Русија на Путин е отворена за бизнис на фестивалот во Кан: Купувачите тивко се обидуваат да ги затворат зделките


Франција– Русија можеби е отсечена од голем дел од меѓународната филмска заедница, но овде во Кан, членовите на  рускиот медиумскиот бизнис тивко се обидуваат да склучат договори.

Речиси три месеци по војната во Украина, раководството на филмскиот фестивал ја помина својата прва недела одговарајќи за својот став кон Русија. Шефот на фестивалот, Тиери Фремо, на пример, беше под притисок поради вклучувањето во натпреварувачката програма на  „Жената на Чајковски“ на Серебреников, филм со финансиски врски со рускиот олигарх Роман Абрамович. Во исто време, украинските филмаџии на Кроазета повикаа на целосен бојкот на рускиот филм.

Кан сепак одлучи да ги забрани државните делегации и сите Руси кои имаат врски со рускиот претседател Владимир Путин, додека дозволува поединечни филмаџии да присуствуваат – руските купувачи се среќаваат со најважните агенти за продажба на Марше ду Филм. Нивниот број е значително намален, но нема сомнение дека Путиновата Русија е отворена за бизнис на француската ривиера.

„Сите продажни компании, тие ги пречекуваат Русите“, рече Армен Дишдишјан, шеф на аквизиции во водечкиот руски дистрибутер Central Partnership, кој е во сопственост на Гаспром-Медиа. „Тие ме познаваат. Тие знаат други [руски купувачи]. Тие знаат каде стоиме, така што немаат проблем да седнат [со нас]“.

Русија се соочи со брза реакција по нејзината брутална инвазија на Украина, при што странските влади почнаа да воведуваат санкции кон Путин, неговиот поблизок круг и низа деловни интереси, вклучувајќи банки и државни компании.

Холивудските студија им се придружија на редот на странските компании како Нетфликс и Амазон со тоа што ги прекинаа нивните операции во Русија и ги укинаа изданијата на блокбастерите кои сочинуваат околу 70% од рускиот бокс офис.

На филмскиот фестивал во Кан, некои инсајдери во индустријата се збунети од руското присуство на Кроазета. „Сè уште добиваме понуди од Русија. Не можам да верувам и не го разбирам, но сè уште добиваме понуди од Русија“, изјави висок претставник на САД за Variety.

Дишдишјан проценува дека бројот на Руси на теренот во Кан е намален за 90% во споредба со претходните години. Сепак, и покрај мешаните пораки од странските агенти за продажба, тој инсистира дека треба да се склучат договори. „Некои групи рекоа: „Не, не можеме. Дури и не прашувај“, рече тој. „Некои групи велат „Слушај, ајде да се договориме. Ракување. Но, да видиме како [ќе се одвива ситуацијата].“ 

Со широк опсег на санкции и други напори дизајнирани да ја исклучат Русија од меѓународниот финансиски систем, склучувањето на зделките не е сосема невозможно. Иако сè уште е можно да се префрлат пари во и надвор од Русија, според водечки европски агент за продажба, таквите трансакции се предмет на внимателно испитување од многу влади. Правните последици од водење бизнис со руски субјекти исто така често се нејасни.

Во саботата, претседателката на Европската филмска академија Агњешка Холанд беше последната која го критикуваше Канскиот филмски фестивал поради неговата неподготвеност да заземе цврст став против Русија. Режисерката со полско потекло, која побегна во Франција во 1981 година кога комунистичките власти воведоа воена состојба, повика на целосен бојкот на руската култура, рече: „Да зависи од мене, јас не би ги вклучил руските филмови во официјалната програма на фестивалот“. (Варајати)