Србија ќе биде европски центар за мотори за електрични возила – јапонска компанија ќе инвестира 2 милијарди долари

„Нидек“ планира фабрика за електрични возила од 2 милијарди долари во Европа. Српската фабрика ќе произведува до 300.000 мотори годишно до 2023 година

Јапонската компанија „Нидек“ (Nidec) ќе потроши околу 200 милијарди јени (1,9 милијарди долари) за изградба на фабрика за мотори за електрични возила во Србија, дознава порталот „Никеи“, бидејќи компанијата сака да го прошири своето присуство во Европа, чиј пазар на електрични возила (ЕВ) е ривал на оној на Кина.

Производителот на мотори очигледно е во завршна фаза на разговори со локалните власти за плановите за фабриката и придружниот истражувачки центар.

„Нидек“ ги концентрираше ресурсите за проширување на производството на мотори за ЕВ во Кина, која има брзо растечка индустрија за електрични возила. Сега, компанијата ги зголемува инвестициите во Европа како втор фронт.

Новата фабрика ќе достигне годишно производство од 200.000 единици до 300 000 единици до 2023 година. „Нидек“ ќе започне со производство на погонски мотори за ЕВ во Франција и Полска, почнувајќи од 2022 година, но српскиот објект ќе стане еден од најголемите производствени центри на компанијата во Европа.

Снабдувањето со индустријата за ЕВ е клучен дел од стратегијата за раст на „Нидек“ со седиште во Кјото, која се прослави како производител на прецизни мотори за тврди дискови.

Европската продажба на електрични возила и плагин-хибриди во првата половина на 2020 година скокна за 62 отсто на годишно ниво, на 399.000 возила, соопшти Европската асоцијација на производители на автомобили. Податоците, кои вклучуваат земји кои не се членки на Европската унија, го ставаат континентот заедно со Кина како водечки глобален пазар за електрифицирани автомобили.

Германските „Фолксваген“ и „Дајмлер“ ја прошируваат својата линија на електрични возила, додека „Тесла“ планира да ја заврши својата прва европска фабрика за ЕВ во Германија следната година.

Побарувачката е поттикната од целта на ЕУ да постигне нулта нето-емисија на стакленички гасови до 2050 година. Според мерките што се спроведуваат за оваа и следната година, производителите на автомобили што работат во земјите-членки на ЕУ треба да ги намалат просечните емисии за нови патнички возила на 95 грама на километар.

Производителите на автомобили се обидуваат да го зголемат учеството на ЕВ во нивните линии што треба да ги исполнат. Прописите на ЕУ треба да станат уште построги во 2025 и 2030 година.

Како одговор на побарувачката на основни компоненти, големите производители на батерии за ЕВ, како „LG Chem“ и „Samsung SDI“ од Јужна Кореја изградија фабрики во источна Европа.

Кинеските конкуренти го следат примерот. Современата Amperex Technology Ltd., или CATL, гради фабрика од 2 милијарди американски долари во Ерфурт, Германија, која ќе произведува батерии со годишен капацитет од 14 гигават-часови кога ќе се отвори во 2022 година. CATL потпиша големи договори за снабдување со BMW и Volkswagen.

Јапонската групација за материјали Toray Industries ќе започне со работа во новата фабрика во Унгарија до 2022 година за производство на сепаратори за литиум-јонски батерии. Ова ќе го зголеми излезниот капацитет за производот за околу 20 отсто на целата група. Сепараторите се мембрани што спречуваат предизвикување пожар во кратки споеви помеѓу катодите и анодите во батериите.

„Зеон“, јапонски производител што произведува врзива за аноден материјал во литиум-јонски батерии, размислува за производство и во Европа. Компанијата реагира на трендот кај производителите на батерии да набавуваат материјали локално. Доколку се реализираат плановите, Европа би била првото место надвор од Јапонија каде „Зеон“ произведува материјал за батерии.

Кинеските ограничувања на возилата што се движат на бензин го придвижија „Нидек“ во производство на мотори за ЕВ во земјата. Компанијата минатата година започна со масовно производство на моторни системи во провинцијата Зеџијанг. Нарачките пораснаа од големите локални производители на автомобили, како што се „Гуангжу Аутомобил Груп“ и „Гили“.

Некои држави во САД одлучија да донесат построги ограничувања за бензинските возила. Кандидатот за претседател на САД, Џо Бајден изјави дека ќе ги поддржи субвенциите за ЕВ направени во Америка, доколку биде избран за претседаател, пишува порталот „Никеи“.