да стигнете толку далеку, на пример, во агресивен спортски автомобил, наспроти ако сте во помал автомобил и возите умерено.

Но, еве ја добрата вест: имате многу повеќе простор за движење отколку што мислите. Значи: колку километри можете да патувате со вклучено светло за гориво?

Автомобил со резервоар од 40 литри, преостанатата резерва може да биде 4-6 литри од моментот кога ќе се запали индикаторот. Сепак, на голем теренец ќе му останат 12 или дури 15 литри гориво, но неговата специфична потрошувачка по километар е значително поголема.

Претворете го во потрошувачка: на пр. мал градски автомобил со резервоар од 40 литри и резерва од 4 до 6 литри теоретски може да помине веројатно уште 50-80 км при умерено возење. Меѓутоа, автомобил кој троши една третина повеќе мора да има и толку повеќе резерва.

Следното прашање е дали староста и состојбата на возилото, односно состојбата на патот влијае на тоа колку далеку можете да возите откако ќе се вклучи светлото?

Староста и состојбата на автомобилот, особено квалитетот на одржувањето на возилото ќе имаат влијание врз потрошувачката, како и специфичните услови на патот.

На пример, студеното време значително ја зголемува потрошувачката на гориво, особено поради работата на други системи како климатизација, греење итн., па ако индикаторот ви се вклучи кога е екстремно студено, треба да внимавате да стигнете до бензинската пумпа што е можно поскоро.

Лошо одржувано возило ќе има и поголема потрошувачка и затоа побрзо ќе остане без гориво. Од друга страна, ако возилото е добро одржувано, неговата старост не треба да влијае на потрошувачката на гориво.

Следното прашање е дали може да биде штетно да се вози на резерва. Одговорот е „да“. Возењето неколку километри до најблиската бензинска пумпа нема да го оштети вашиот автомобил, но имајте на ум дека на пумпата за гориво и е потребна течност за да работи и дека ако ја работи на „суво“ ќе предизвика дефект на системот.

Покрај тоа, со текот на времето ризикувате да го затнете филтерот за гориво бидејќи автомобилот почнува да влече нечистотија и честички од дното на резервоарот.

Постојат неколку работи што можете да ги направите за да ја минимизирате потенцијалната штета. Прво, додека ја барате најблиската бензинска пумпа, избегнувајте возење со големи брзини за да спречите поголема специфична потрошувачка. Секоја преостаната сума ви е многу важна, затоа бидете рационални кога возите. Второ, исклучете ги сите непотребни потрошувачи, особено климата, системот за греење на кабината, седиштата итн. бидејќи ја зголемуваат специфичната потрошувачка на гориво.

Доколку нема бензинска пумпа во близина, со мали шанси да ја најдете, подобро е безбедно да застанете на соодветно место и да повикате помош или алтернативно решение за да го продолжите патувањето.