Топ-5 најскапи модни брендови во светот
![](https://nezavisen.mk/wp-content/uploads/2020/03/brendovi.jpg)
Натпреварот меѓу модните брендови и луксузните империи продолжува, зголемувајќи го притисокот врз оние што се борат финансиски да ја зголемат продажбата или да го продадат брендот.
На пазарот силите секоја година си ги одмеруваат ЛВМХ, кој сега има цела колекција од 70 брендови, почнувајќи од брендови на шампањ, па сè до производители на часовници, неговиот ривал „Керинг“ во Париз, амбициозниот конгломерат „Корс“, со седиште во САД или кинескиот „Шандонг Руи“. Проширувањето на јазот меѓу успешните брендови и оние што се напрегаат да остварат добивка, би можеле да поттикнат нови зделки, велат аналитичарите.
Ова се топ-5 најскапи модни брендови според заработката, потрошувачката и влијанието.
5. ШАНЕЛ
Шанел е француска приватна модна компанија во сопственост на Ален и Жерар Вертхајмер, внуци на Пјер Вертхајмер, кој беше ран деловен партнер на Коко Шанел. Шанел е висока модна куќа специјализирана во високата мода и гардероба готова за носење, луксузни производи и модни додатоци. Во својата младост, Габриела го добила прекарот Коко. Како моден дизајнер, Коко Шанел го задоволи женскиот вкус на елеганција во облеката. Марката е најпозната по својот „мал црн фустан“, парфемот Шанел бр. 5 и костумот Шанел. Карл Лагерфелд се приклучи на Шанел како нејзин креативен директор во 1983 година и продолжи до неговата смрт. Компанијата е основана во 1910 година и сега има околу 20 000 вработени. Логотипот на Шанел се состои од две испреплетени, спротивни букви-С, едно свртено лево, едно свртено десно.
4.ПРАДА
Прада СПА е италијанска луксузна модна куќа која е основана во 1913 година од Марио Прада и неговиот брат Мартино како Фратели Прада, специјализирана за многу производи за висока мода за мажи и жени, вклучувајќи кожни производи, чанти, обувки, облека, додатоци, очила и мириси. Неговите брендови вклучуваат Miu Miu, Church’s, Cas Shoe и Pasticceria Marchesi. Главни извршни директори се Патрицио Бертели и Мичија Прада Бјанки, а компанијата има 12 326 вработени. Miuccia Bianchi Prada е главниот дизајнер на Prada и основач на нејзината подружница Miu Miu. Форбс проценува дека нејзината нето вредност е 4,5 милијарди УСД.
3. ХЕРМЕС
Хермес Интернешнл С.А., или едноставно Хермес е француски производител на луксузна стока за висока мода, основана од Тиери Хермес на 1 јуни 1938 година со седиште во Париз, Франција. Специјализиран е за производи од кожа, додатоци за живот, мебел за домаќинства, парфимерија, накит, часовници и готова облека, обувки, ремени, ракавици, капи… Особено, легендарни се чантите Хермес наречени по стилските икони, меѓу најскапите во светот. Има 15 417 вработени. Главни извршни директори се Анри-Луј Бауер и Аксел Дума.
2.ГУЧИ
Гучи, е италијански моден бренд, дел од групацијата Гучи, мултинационална француска компанија, сопственост на компанијата Керинг, порано позната како ППР. Гучи е основана од Гучи Гучи во Фиренца во 1921 година. Гучи е исто така најпродаваната италијанска марка, која работи со околу 278 свои продавници ширум светот (податоци од септември 2009 година), како и трговија на големо во други продавници и стоковни куќи. Во 2013 година, оваа марка беше проценета на 12,1 милијарди американски долари, со продажба од 4,7 милијарди долари. Музејот Гучи во Фиренца беше отворен на деведесетгодишнината од неговото отворање во 2011 година. До денес, Гучи стана еден од најпознатите, најпрестижните и најпрепознатливите модни брендови во светот.
Гучио Гучи доби инспирација да отвори компанија од ваков вид во Лондон додека работеше за луксузниот хотел Савој. Гледајќи ја префинетата елеганција на англиската аристократија, тој си постави цел да ја пренесе и во Италија. Голем дел од клиентите на Гучи беа локални аристократи кои возеа коњи, а нивното барање го натера Гучи да развие единствена линија на производи за коњаници. Во текот на 1950-тите, трговската марка и препознатливиот знак на Гучи станаа зелено-црвено-зелени ленти на производи, повторно во коњски стил.
