Оваа фотографија со децении се купува, се купува и се купува
Фотографијата „Девојки во прозорците“ на Огден Џигли од 1960 е феномен за кој нема споредба. Тоа е фотографијата која има најголема заработка во историјата

Фотографијата од 1960 година наречена „Девојки во прозорците“ од Ормонд Џигли можеби неочекувано стана една од најколекционираните и највредните слики во историјата на медиумот.
Според фасцинантниот текст на „Њујорк тајмс“, околу 600 потпишани и нумерирани копии на „Девојки во прозорците“ се продадени во последните 30 години – по цени кои вообичаено се движат помеѓу 15.000 и 30.000 долари.
Фотографијата е понудена на продажба во галериите низ светот, вклучувајќи ги Њујорк, Лос Анџелес, Палм Бич, Кливленд, Атланта, Бостон, Санта Фе, Лондон, Париз и Москва (до инвазијата на Украина).
Во меѓувреме, купувачите кои сакаат да го отстранат посредникот може да ги купат и „Девојки на прозорците“ директно од имотот на уметникот.
„Њујорк тајмс“ известува дека фотографијата е исто така „милина на аукцискиот пазар“ – со преку 160 копии од делото понудено во „Филипс“, „Кристи“, „Сотби“ и други куќи низ годините.
Само во 2017 година, 13 примероци од „Девојки во прозорците“ беа продадени на аукција и наместо да се намалат цените, една од нив постави рекорд за сликата, 56.906 долари.
Седум парчиња од фотографијата беа продадени на аукции оваа година, а во вторникот уште едно продадено во Филипс во Лондон за 38.000 долари – што беше многу над високата проценка.
Според весникот, стандардните правила на пазарот на уметност за понуда и побарувачка се чини дека не важат за „Девојки во прозорците“- и вкупно, сите продадени копии од фотографијата приближно изнесуваат неверојатни 12 милиони долари.
„Имавме разговори за ова внатрешно“, изјави за „Њујорк тајмс“ Каролин Дек, виш специјалист за фотографии во „Филипс“ во Њујорк.
„Тоа мора да биде фотографијата со најголема заработка на сите времиња“.
Според „Њујорк тајмс“, никој не го најмил комерцијалниот фотограф фриленсер Џигли да ги создаде „Девојките во прозорците“ во летото 1960 година.
Но, Џигли сакаше да ги овековечи зградите од кафеави камења на Источна 58 улица на Горниот Ист сајд на Менхетен во Њујорк, кои се наоѓаа директно преку улицата од неговото домашно студио – и кои требаше да бидат урнати следниот ден.
Стоејќи на пожарникарските скали од вториот кат, Џигли даваше инструкции преку мегафон додека манекенките позираа во прозорските рамки во зградите спроти него, носејќи мноштво шарени наметки. Во меѓувреме, пар жени стојат на тротоарот, покрај сребрен „ролс-ројс“, во гламурозна и радосна слика.
Наводно, надзорникот за уривање се согласил да му дозволи на Џигли да ја користи зградата два часа за време на продолжената пауза за ручек, а неговата сопруга била прикажана на фотографијата. Таа позира на третиот кат од зградата, во прозорецот трет од лево.
Како сликата стана феномен за продажба
Според „Њујорк тајмс“, Џигли произвел, отпечатил и потпишал стотици копии на „Девојки во прозорците“ во различни големини и на различни фотографски хартии, почнувајќи од околу 2010 година до неговата смрт во 2019 година. Фотографот го направил ова по барање на неговиот сега 63-годишен син Огден.
Огден, фотограф кој сега раководи со имотот на неговиот татко, наводно ја создал уникатната продажна стратегија што ја претвори сликата во феномен.
Вообичаено, фотографите на ликовната уметност продаваат пет или шест копии од слика во една или две големини, а недостатокот е наменет да го поттикне интересот и да ги одржи цените. Но, „Девојки во прозорците“ е испечатена во 12 различни големини. И во секоја големина, Џигли создаде десетици фотографии.
На пример, има 75 копии од 50-инчното квадратно издание и 44 копии од 27-инчното квадратно издание.
Синот на Џигли, Огден, вели дека му останале околу 100 копии од „Девојки во прозорците“, вклучително и црно-бели копии кои тој ги опишува како толку зачудувачки што не сака да се раздели со нив. Сепак, еден ден и тие ќе излезат на продажба.
„Причината зошто е успешен е тоа што има производ што луѓето можат да го поседуваат“, вели Огден за „Њујорк тајмс“.
„И тие не се загрижени дека има стотици други. Тие мислат дека 10.000, 20.000, 30.000 долари не се многу за една од најдобрите слики во светот“.
Аукциските куќи редовно контактираат со Огден и ја бараат „Девојки на прозорците“ – како што направи лондонската аукциска куќа Филипс пред неколку недели.