Родителите во еден ирски град одлучија да ги забранат телефоните за деца помлади од 13 години


Во ирскиот град Грејстоунс, кој има околу 18.000 жители, родителската иницијатива вроди со плод, така што на децата нема да им се даваат мобилни телефони за користење додека се во основно училиште.

Здруженијата на родители од осум основни училишта во ирскиот град Грејстоунс заеднички покренаа иницијатива во обид да го подобрат квалитетот на детството и образованието на нивните деца. Нивната доброволна колективна иницијатива предложи децата да не смеат да поседуваат телефони додека се во основно училиште.

Идејата е мотивирана од фактот што родителите и наставниците се загрижени поради зголемената инциденца на анксиозност кај децата, како и предвременото изложување на содржини наменети за возрасни.

Иницијативата на родители „Потребно е село“ ја поддржаа и училиштата, па ќе се реализира – на децата по правило до 13 години нема да им се даваат телефони ниту на училиште, ниту дома. Усогласеноста нема да биде задолжителна, туку секој родител ќе пристапи според сопствената одлука, но важно е дека доволно луѓе веќе одлучиле да поддржат таква одлука, велат организаторите.

Се надеваат дека таквиот став ќе преовлада, односно дека ќе се создаде критична маса и забраната за телефони за основците ќе стане вообичаена практика.

Иницијативата ја поздравија и родителите кои имаат проблем со спроведувањето на ваквата одлука, бидејќи забележаа позитивни ефекти.

„Штом 90% од класот ќе се согласат за тоа, ќе ми биде полесно да му кажам не на своето дете“, вели една мајка на 11-годишно дете. Други родители велат дека „поради TikTok и слично“ ги изгубиле децата, т.е. тие се зафатени со користење на технологија цел ден наместо да учествуваат во семејниот живот.

Откако одредени училишта почнаа да ги забрануваат телефоните, имаше локална иницијатива да ги забранат за децата воопшто. Откако целата работа ќе започне во заедницата Грејстоунс, промоторите се надеваат дека практиката ќе се прошири во остатокот од Ирска и ќе има позитивно влијание врз благосостојбата на децата.

„Детството станува сè пократко и пократко, а имаме чувство дека многу деца сè уште не се емотивно подготвени да поседуваат паметни уреди“, посочува директорката на иницијативата Рејчел Харпер, која е и директорка на локално училиште.