Порше, Луј Витон и Гучи се највредни луксузни брендови, пет француски се во топ-10


Англија– 50-те највредни светски луксузни и премиум компании се очекува да изгубат вредност од над 20 милијарди американски долари како резултат на пандемијата, се вели во извештајот објавен од консултантот за проценка на брендот, Бренд финансис.

Фирмата со седиште во Лондон го оцени влијанието на Ковид-19 врз основа на ефектот на избувнувањето врз вредноста на претпријатието, во споредба со ова што беше на 1 јануари оваа година, и рангираше компании кои потекнуваат од индустријата за мода, автомобилска и козметика и лична нега врз основа на кластери кои се движат од високо позитивно влијание – до 20 проценти раст на вредноста на брендот – до големо негативно влијание, до 20 проценти загуба на вредноста на брендот.

Општо земено, студијата покажа дека најнегативно пандемијата ќе влијае на модните и автомобилските брендови, кои се соочуваат со пад од 10 проценти на вредноста на брендот, додека брендовите за козметика се очекува подобро да ја издржат кризата.

Генерално, Порше беше на врвот на рангирањето, бидејќи неговата вредност на брендот се зголеми за 15,6 проценти, на 33,9 милијарди долари, според студијата.

„Не може да се одрече важноста на кинескиот пазар во обезбедувањето на добро здравје и раст во секторот луксуз и премија. Сведоци сме на Кинезите како успешно го држат секторот над вода по 2008 година [финансиска] несреќа и луксузните брендови повторно ќе се потпрат на овој пазар во екот на пандемијата на коронавирусите. Порше продаде неверојатни 86.000 модели во Кина само во 2019 година, а автомобилскиот гигант, заедно со колегите од целиот сектор, ќе се надеваат дека силните потрошувачи ќе ја задржат високата побарувачка “, рече Алекс Хаиг, директор за проценка на Бренд финансис.

Гучи се најде на второто место, со проценка на брендот кој скокна за 20,2 проценти на 17,63 милијарди долари. Следејќи ја италијанската модна куќа, Луј Витон го доби бронзениот медал, но исто така беше и најбрзо растечката марка во првите 10, со што ја зголеми својата вредност на брендот за 21,4 проценти на 16,5 милијарди долари.

Генерално, пет француски брендови се најдоа на првите 10 позиции, забележувајќи просечен раст на вредноста на брендот од 14 проценти. Картие се лизна на четвртата позиција од третата со вредност на брендот од 15 милијарди долари, додека Шанел и Хермес ги задржаа своите петти и шести места на рангирањето со вредности на брендот од 13,7 милијарди и 11,9 милијарди долари, соодветно.

Следуваат Ферари и Ролекс, додека Диор се најде на деветтото место, надминувајќи го Коуч, кој објави загуба на вредноста на брендот од 9,7 проценти до 6,8 милијарди долари.

Особено, девет брендови LVMH се појавија во топ 50 рангирање за оваа година со вкупна вредност на брендот од 39,3 милијарди долари и просечен раст од 19 проценти.

Живанши се справи особено добро, станувајќи најбрзо растечката етикета во рангирањето на Бренд финансис, бидејќи нејзината вредност на брендот скокна 74,2 проценти на 2 милијарди долари, а компанијата се искачи на 11 места на 26-та позиција. Според истражувањето, силните перформанси и растот на Живанши се водени особено од нејзиниот сектор за шминка и парфемот L’Interdit.

Почесни споменувања имаа и Том Форд, Кле де По Боте, СК-II и Есте Лаудер, чии вредности на брендот пораснаа 42,7, 32,6, 32,5 и 27 проценти, соодветно.

Од друга страна, вредноста на брендот на Валентино падна 39,1 процент, заедно со оние на автомобилските централи Бентли, Масерати и Астон Мартин, кои беа намалени за 24, 43,7 и 49,5 проценти, соодветно.

Покрај мерењето на вкупната вредност на брендот, Бренд финансии исто така ја процени силата на брендовите – и, следствено, нивната моќ да влијаат врз изборот на потрошувачите – врз основа на критериуми, вклучително и инвестиции во маркетинг, блискост, лојалност, задоволство на вработените и углед на компанијата. Ферари беше на врвот на ова рангирање со индекс на јачина на бренд – или BSI – резултат од 94,1 од 100.

Ролекс, Гучи и Луј Витон го следеа Ферари во рангирањето на топ 10 најсилни брендови, во кои се најдоа и Ланком, Есте Лаудер, Хермес, Монклер, СК-II и Ботега Венета.

И рангирањето на Бренд Финансии го покажа лидерството на италијанските и француските етикети во луксузната арена. Италијанските компании се претставија подобро од француските во однос на квантитетот и јачината на брендот, но француските се постабилни и побрзорастечки.

Покрај Валентино и Масерати, италијанските фирми кои известуваа за загуба на вредноста на брендот, вклучуваат Долче и Габана и Салваторе Ферагамо, со 20,8 и 13,2 проценти, соодветно.

Според студијата, Bottega Veneta, која беше вклучена во рангирањето на најсилните брендови, забележа 20,2% загуба на вредноста на брендот, што се должи на фактори кои не се поврзани со угледот на брендот.

Гледајќи подалеку од луксузниот и премиум сектор, Бренд Финанси предвидува дека вредноста на 500 највредни брендови во светот ќе падне за околу 400 милијарди американски долари заради пандемијата, а најмногу е погоден секторот за авијација. За споредба, епидемијата на САРС во 2003 година ја чинеше глобалната економија околу 50 милијарди долари.

„Сепак, тоа не е сè несреќа и мрак. Некои брендови ќе поминат подобро под Ковид-19: „Амазон“, „Нетфликс“, „ВатсАп“, „Скајп“, „Би-Би-Си“ и „БУПА“ (компанија за здравствена заштита) сите цветаат “, заклучи Дејвид Хајг, главен извршен директор на Бренд финансис.