Што е диета сиртфуд? Откријте како Адел ослабе 50 кг

САД– Поп-ѕвездата Адел го покажуваше своето постепено патување за слабеење во текот на последните неколку години со едноставно споделување фотографии на нејзиниот профил на Инстаграм, но обожавателите на пејачката Греми, не ја гледаа во живо повеќе од неколку години. Сето тоа се смени кога британската топ-уметница беше домаќин на NBC на Saturday Night Live во NBC, каде новата фигура на Адел едноставно не можеше да се игнорира – дури и самата пејачка ја искористи можноста да разговара со публиката за слабеењето.

Додека Адел не навлегуваше во никакви детали додека беше домаќин, претходните текстови сугерираат дека нејзиното слабеење може да се должи на планот за диета познат како диета Сиртфуд, кој е дизајниран да го смени метаболизмот.

Според „Пипл“, Адел ангажирала личен тренер во 2019 година за да и помогне да влезе во нова рутина за фитнес, но извештаите веќе долго време го поврзуваат нејзиното слабеење со следење на релативно новата диета. Таа изгуби повеќе од 60 кг следејќи ја програмата во последните четири години, (иако пејачката не потврди ништо од ова). И таа не е единствената Британка која се колне во оваа диета – Пипа Мидлтон, сестрата на војвотката од Кембриџ, исто така, наводно, експериментирала со диетата Сиртфуд.

Иако сигурно може да ви помогне да изгубите тежина, диеталците можеби ќе се изненадат кога ќе дознаат дека експертите не се сигурни на ефективноста на диетата „Сиртфуд“ на долг рок. Еве зошто нутриционистите се претпазливи со диетата  сиртфуд, пред сè, и како можеби ќе можете да ги прилагодите најдобрите елементи на оваа диета на вашиот начин на живот.

Што е диета  сиртфуд?

Верувале или не, оваа малку контроверзна диетална програма ја започнаа двајца нутриционисти со седиште во Велика Британија, Ајдан Гогинс и Глен Метен, откако за прв пат објавија книга со рецепти со исто име во 2016 година. „слабиот ген“ потпирајќи се на спојници кои се богати со сиртуини, подмножество на растителни протеини кои можат да се најдат во одредена храна и природно во организмот. Зголемените нивоа на сиртуин во телото можат да помогнат во промена на метаболизмот и да го намалат воспалението и е истакнато по своите анти-старечки својства, според овој преглед од 2013 година објавен во Годишниот преглед на физиологијата. „Општо, може да биде добра работа да се јаде храна богата со сиртуин – ген што може да помогне во тежината – како јаболка, боровинки и екстра девствено маслиново масло“, вели Трејси Локвуд Бекерман, РД, автор на решение за храна за подобар период. Храната богата со сиртуини, значи, во планот на диета е наречена „сирт храна“.

Што можете да јадете со диетата со сиртфуд?

Како што е нагласено во Службената диета за сиртфуд, диеталната програма се заснова на план за оброк кој е куриран да биде полн со сирт-храна, но ограничен во вкупниот број на калории. Всушност, еден од авторите на книгата тврди дека може да ви помогне да потрошите седум килограми за една недела, според „Њујорк пост“. Но, планот за јадење во книгата е прилично полн: За првите три дена, диеталците се очекува да консумираат само 1.000 калории секој ден кои се состојат од еден оброк и два зелени сокови. Подоцна, во текот на првата недела, диеталките ќе уживаат во плановите за оброк од 1.500 калории за четири дена, кои главно се делат на два оброка.

Поголемиот дел од програмата ги прашува диеталците да создадат оброци богати со сирт-храна … и не многу друго. Некои главни производи што ги истакнува диетата вклучуваат многу различни производи, вклучувајќи зеленчук, јагоди, кромид, магдонос, рукола, боровинки… Некои житарки, како леќата и оревите се на менито, како и зачините како куркумата. Интересно е тоа што се охрабруваат пијалоци како кафе, зелен чај од мача и црвено вино – како и големо потпирање на 85% темно чоколадо.

Диетата со сиртфуд е навистина здрава за вас?

Многу здравствени експерти ја критикуваат диетата Сиртфуд дека е многу ограничувачка. Бекерман вели дека никогаш не ја препорачала диетата Сиртфуд на ниту еден од нејзините клиенти, бидејќи тоа е строго ограничување на калориите. „Додека ја поздравувам диетата„ Сиртфуд “за промовирање на потрошувачката на вистински состојки, ја осудувам за промовирање на ограничување на калориите и нездрави правила за јадење“. Како и многу други диети кои ги отстрануваат групите на храна од редовна потрошувачка, Бекерман вели дека диетата „Сиртфуд“ навистина може да доведе до „нарушено јадење“ бидејќи исто така мешавини на елементи од наизменични планови за постење во мешавината.

Мекензи Калдвел, МПХ, РДН, специјализирана за исхрана на жени и за здравјето на бременоста особено, вели дека бројот на калории поврзани со диетата е далеку најлош квалитет. „1.000 калории дневно се соодветни само на дете на возраст од 2 до 4 години“, вели таа, повикувајќи се на тековните упатства за дистрибуција дистрибуирани од Клиниката Мајо. „Не само што ова не е доволно енергија за поддршка на тело за возрасни, не е можно да се вклопат во сите макро и микроелементи потребни на возрасните во таа количина на храна … Исхраната може да предизвика губење на тежината на краток рок, само затоа што е калориско ограничување “.

Најважно, сепак, и двајцата експерти за исхрана се согласуваат дека има малку или воопшто нема клинички докази за да се поддржи оваа диета да биде здрава за одржливо губење на тежината. “Нема апсолутно никакви докази за поткрепа на какви било тврдења дека диетата Сиртфуд има корисен ефект врз здравото слабеење”, вели Бекерман. „Креаторите на диетата тврдат дека ги ставиле учесниците во сопствената теретана на диета, но оваа анегдотска наводна студија не е објавена ниту потврдена од вистински истражувачи или научници.

Во крајна линија:

Исто како Кето и Whole30, диетата со сиртфуд често радикализира како нормално јадете, барајќи од вас да штедите на оброците. Додека сите диети честопати се придржуваат до некаква форма на ограничување на калориите, Калдвел вели дека е важно да размислите за вашиот животен стил и да размислувате за тоа што ви треба во текот на денот. „Реалноста е дека нема ништо волшебно од сирт-храната особено – да се богати со полифеноли, тие имаат антиинфламаторни својства, но истражувањето не ги поддржува да имаат дополнителна ефикасност за слабеење“.

Ако сте мртви да пробате диета со сиртфуд, прво експериментирајте со вметнување повеќе основни производи за диети во она што веќе го јадете дома. „Вклучувањето храна богата со полифенол, вклучително и оние на списокот со сирт-храна, може да биде корисна за спречување или намалување на воспалителни болести како кардиоваскуларни болести“, советува таа. „Прескокнете ги првичните ограничувачки чекори и пропишаните зелени сокови и наместо тоа, одберете додавање храна богата со антиоксиданти во вашата шема на уживање“.