Сличен тунел никогаш не бил изграден! Долг 18 километри, изграден како лего коцки, а некои делови ќе бидат буквално на морското дно


„Со овој проект уриваме рекорди. Потопени тунели биле изградени и порано, но никогаш во вакви размери“, изјави Хенрик Винсентсен, извршен директор на Фемерн, државната данска компанија која го гради тунелот.

Под Балтичкото Море меѓу Данска и Германија се гради рекорден тунел, со што се намалува времето на патување и се подобруваат врските на Скандинавија со остатокот од Европа.

Со должина од 18 километри, Fehmarnbelt ќе биде најдолгиот монтажен патен и железнички тунел во светот. Тоа е исто така голем инженерски подвиг, со делови од тунелот поставени на морското дно.

Главното градилиште за проектот се наоѓа на северниот влез на тунелот, на брегот на островот Лоланд на југоисточниот дел на Данска. Објектот вклучува пристаниште и фабрика која произведува делови од тунел, наречени „елементи“. Зајакнат челик е излеан во бетон за да се создаде секој елемент, кој е долг 217 метри и широк 42 метри.

Повеќето од подводните тунели – вклучувајќи го и тунелот долг 50 километри меѓу Велика Британија и Франција – се исечени низ карпите под морското дно. Тука, наместо тоа, 90 поединечни елементи ќе се составуваат дел по дел, како лего коцки.

„Со овој проект уриваме рекорди. Потопени тунели биле изградени и порано, но никогаш во вакви размери“, изјави Хенрик Винсентсен, извршен директор на Фемерн, државната данска компанија која го гради тунелот.

Ќе има пет паралелни цевки.
Со трошоци од околу 7,4 милијарди евра, проектот главно беше финансиран од Данска, а 1,3 милијарди евра од Европската комисија. Тоа е еден од најголемите инфраструктурни проекти во регионот и дел од поширокиот план на ЕУ за зајакнување на патните врски низ континентот, истовремено намалувајќи ги летовите.

Кога ќе се заврши, патувањето помеѓу Родбихавн во јужна Данска и Путгартен во северна Германија ќе трае само 10 минути со автомобил или седум минути со воз, заменувајќи го 45-минутното патување со траект.

Заобиколувајќи ја западна Данска, новата железничка рута исто така ќе го преполови времето на патување меѓу Копенхаген и Хамбург од 5 на 2,5 часа и ќе обезбеди „позелена“ кратенка за товарот и патниците.

„Не само што ја поврзува Данска со Германија, туку ја поврзува и Скандинавија со Централна Европа. Со патување 160 километри помалку, ќе го намалите јаглеродот и влијанието на транспортот“, рече Винсентсен. Тунелот ќе има пет паралелни цевки. Две за железница, две за пат (кои имаат по две ленти во секоја насока) и коридор за одржување и итни случаи. На другиот крај, огромна челична порта го задржува морето.