Раскош и луксуз – досега невидената мода од Саудиска Арабија на изложба во Њујорк


САД– Сериозно раскошната, луксузна и прецизно изработена мода, накит и додатоци од 100 дизајнери од Саудиска Арабија се во центарот на вниманието почнувајќи од вторник во просторот за настани Iron23 во населбата Flatiron на Менхетен.

Саудиските дизајнери, кои многумина ги сметаа за брендови во подем и избрани од поле од 1.500, добија предизвик да создадат експресно парчиња за изложбата и кои го одразуваат саудиското наследство и култура. Изложбата, наречена „Модна изложба на саудиски 100 брендови“, е организирана од Модната комисија на Саудиска Арабија. Ниту еден од 100-те брендови досега не е виден надвор од Саудиска Арабија.

Изложбата, која дебитираше во Ријад кон крајот на минатата година, е поделена во осум различни категории: реди ту веар  облека, скромна, концептна, премиерна, деми-мода, невестински, чанти и накит. Иако се украсени во однос на големата употреба на ткаенина, везови, ласерски кроеви, бои и референци од саудиската архитектура и пејзаж, тие се скромни до степенот што го покриваат телото. Изложени се долги тоалети  или „тоби“, долги палта или „абаја“ и големи марами за покривање на главата наречени „тарха“. Но, има разновидност во стилот, со некои улични облеки – прикажани се дуксери и шорцеви – и претставени се поприменети и авангардни дизајни.

„Оваа изложба нема комерцијален агол. Наменет е да и даде видливост на креативноста од регион во светот кој никогаш не бил изложен на остатокот од светот“, изјави главниот извршен директор на модната комисија на Саудиска Арабија, Бурак Чакмак, во интервју за WWD на изложбата. „Отворено е за секого. Тоа е бесплатен настан. Само треба да се регистрирате.”

Изложбата претставува „појдовна точка за да се покаже нивото на креативност“, рече Чакмак, поранешен декан на Факултетот за дизајн Парсонс. „Секој од брендовите работи на колекција на големо. Идејата е оваа есен, ќе имаме колекции на големо достапни за малопродажба. Мнозинството од овие дизајнери никогаш не се продавале надвор од земјата. Неколку се продадени во регионот; еден или два на меѓународно ниво. Намерата е да се прикаже разновидниот асортиман на производи што се дизајнирани во земјата, но и со изложбата ги предизвикавме да создадат изложба, а не наменета како малопродажно парче, што ја проектира нивната креативност и претставува кои се тие“.

Намерата е, исто така, да се отфрлат погрешните сфаќања за модата во Саудиска Арабија и како луѓето се облекуваат таму.

Во моментов, нема достапни статистички податоци за големината на саудиската модна индустрија, иако комисијата собира податоци за да го утврди тоа, рече Чакмак. „Локалните брендови имаат амбиција да растат на меѓународно ниво и постои огромен апетит меѓународните бендови да дојдат во Саудиска Арабија“, рече тој.

„Едно нешто што луѓето не сфаќаат е дека животот во Саудиска Арабија вклучува секаков вид на производ. Она што е различно од остатокот од светот е она што е јавно или она што е приватно. Тоа не значи дека сите овие производи што ги гледате на Запад не се продаваат на Исток. Постои различен начин на користење на производот, но секоја категорија е сè уште многу релевантна во регионот. Нема ограничувања. Навистина е лично патување на секој потрошувач да одлучи како сака да се облекува во куќата и надвор од куќата“.

Изложбата може да патува во други градови, но тоа треба да се утврди. За понатамошна помош на дизајнерите, саудиската влада формираше програми за менторство и донесе консултанти и експерти од модни куќи и академски кругови за да ги водат.

На прашањето дали меѓународната политика може да влијае на нивото на прифаќање на саудискиот дизајн од страна на Американците, Чакмак одговори: „Намерата е да се поврзат креативните заедници и да се изгради мост за дизајнерите со други креативци, дизајнери и бизниси. На крајот на денот, поединечните брендови се многу фокусирани на градење на сопствен бизнис, а ние многу сакаме да се фокусираме на деловната страна со нив. Ова на крајот им дозволува на креативците да блеснат и им помагаме да го развиваат својот бизнис без никаква друга намера. Кога гледаме дека креативците се поврзуваат со Западот, не е важно од каде доаѓаат. Го зборувате истиот јазик. Фокусирани сте на тоа од каде доаѓа вашата инспирација, од каде доаѓа културата и како тоа влијае еден на друг.

„Саудиска Арабија е на пат на раст во сите сектори, вклучително и модата, и има одлични можности за локалните претприемачи да градат нови бизниси низ сите делови на синџирот на вредност на модата“, додаде Чакмак. „Сибилниот моден сектор има корист од локалните креативци, дизајнерските студија, агенциите за маркетинг и комуникација, производителите и трговците на мало. И преку програми како Саудиски 100 брендови, со нетрпение очекуваме да видиме саудиски дизајнери да го заземат своето заслужено место на глобалната сцена“.

Изложбата, ќе трае до 7 август.