Претседателката на жирито во Венеција, Изабел Ипер, е скептична за филмската индустрија
Венеција – Иконата на француското платно Изабел Ипер, претседателка на меѓународното жири на 81-от филмски фестивал во Венеција, на прес денес ги сподели своите размислувања за тоа како ќе и пристапи на нејзината улога како де факто уметнички главен судија на gala настанот. Пресотбеше обележан со триумфален тон на уметничкиот директор на Венеција, Алберто Барбера, кој седеше покрај Ипер и истакна дека неговиот гламурозен италијански фестивал ќе има повеќе познати ѕвезди на црвениот тепих во текот на следната недела отколку во која било година од неодамнешното сеќавање. Но, имаше и опипливо прилив на вознемиреност поради безбројните технолошки деловни предизвици кои продолжуваат да го разочаруваат глобалниот независен филмски бизнис.
„Загрижена сум за работите за кои сите се загрижени – дали киното може да продолжи да опстојува – затоа што сега е многу слабо“, забележа Ипер на почетокот на пресот.
„Многу е тешко да се направи филм. Филмот не е само индивидуален напор. Тоа е навистина нешто што му го доставуваме на светот. Затоа, јас сум загрижена за тоа дали нашиот свет сè уште ќе се поврзува со луѓето. Затоа е неопходен филмскиот фестивал во Венеција. И затоа сум многу среќна што сум овде“.
Американската режисерка Дебра Грани, која оваа година беше шеф на жирито за секцијата „Венецијански Хоризонти“, ѝ се заблагодари на Ипер што му се обрати на „слонот во собата“.
„Затоа сите се појавивме овде затоа што сакаме да видиме дека оваа уметничка форма преживува“, рече Граник. Режисерката ја нагласи вредноста на филмските фестивали како Венеција во охрабрувањето на уметниците „да продолжат да ги раскажуваат приказните што не се опфатени во мејнстримот“.
„Фестивалите сега се можеби акти на пркос – одење против житото“, додаде Граник, свртен кон Барбера. „ Овој фестивал има 80 години цврстина – и мобилност. Не старее и не застаруваш“.
Ипер, исто така, нагласи колку е „почестена и трогната“ што претседава со годинешното жири, истакнувајќи ги нејзините многу „прекрасни спомени“ во Венеција низ целата нејзина историска кариера на екранот.
„По дефиниција, поротите се субјективни“, додаде таа. „Тоа е она што го прават поротата; затоа се толку убави. Субјективноста значи дека сме направиле избор, а изборот значи и откажување. Сите филмови ќе се гледаат длабоко од овој агол – и тоа е награда сама по себе за овие филмаџии“.
Ипер студирала глума на конзерваториумот во Версај. Ја освои наградата за најдобра актерка на Канскиот филмски фестивал во 1978 за „Виолета“ од Клод Шаброл. Работеше со Шаброл во седум други филмови и двапати ја освои Копа Волпи за најдобра актерка на фестивалот во Венеција, за „Приказна за жените“ (1988) и „Церемонија“ (1995), за што ја доби и својата прва награда Цезар.
Во 2001 ја освои својата втора награда за најдобра актерка нво Кан за „Учителка по пијано“ од Михаел Ханеке. Во 2005, Ипер доби Специјален златен лав во Венеција за „Габриел“ на Патрис Шеро.
Во 2017 ја доби својата прва номинација за Оскар за „Таа“ од Пол Верховен, за што освои Златен глобус и наградата Независен дух. Во 2022 ја доби почесната златна мечка на Берлинскиот филмски фестивал.
Покрај Ипер во жирито членуваат и американскиот режисер и сценарист Џејмс Греј (Ad Astra), британскиот режисер и сценарист Ендрју Хеј, полската режисерка, сценарист и продуцент Агњешка Холанд, бразилскиот режисер-сценарист Клебер Мендонса Фиљо, мавританскиот режисер, сценарист и продуцент Абдераман Сисако, италијанскиот режисер-сценарист Џузепе Торнаторе, германската режисерка-сценарист Јулија фон Хајнц и кинеската актерка Џанг Зији.
81. Филмски фестивал во Венеција се отвора вечер со вонконкурентна светска премиера на Beetlejuice Beetlejuice на Тим Бартон и ќе заврши на 7 септември кога ќе бидат доделени престижниот Златен лав за најдобар филм и други награди за време на церемонијата на затворање на фестивалот. (Холивуд репортер)