Расистички марш на илјадници Израелци во муслиманскиот кварт на Ерусалим

Маршот за денот на знамето е поддржан од државата и ја слави израелската окупација на Источен Ерусалим во 1967


 

Илјадници Израелци се придружија на маршот финансиран од државата низ муслиманскиот кварт на Стариот град во Ерусалим, каде што големи групи извикуваа расистички слогани, вклучувајќи „Газа е наша“, „смрт за Арапите“ и „нека горат нивните села “.

Годишниот марш, платен и промовиран од градската власт на Ерусалим, го слави освојувањето и окупацијата на Источен Ерусалим и неговите свети места од страна на Израел во војната од 1967 година. Израелското преземање не е меѓународно признато.

Општината Ерусалим го рекламира настанот, познат како марш на знамето, како „празнична поворка“, дел од поширока програма настани што го слават „ослободувањето“ на градот.

Маршот со години е обележан со расизам и напади врз Палестинците, а му претходи кампања на насилство во Стариот град што всушност ги затвора областите со палестинско мнозинство, особено во муслиманскиот кварт.

Од пред пладне во понеделникот, мали групи млади израелски мажи напаѓаа и малтретираа дуќанџии и минувачи во градот, плукајќи по жени во хиџаби, крадејќи од кафулиња, ограбувајќи книжарница и влегувајќи на сила во барем еден дом.

„Затворете сега, или не можам да ве заштитам“, му рече полицаец на сопственикот на кафуле Рејмонд Химо, кога протестираше против тинејџерите во религиозна ционистичка облека кои крадат пијалоци. Во понеделник, продавниците во најголем дел беа затворени до 13 часот, неколку часа порано отколку во претходните години, а жителите беа барикадирани во своите домови.

Авив Татарски, истражувач во непрофитната организација Ир Амим која работи за праведен Ерусалим, рече: „Тоа ги лишува луѓето од нивната економска егзистенција, ги прави да се чувствуваат небезбедни во нивната околина. Симболично испраќа порака: ‘Не припаѓате тука, ние сме тие што го поседуваат ова место’“.

Од пладне, групи еврејски мажи во градот извикуваа расистички скандирања, вклучувајќи „нека нивните села горат“, „Мухамед е мртов“ и „смрт за Арапите“.

Овие слогани ги извикуваа поголеми групи, претежно мажи, кои почнаа да пристигнуваат доцна попладне.

Една голема група што пристигна кај Портата Дамаск скандираше „Газа е наша“ и носеше голем транспарент на кој пишуваше „Ерусалим 1967, Газа 2025“, што всушност се закануваше со целосна воена анексија на Појасот, потсетувајќи на заземањето на Источен Ерусалим.

На друг транспарент пишуваше „без Накба нема победа“, што се однесуваше на присилното протерување на околу 700.000 Палестинци кога беше создадена државата Израел во 1948 година.

Процесијата ја координира „Ам К’Лави“, непрофитна организација чија единствена активност е организирање на маршот за денот на знамето. Претседател е Барух Кахане, син на Меир Кахане, рабин-еврејски супремацист кој ја основа партијата Кач. Забранета како политичка партија во Израел во 1980-тите според антитерористичкото законодавство, сега е крајно десничарско движење.

И покрај историјата на насилство на маршот, имаше релативно мало полициско присуство во Стариот град, и тие направија малку за да ги заштитат Палестинците кои беа цел на насилство.

Активистите од групата „Стоејќи заедно“, кои стоеја како човечки штитови пред напаѓачите заштитени само со виолетови елеци кои ги идентификуваа како членови, честопати беа единствената бариера што го спречуваше ескалирањето на насилството.

Министерот за национална безбедност од екстремната десница, Итамар Бен-Гвир, беше меѓу толпата што пристигна во Стариот град околу зајдисонце. Тој претходно направи провокативно прошетка за да се помоли во џамијата Ал-Акса во нејзиниот комплекс, каде што официјално Израел не им дозволува на еврејските верници да извршуваат верски ритуали.

Премиерот, Бенјамин Нетанјаху, беше домаќин на состанок на кабинетот во Силван, во окупираниот Источен Ерусалим. Тој ги игнорираше предупредувањата од безбедносната служба Шин Бет дека тоа би бил провокативен потег, објавија израелските медиуми.