Со отворање продавници во Милано и Њујорк, Гучи почнува да го гради своето место во луксузниот свет на модата. Гучи Гучи почина во 1953 година, а бизнисот го презедоа неговите синови Алдо, Васко, Уго и Родолфо. Производите на Гучи брзо станаа безвременски дизајнирани модни детали, неизбежни за многу познати личности. Гучи стана синоним за софистицираност и убавина во џет сетот.
Тој работеше на лична нарачка за Грејс Кели, принцезата од Монако, создавајќи свилена шамија со цветен принт. Исто така, торба за рамо што ја носеше Џеки Кенеди, сопругата на американскиот претседател Џон Кенеди. Кенеди, стана популарен како чантата на Џеки О. По смртта на Гучи, неговиот син Алдо, како еден од извршните директори, му помогна на Гучи да го продолжи своето ширење. Во средината на шеесеттите години, Гучи усвои лого кое се состои од две споени латински букви G, создавајќи уште еден непогрешлив симбол на Гучи.
1.ЛУЈ ВИТОН
Луј Витон е синоним за луксуз и квалитет повеќе од 150 години. Од основањето во 1854 година, брендот успешно се справи со плагијатори и создаде нови трендови додека успеа да одржува производ со многу висок квалитет. Тоа е француска модна куќа и компанија за луксузни производи. Луј Витон е една од водечките светски модни куќи во светот; ги продава своите производи преку самостојни бутици, оддели за закуп во стоковни куќи од висока класа и преку делот за е-трговија на нејзината веб-страница.
Луј Витон е роден во 1821 година во село во источна Франција. Во согласност со традицијата, младиот Луис од детството научи како да работи дрво со неговиот татко. На помалку од четиринаесет години замина во Париз со желба да стане независен, но и мајстор на неговиот занает. Оваа голема авантура се покажа како многу корисна за неговиот живот подоцна, бидејќи по патот научи, меѓу другото, и како да преработува бука и топола, бидејќи куферите и ковчезите ќе бидат изработени од најубаво дрво. Кога пристигна во Париз, младиот занаетчија се најде на вистинското место во вистинско време, бидејќи освојувањето на колониите беше во полн ек, Париз рапидно се развиваше и започнуваше индустриската револуција. Зошто е ова значајно? Бидејќи Луј Витон ќе го изгради своето име на начин на живот што вклучува луксузни и авантуристички патувања. Тој одлучи сам да отвори работилница, која ја постави на улицата „Капуцин 4.“ во срцето на Париз. Почна да ги покрива ковчезите од топола со водоотпорна сива крпа, попозната како трианон. Ковчезите обично беа опремени со прегради за закачалки, накит, алишта, облека, обувки, а за големиот успех на ваквите модели сведочи и фактот дека и денес нешто слично има во каталогот, во редовната понуда. Бизнисот се ширеше со голема брзина и со голема популарност се појави проблемот со заштитата на авторските права. Основачот и татко на модната империја, Луј Витон, почина во 1892. Но, бизнисот продолжи да се шири и развива и со тоа бројот на плагијатори расте. Компанијата се обиде да се справи со фалсификаторите на суд, но без успех. Бидејќи геометриските обрасци беа лесни за копирање, во 1896 година беше дизајниран монограм препознатлив во светот, заштитен знак на оваа луксузна марка. Иако е патентиран, овој образец е веројатно најкопираниот монограм во светот. Остатокот од династијата Витон продолжи да иновира и постојано да го подобрува брендот. Начинот на живот кој вклучуваше луксузно патување можеше да си го дозволат главно елитата и познатите личности, а за поширокото признавање на брендот многу придонесоа филмските sвезди кои со задоволство ги користеа и сè уште ги користат луксузните кожни производи од брендот Луј Витон. Холивудските rsвезди ја направија најдобрата реклама за брендот. Некои модели, како цилиндричната мека патна торба што ја носеше легендарната Одри Хепберн, станаа класика.
Луј Витон е највредната луксузна марка во светот и е дел на LVMH. Неговите производи вклучуваат кожни производи, чанти, стебла, чевли, часовници, накит и додатоци. Нето-вредноста на оваа компанија е 47,2 милијарди долари. Промената на вредноста минатата година е + 20%, приходот на брендот 20 милијарди долари. Тој е еден од најпрофитабилните брендови во светот со маргина на профит северно од 30%. Извршен директор и претседател е Мајкл Бурк.