Првиот електричен самоуправувачки траект почна да превезува патници во Стокхолм
MF Estelle, произведен од компанијата Zeabus, е првиот самоуправувачки електричен траект во светот кој започна да превезува патници.
За време на патувањето на траектот моментално има екипаж, кој ќе го напушти на почетокот на следната година. Сообраќајниот метеж е постојан проблем ширум светот, а решенијата вклучуваат масовен транзит и подземни тунели. Во случај на градови со водни тела, фериботите може да се додадат на оваа цел, но конвенционалните методи на поморски транспорт генерираат емисии на јаглерод и се во конфликт со глобалните цели за преминување кон „почист“ транспорт.
Компанијата Зеабуз е основана во 2019 година со мисија да го направи водниот сообраќај поодржлив и да развие автономни решенија за оптимизирање на операциите на бродовите. Во соработка со Торгатен, истакната норвешка бродска компанија, Зеабуз ја претстави својата прва ферибот линија помеѓу Содермалм и Кунгшолмен. Тоа е всушност кратка линија која ќе направи 120 патувања дневно и ќе помогне да се намали метежот на двете патни правци кои моментално се достапни меѓу овие две дестинации.
MF Estelle има електричен погонски систем кој се напојува од соларни панели и може да прими 24 патници. Има автономен систем за навигација придвижуван од врвната технологија на Zeabuz, но во првата фаза за време на патувањето на траектот ќе биде присутен и човечки оператор. Првично, траектот ќе има четири полетувања на час, но услугата постепено ќе се проширува на 15 часа дневно. Фазниот пристап ќе му помогне на Zeabuz да ја оптимизира потрошувачката на енергија врз основа на моделите на патување.
Компанијата со седиште во Стокхолм сака да понуди виртуелни мостови над водните тела и да помогне во намалувањето на застојот на патиштата, но во исто време да обезбеди опција за урбан транспорт што не ја загадува животната средина.
Компанијата е уверена дека нивната технологија е скалабилна и може да се користи за широк спектар на типови пловни објекти како што се водени шатлови, работни чамци, брзи фериботи и автомобилски фериботи, сè за да се подобрат опциите за воден транспорт.
Стокхолм ќе биде „тест“, но целта е да се обезбедат слични можности за патување во другите градови во светот и да се воспостават врски меѓу градовите. Неодамна, Zeabuz соработува со Yinson Green Tech, компанија од Сингапур, со цел да ја примени технологијата на електрични пристанишни бродови.
Автоматските решенија треба да ја подобрат ефикасноста на бродот и да ги намалат емисиите на јаглерод, особено кога станува збор за транспорт на долги растојанија.
Норвешка го предводи развојот на оваа технологија, а бродоградежната компанија Hurtigruten Norway работи на првиот брод за крстарење без емисија на јаглерод, кој ќе биде готов до крајот на деценијата. Ќе има електричен погон, а за време на патувањата ќе користи сончева и ветерна енергија.