Паника за купување тоалетна хартија во светот поради новиот коронавирус


Полици за тоалетна хартија се празни како и за средства за дезинфекција и хируршки маски насекаде – од Јапонија до Франција до САД, додека паниката има пркоси на повторените повици за смирување и ненарушување на синџирите на снабдување.

Објавите на социјалните медиуми предизвикаа метеж во продавниците и ги празнат полиците и додаваат паника и збунетост во борбата против епидемијата во која загинаа илјадници луѓе, додека милиони се под карантин и ги погодија и глобалните пазари.

Најголемиот супермаркет во Австралија оваа недела почна со рационализирање на продажба на тоалетна хартија, откако полицијата мораше да биде повикана во продавница во Сиднеј кога во тепачка беше употребен нож.

Во саботата премиерот на Јапонија објави на Твитер порака за да ги смири стравувањата од национален недостиг, додека фотографиите на социјалните мрежи од САД покажуваат празни полици за тоалетна хартија.

Психолозите велат дека е виновна мешавина од менталитет на стадо и прекумерна изложеност на информации за вирусот.

„Можеби ќе бидеме помалку нерационални ако во вестите не ве потсетуваат толку многу за потенцијалните опасности “, вели лондонскиот психолог Кејт Најтингејл за АФП.

„Ние или ја избегнуваме темата, или одиме потполно заблудени и се снаоѓаме во нешто што можеби ќе ни треба“.

Паничното купување немедицински предмети како тоалетна хартија „на луѓето им дава чувство на контрола дека – ќе го имам она што ми треба кога ќе посакам “, велат Енди Јап, психолог и Шарлин Чен, која е специјализирана за маркетинг и бизнис во Сингапур за АФП.

Градот-држава аализираше за енормната побарувачка за тоалетна хартија, и велат дека виновни се „веројатните“ гласини за недостиг поради тоа што Кина е погодена од вирусот, а таа држава е главен производител.

Бесконечно движење низ социјалните медиуми, исто така, „ги искривува нашите сфаќања и не тера да мислиме дека работите се многу посериозни отколку што навистина се“, велат  тие.

Како што расте неизвесноста, предмети како што се хируршки маски и средства за дезинфекција на раце се претвораат во „добра за решавање проблеми… кои навидум им помагаат на луѓето да добијат контрола над вирусот“.

Хируршки маски за еднократна употреба, кои обично се во малопродажба само неколку центи во САД, исто така многу се бараат, но снабдувањето е погодено поради ограничувањата на извозот од Кина, водечки производител, бидејќи владата задржува повеќе назад за домашна употреба.

Минатиот месец десет илјади луѓе се редеа пред продавницата во Хонг Конг, која обезбедуваше пратка, а неколку дена подоцна беа изгласани маските за најпосакуваните подароци што треба да ги добијат за Денот на вљубените.

Во Лондон, маските сега се продаваат повеќе од 100 пати од нивната нормална цена на мало, додека француските власти соопштија дека ќе им бидат потребни на сите резерви на маски.

Побарувачката е „предзвикана од паника за купување, складирање и шпекулации“, изјави портпаролката на Светската здравствена организација, Фадела Чаиб.

Ова е и покрај тоа што центарот за контрола и превенција на болести во САД вели дека не „препорачале употреба на маски за лице“ за да помогнат во борбата против заразата.

Но, во преполни, параноични градови каде што другите веќе ги носат, дарувањето маска може да биде утешна – ако е неефикасна.

„Вие не сакате да бидете чудниот“, рече Нојлингајл.

„На крајот на денот, нам ни се потребни нашите социјални групи за опстанок, затоа е примарен инстинкт да се покоруваме на потребите што ни ги наметнува општеството“.

Бидејќи повеќе земји пријавуваат нови случаи, Јап и Чен рекоа дека е важно властите да „воспостават контрола“ врз информациите и гласините што предизвикуваат паника.

„Во време на неизвесност, добро е да се постават правила, бидејќи правилата обезбедуваат чувство за ред и контрола“.

Владите исто така треба да бидат јасни во образложението на сите нови правила и зошто се важни во борбата против вирусот.

Но, вели Најтингејл, со недовербата кон здравствените власти што е во пораст на Западот во врска со задолжителните вакцинации и со владите и компаниите „меѓу најмалку доверливите институции“, ова може да биде тешко.

„Да се ​​ангажираат доверливи лица кои може да помогнат … Дејвид Атенборо може да работи за одреден вид профил на клиенти, како во 40-ти години. За помлади профили, може да се свртите кон влијателните на социјалните медиуми.“