„Прада“ ја купува ривалската модна куќа „Версаче“ за 1,4 милијарди долари


Групацијата „Прада“ во четвртокот објави договор за купување на модниот ривал во Милано, „Версаче“, од американската луксузна групација Капри Холдингс под услови кои го вреднуваат едно од најпрепознатливите имиња во италијанската мода на 1,25 милијарди евра (1,4 милијарди долари).

Договорот ќе го стави „Версаче“, познат по секси силуети и смелите мотиви на Греко и Медуза, под ист покрив со естетиката на „грдата шик“ на „Прада“ и „Миу Миу“, водена од младите, чиј неверојатен раст во последниве години далеку го надмина пазарот. „Прада“ соопшти дека 47-годишниот бренд „Версаче“ нуди „значаен неискористен потенцијал за раст“, пренесе АП.

„Токму ова е силата за нашата групација. Нема преклопувања во однос на креативноста, во однос на клиентите“, рече Лоренцо Бертели, главен маркетинг директор на „Прада“, кој е подготвен еден ден да го преземе бизнисот што неговите родители – Миуча Прада, креативната сила на групата и најголемиот акционер, и Патрицио Бертели, кои го претворија во глобален моден директор.

„Купуваме бренд со огромен потенцијал, со многу препознатлива естетика“, рече Лоренцо Бертели, нагласувајќи дека признанието на брендот „Версаче“, ставајќи го меѓу првите 10 во светот, многу ги надминува неговите деловни перформанси.
Конечната вредност на зделката ќе биде приспособена при затворањето, што се очекува во втората половина од годината, соопшти Групацијата „Прада“. Ќе биде финансиран од 1,5 милијарди евра нов долг и е одобрен од одборот на директори на „Прада“ и „Капри холдингс“.

Главниот извршен директор на „Прада“, Андреа Гуера, рече дека договорот има за цел да изгради „одржлив раст на приходите“ и да го зајакне идентитетот на брендот. Во соопштението на „Прада“ се подвлекува дека „Версаче“ „ќе ја задржи својата креативна ДНК и културна автентичност“, а истовремено ќе има корист од неговите „индустриски способности, извршување на малопродажбата и оперативната експертиза“.

Нема планови за промена на извршниот директор и Миуча Прада нема да биде вклучена во креативната страна на „Версаче“, изјавија директорите. Гуера додаде дека неодамнешното креативно менување во „Версаче“, со шефот на дизајнот на „Миу Миу“, Дарио Витале, кој ја замени Донатела Версаче како креативен директор на 1 април, нема никаква врска со договорот. Тој ја нарече „независна, многу лична“ одлука на Витале.

Лоренцо Бертели рече дека искуството од растот на „Миу Миу“ покажало дека малите промени можат да ја направат сета разлика. „Не треба да го менуваме брендот, да го револуционизираме. Треба само да го еволуираме, да ги оствариме вистинските работи и сите заедно се надеваме дека ќе донесат огромна искра и ќе го вратат ‘Версаче’ да биде огромен успех“, рече тој.

„Капри холдингс“, кој ги поседува „Мајкл Корс“ и „Џими Чу“, плати 2 милијарди долари за „Версаче“ во 2018 година, но се бореше да го позиционира смелиот профил на „Версаче“ во неодамнешната ера на „тивок луксуз“.

„Версаче“ претставуваше 20% од приходите на „Капри Холдингс“ во 2024 од 5,2 милијарди евра. Аналитичарската презентација за договорот со „Прада“ вели дека „Версаче“ ќе претставува 13% од приходите на Групацијата „Прада“, при што „Миу Миу“ доаѓа со 22%, а „Прада“ со 64%. Групацијата „Прада“, која ги вклучува и обувките „Черч“, минатата година објави зголемување на приходите од 17 отсто на 5,4 милијарди евра.

Донатела Версаче, која ја презеде функцијата креативен директор во модната куќа основана од нејзиниот брат Џани Версаче, по неговото убиство во 1997 година, продолжува со модната куќа во новата улога на главен амбасадор на брендот.

„Апсолутно сум среќна што станав дел од семејството Прада“, напиша таа во објава на Инстаграм под фотографијата на неа и Миуча Прада. „Чест ми е што го имам брендот во рацете на еден таков доверлив италијански семеен бизнис и подготвена сум да ја поддржам оваа нова ера за брендот на кој било начин.

Италијанската влада го поздрави договорот што се чини дека ја обезбедува долгорочната иднина на „Версаче“ бидејќи другите модни брендови во семејна сопственост паднаа или дури исчезнаа откако се отворија за надворешни инвеститори.

„Историскиот бренд „Made in Italy“ е повторно италијански“, рече министерот за индустрија Адолфо Урсо. (АП)