Новинарите во Венеција  протестираат против „политиката без интервјуа“


Венецискиот филмски фестивал, кој се отвори вчера, претставува загревање за сезоната на филмски награди, откако филмовите кои имаа премиера во Венеција во последните три години собраа 77 номинации за Оскар и освоија 14.

Меѓу ѕвездите кои ќе прошетаат на црвениот килим се Бред Пит, Џорџ Клуни, Леди Гага, Кејт Бланшет,  Хоакин Феникс, Сигурни Вивер, Анџелина Џоли, Даниел Крег, Никол Кидман, Мајкл Китон, Винона Рајдер, Џена Ортега, Тилда Свинтон и Едриен Броди…

Но, меѓународните филмски новинари кои присуствуваат на годинешното издание се жалат дека се исклучени од оваа гозба на славните, а студијата и ПР агентите го блокираат пристапот до ѕвездите за интервјуа . Неколку од најдобрите ВИП личности во Венеција оваа година прават меѓународни интервјуа за печатот или учествуваат во „џанкети“ каде што актерската екипа од филмот прават седечки интервјуа со новинари од меѓународни медиуми. Пит, Џоли, Клуни, Феникс и многу други ќе ја прават само официјалната прес-конференција на фестивалот и ништо друго. Тим Бартон и актерската екипа на Beetlejuice Beetlejui денес се прошетаа на црвениот тепих во Венеција за светската премиера на филмот „Warner Bros“ , но студиската забава се одржа во Лондон во четвртокот.

За меѓународните филмски новинари, повеќето од нив хонорарни писатели, „политиката без интервјуа“ – новинарите можат само да им довикуваат прашања на ѕвездите на црвениот тепих со надеж дека ќе добијат краток одговор – значи дека нема ексклузивни интервјуа за продажба на нивните регионални весници , онлајн списанија или ТВ и радио емисии.

„Тоа е катастрофа“, вели Марко Консоли, италијански хонорарен филмски новинар. „Живееме од овие интервјуа со големите имиња, ни се исплати да дојдеме овде и да ги покриваме и помалите, независни филмови“.

Консоли, заедно со група од повеќе од 50 новинари на меѓународниот филмски фестивал, во четвртокот објави отворено писмо во кое протестира против „политиката без интервју“. Писмото е објавено на Фејсбук групата Новинари на меѓународни филмски фестивали , чии повеќе од 700 членови вклучуваат и филмски публицисти и фестивалски програмери.

„Филмскиот фестивал во Венеција штотуку започна и веќе знаеме дека ѕвезди од многу филмови со светска премиера на фестивалот оваа година нема да дадат никакви интервјуа за печатот. Нула, зилч, нада“, се вели во писмото. „Оваа одлука, под влијание на студијата и поддржана од многу публицисти, става во опасност цела категорија новинари, особено хонорарците, кои со својата страсна и немилосрдна работа често помагаат во успехот на филмовите, им даваат глас и престиж на режисерите и актерите., и придонесуваат за разгорување на дебатата за проекти кои имаат за цел Оскар, Златен глобус и други престижни награди“.

Ветеранот  Чарлс Мекдоналд вели дека студијата и продукциските компании веќе некое време се оддалечуваат од интервјуата на меѓународните филмски фестивали и од „џанкетите“, но дека трендот се засилува. Тој го гледа овој потег како промена на стратегијата од студијата и дистрибутерите.

„За одредени филмови, кои можеби сè уште немаат светска дистрибуција или немаат маркетиншки план [фестивалите] се гледаат повеќе како место за малку да се тестира водата овде пред [студијата] всушност да започнат со маркетинг стратегија , со интервјуа за печатот итн.“, вели Мекдоналд. „И актерите се сè помалку подготвени да прават многу интервјуа“.

Но, Мекдоналд предупредува дека политиката ризикува да направи вистинска штета на екосистемот на филмскиот фестивал. „Моето чувство е, без медиумите, фестивалите навистина не постојат“, вели тој. „Кога студио или кој и да е дојде во Венеција, во Берлин, во Кан, медиумското покривање што го добиваат е апсолутно неопходно и суштинско за лансирање на нивните филмови. И ако новинарите не можат да добијат пристап до тие еден до двајца познати интервјуирани, нивните медиуми нема да можат повеќе да си дозволат да ги испраќаат“.

Запрашан за ова прашање на отворањето на прес-конференцијата во средата, уметничкиот директор на Венецискиот филмски фестивал Алберто Барбера рече дека не е свесен за проблемот и вети: „Ќе го разгледам“. Но, Барбера, исто така, истакна дека фестивалот не ги контролира маркетиншките одлуки донесени од приватни компании како студијата.(Холивуд репортер)