Туристка згрозена од средбата со стражата на Диоклецијан во Сплит: „Вулгарни забелешки и изнудување пари“

Претседателката на Градскиот округ, Лара Араповиќ, сподели приказна во Фејсбук групата „Get Getanima“ што служи како сериозно предупредување за насоката во која се развива туризмот во Сплит. Во објавата, таа пренесе порака од нејзината братучетка од Австралија, по потекло од Сплит, која повторно го посетила Сплит со своето семејство. Овој пат, средбата со костимирани „римски војници“ од Диоклецијановата палата била исклучително непријатна, пренесува „Слободна Далмација“.
– Мојата братучетка од Австралија ми го испрати ова. Родена е во Сплит, но се преселила како дете. Погледнете што пишуваат туристите, а ние сè уште мислиме дека се овци за стрижење! Треба да се предупреди за вакви ситуации бидејќи создаваат лоша слика за Сплит како град – рече Араповиќ.
Во пораката, туристката ја опишала непријатноста што ја доживеала кога се сретнала со „римските војници“ кои секојдневно позираат за фотографии со посетителите во центарот на градот, забележувајќи дека нејзиното искуство овој пат не било ни блиску до она што го очекувала.
– Сакам да ги предупредам луѓето да не се дружат со момци облечени како римски војници во Сплит. Кога бевме тука пред четири години, имавме одлично искуство. Се фотографиравме со нив и им дадовме бакшиш од пет евра. Тоа беше забавно сеќавање што често го споделував.
Вчера шетавме низ преполниот форум кога го запреа мојот сопруг Џереми и му пикнаа меч во раката. Џереми е добронамерен и подготвен за шега, па ги сликав. Потоа ги насочија своите копја кон мене и му рекоа да ми каже „да престанеш да кукаш“. Не реков ни збор. Потоа ми пикнаа меч и ми рекоа да му ги „отсечам тестисите“. Бев згрозена од оваа вулгарна забелешка, се повлеков и реков „не“, а потоа почнав да фотографирам други сцени.
Го слушнав Џереми како вели дека нема пари, бидејќи барале бакшиш. Почнав да копам во чантата, а еден од нив рече: „Луѓето обично даваат десет за мене, а десет за него“. Им подадов четири евра, на што тој рече: „Немате хартија?“, очигледно мислејќи на поголема сума – ја започнува објавата туристката.
Таа беше вознемирена, како што тврди, од бесрамното изнудување пари.
– Ако не сакате да платите 20 евра за фотографија од овие момци, избегнувајте ги. Или барем прво прашајте ги колку „наплаќаат“, бидејќи не е бакшиш ако однапред ви кажат колку должите. Уште подобро, понесете ролна тоалетна хартија со вас, за кога ќе побараат „хартија“, да имате нешто соодветно за нив – заклучи таа.
Туристичката заедница на Сплит реагираше на нејзината објава.
– Во оваа прилика, би сакале да истакнеме дека проектот „Промена на Диоклецијановата гарда“, кој се одржува секојдневно на перистилот во 12:00 часот од средината на мај до крајот на септември, го организираат Сплитскиот туристички одбор и Сплитскиот хрватски народен театар. Сплитскиот туристички одбор го финансира проектот, а Сплитскиот хрватски народен театар е одговорен за изборот, ангажирањето и надзорот на ангажираните актери и статисти.
Веднаш контактиравме со Сплитскиот хрватски народен театар, ги препративме добиените обвинувања и побаравме итен одговор, вклучително и санкционирање на лице чие однесување предизвикува штета на угледот на проектот и дестинацијата како целина. Доколку оваа практика повторно се воспостави или продолжи, ќе бидеме принудени да ја преиспитаме и евентуално да ја прекинеме понатамошната соработка на овој проект.
Исто така, важно е да се напомене дека во градот Сплит работат здруженија кои самостојно ангажираат луѓе да ја играат улогата на Диоклецијановата гарда, најчесто на чести и атрактивни локации во центарот на градот. Овие активности не се дел од официјалната програма на Туристичкиот одбор и Хрватскиот народен театар во Сплит, но редовно ги проследуваме сите примени извештаи и информации за неправилности до надлежните општински и инспекциски служби за понатамошно дејствување.
Нашата заедничка цел е да ја зачуваме автентичноста и достоинството на историското јадро и да обезбедиме позитивно искуство за сите посетители на градот. Затоа, уште еднаш ви благодариме за вашата загриженост и навремен одговор и ве охрабруваме слободно да ги споделувате вашите забелешки во иднина, бидејќи со тоа ни помагате да создадеме подобра и посоодветна туристичка средина – рекоа тие.