Римскиот Колосеум вреди 79 милијарди долари, вели ново истражување

Италија, дом на најмногу места на светско наследство на УНЕСКО во светот, може подобро да го искористи своето културно наследство како „мотори“ за економски развој и можности


 

Италија- Колосеумот, иконски споменик на генијалноста и величественоста на антички Рим, сега има цена .

Во извештајот објавен во понеделникот, британската финансиска консултантска група Deloitte LLP проценува дека „вредноста на социјалните средства“ на обележјето или нематеријалната вредност што некои Италијанци ја ставаат на неговото постоење, изнесува околу 77 милијарди евра (79 милијарди долари).

„Оваа вредност ја сфаќаат повеќето Италијанци, а не само оние што ја посетуваат“, напиша консултантската куќа во извештајот.

Бројката не е определување за економскиот придонес на амфитеатарот Флавијан, официјалното име на Колосеумот, во Рим. Тој број би бил пресметан користејќи фактори како што се продажбата на билети, посетеноста на посетителите и општата дисеминација на готовина од туристите кои доаѓаат во локалните бизниси.

Напротив, оценката на Deloitte се заснова на резултатите од истражувањето во кое Италијанците се прашуваат колку финансиски се потребни за да го зачуваат амфитеатарот дури и ако „не го користат директно, можеби нема да имаат корист дури и индиректно од него и можеби нема да планираат каква било идна употреба за себе или другите“.

Во просек, Римјаните беа подготвени да платат 59 евра (59,85 долари), додека Италијанците кои живеат надвор од Рим ветија 57 евра. Повеќе од 90 отсто од вкупните испитаници рекле дека споменикот мора да се зачува „под какви било околности“, дури и ако тоа значи исплати на граѓаните.

Марко Вулпијани, раководител на вреднување во Deloitte Central Mediterranean, кој ја организираше студијата, во изјавата рече: „За иконо средство како Колосеумот, неопходно е всушност да се однесува на димензија на вредност што вклучува и материјална и нематеријална вредност. Во оваа смисла, нематеријалната вредност на Колосеумот може да биде поголема од вредноста поврзана со економските придобивки што може да ги произведе“.

Вулпијани рече дека „нематеријалната вредност“ на Колосеумот е делумно зголемена поради „задоволството од близината и погледот на уникатно и величествено иконо место“, како и поради неговата симболична важност за Италија.

Колосеумот бил завршен во 80 п.н.е. и останува најголемиот амфитеатар во светот. Годишно привлекуваше повеќе од 7 милиони посетители пред пандемијата и придонесува со околу 1,39 милијарди евра (околу 1,4 милијарди долари) годишно во БДП на Италија. Споменикот вработува околу 42.700 вработени со полно работно време, според Делоит.

Извештајот заклучува дека Италија, дом на најмногу места на светско наследство на УНЕСКО во светот, може подобро да го искористи своето културно наследство како „мотори“ за економски развој и можности.