Џејн Кемпион стана трета жена најдобра режисерка на Оскарите


САД– Џејн Кемпион е добитник на Оскар за најдобра режија за „Моќта на кучето“ на Нетфликс, синоќа на гала доделувањето во Лос Анџелес. Сепак филмот кој имаше најмногу номинации, 12 годинава, не освои ниту една друга награда иако важеше за најголем фаворит. 

Кемпион, претходна добитничка на Оскар пред 28 години за пишување на оригиналното сценарио за Пијано (за кое беше номинирана и за најдобра режија), е првата жена која двапати беше номинирана за најдобар режисер и втората жена по ред (по последното годинешниот победник, Клое Жао за Номадленд) која победи во категоријата.

Кемпион е и третата жена во историјата што ја добила наградата за најдобар режисер, по Жао и Кетрин Бигелоу  за „The Hurt Locker“.

„Сакам да режирам затоа што тоа е длабоко нурнување во приказната“, рече Кемпион по добивањето на нејзиниот Оскар. „Сепак, задачата да се манифестира свет може да биде огромна. Слаткото е што не сум сам. На Моќта на кучето, работев со актерите кои пораснав да ги нарекувам пријатели – тие се соочија со предизвикот на приказната со длабочината на нивните подароци: Бенедикт Камбербач, Кирстен Данст, Коди Смит-Мекфи, Џеси Племонс – и моите цела екипа, кои се вистински срца“.

Победата на Кемпион е последна во неколкумесечната серија, бидејќи таа освои награди за режија на наградите БАФТА, наградите DGA, Златните глобуси, Здружението на филмски критичари во Лос Анџелес, наградите на Кругот на филмската критика во Њујорк и на Филмскиот фестивал во Венеција. Таа синоќа беше номинирана и за најдобро адаптирано сценарио (кое му припадна на писателот и режисер на CODA, Сиан Хедер).

Џејн Кампион нема снимено од 2009 година, но по неколку години работа на телевизија, повторно се привлече кон романсата на двочасовната приказна.

Големото враќање на Кемпион во форма е филмот „The Power of the Dog “, сеопфатна, но интимна семејна драма сместена во изолираните ридови во Монтана во 1925 година. Филмот, во кој глумат Бенедикт Камбербач, Кирстен Данст и Џеси Племонс, беше премиерно прикажан на 78. Меѓународен филмски фестивал во Венеција.

Приказната е заснована на романот на Томас Севиџ од 1967 година за богатите браќа-сточари, чија тенка врска дополнително се затегнува кога еден (Племон) се ожени со вдовица (Данст) со адолесцентен син (Коди Смит-Мекфи).

„Како креативна личност, навистина не калкулирам. Ја прочитав оваа книга и само мислев дека ова е неверојатно парче литература “, рече Кемпион. „Сцени и теми од книгата постојано ми се враќаа и не можев да ги заборавам. Сфатив дека тоа беше навистина длабоко парче “.

Наскоро сфатила дека сака повторно да сними филм и отиде во потрага по носителот на правата. Враќањето беше возбудливо, иако таа рече дека исто така сака да работи во телевизиската серија „Top of the Lake” .

“The Power of the Dog,”се натпреваруваше и за Златен лав на годинешното 78.издание. Кемпион претходно освои Сребрен лав во 1990 година за „An Angel at My Table“, базиран на мемоарите на Џенет Фрејм.

Продукцијата беше огромен потфат што ја донесе Кемпион и нејзината екипа во Нов Зеланд – единственото место за кое мислеа дека ќе го приближи пустошот и убавината што им е потребна.

„Беше тешко да се најде Монтана од 1925 година во Монтана“, се смее Кемпион. „Има делови од Нов Зеланд кои навистина се толку празни … прекрасни, заборавени пејзажи“.

Но, силните ветрови го направија „ужасно тешко да се изгради“.

„Понекогаш имавме проблеми да станеме“, рече таа.

Кемпион, чии филмови често се фокусираат на женски ликови, рече дека е заинтересирана да ја засили улогата на Роуз, но исто така не сака да ја направи хероина. Данст  во Венеција рече дека ги сака филмовите на Кемпион за нивната сензуалност и приказ на жени кои „се чувствуваат како вистински жени“. (АП)