Шпанија го казни „Букинг“ со 413 милиони евра

Онлајн туристичката компанија ја злоупотребила својата доминантна позиција во Шпанија во последниве пет години


пазарниот удел на Booking.com во Шпанија бил помеѓу 70 и 90 проценти

 

Шпанското тело за заштита на конкуренцијата во вторникот соопшти дека ѝ наложила на онлајн туристичката агенција Booking.com рекордна казна од 413 милиони евра за „злоупотреба на својата доминантна позиција“ во последните пет години.

„Овие практики ги погодија хотелите лоцирани во Шпанија и другите онлајн туристички агенции кои се натпреваруваат со платформата. Нејзините одредби и услови создаваат неправедна нерамнотежа во комерцијалните односи со хотелите лоцирани во Шпанија“, се вели во соопштението на ЦНМЦ.

„Со подобро позиционирање на хотелите со повеќе резервации на Booking.com, другите онлајн агенции беа спречени да влезат на пазарот или да се прошират“, се додава во него.

Ова е најголемата парична казна што некогаш била изречена од ЦНМЦ, изјави за АФП портпаролката на властите.

ЦНМЦ рече дека пазарниот удел на Booking.com во Шпанија, втората најпосетувана земја во светот по Франција, за време на периодот под истрага бил помеѓу 70 и 90 проценти.

Booking.com, чија матична компанија Booking Holdings е со седиште во САД, е доминантен играч со пазарен удел во Европа од повеќе од 60 проценти.

Во мај, Европската унија ја додаде туристичката агенција на својата листа на дигитални компании доволно големи за да потпадне под построги правила за конкуренција, давајќи ѝ рок на компанијата шест месеци да се подготви за усогласување со историскиот Закон за дигитални пазари.

Правилата имаат за цел да ги изедначат условите за игра на дигиталниот пазар, осигурувајќи дека корисниците на ЕУ имаат повеќе опции при изборот на производи.

Брисел рече дека построгата регулатива на Booking.com ќе значи дека туристите „ќе почнат да имаат корист од поголем избор“, а хотелите „ќе имаат повеќе деловни можности“.

Унгарското тело за заштита на конкуренцијата претходно овој месец ја казни Booking.com со втора казна поради тоа што не ги прекина своите „нефер“ деловни практики, вклучително и психолошки притисок врз клиентите.

Во 2020 година, компанијата беше казнета со 2,5 милијарди форинти (7 милиони долари) од Унгарската управа за конкуренција (GVH) за агресивна тактика на продажба.

И на 15 јули властите го погодија Booking.com со дополнителна казна од 382,5 милиони форинти, откако понатамошната истрага покажа дека компанијата продолжила со своите нефер практики. (АФП)