Нова надеж за германските автомобилски гиганти по трговскиот договор меѓу САД и Јапонија, скок на акциите


Акциите на најголемите европски производители на автомобили пораснаа во среда откако спектакуларниот трговски договор меѓу САД и Јапонија ги зголеми надежите дека и другите големи извозници би можеле да добијат поповолни царински услови.

На Truth Social, Доналд Трамп го опиша „огромниот“ трговски договор како „веројатно најголемиот договор досега склучен“.

Се очекува договорот да ги намали американските царини за увоз на јапонски возила и делови на 15%, што е значително намалување од сегашната стапка од 25%, која важи за сите земји.

Јапонскиот премиер Шигеру Ишиба го поздрави договорот, велејќи дека тој претставува „најниска царинска стапка меѓу земјите што имаат трговски суфицит со САД“, објави Ројтерс.

По веста за договорот, акциите на германските производители Фолксваген, БМВ и Мерцедес Бенц скокнаа за повеќе од 4%, додека акциите на луксузниот бренд Порше пораснаа за дури 7,4%. Акциите на производителот на Џип, Стеланис, кој котира на берзата во Милано, пораснаа за околу 6%.

Добивките во Европа следеа по остриот скок на цените на акциите на јапонските производители на автомобили. Тојота скокна за повеќе од 14%, додека Хонда и Нисан пораснаа за 11% и 8%, соодветно.

Во говорот по објавата на мрежата Truth Social, Трамп објави и дополнителен договор меѓу САД и Јапонија поврзан со течниот природен гас, додавајќи дека „Европа доаѓа утре“, но не откри дополнителни детали.

Автомобилскиот сектор генерално се смета за особено чувствителен на царините, поради високата глобализација на синџирите на снабдување и големата зависност од производствените капацитети низ Северна Америка.

Во Јапонија, извозот на автомобили во САД игра клучна улога за економијата, која е четврта по големина во светот – според царинските податоци, 28,3% од вкупниот јапонски извоз во 2024 година се состоел од возила наменети за американскиот пазар.

Економистите во банката HSBC проценија дека намалувањето на американските царини би претставувало „огромна придобивка“ за Јапонија, наведувајќи дека земјата успеала да обезбеди поповолни услови во споредба со остатокот од Азија.

Економистот на Сити бенк, Кацухико Аиба, изјави дека договорот меѓу Вашингтон и Токио за меѓусебно намалување на царините за автомобили на 15% би можел да влијае и на понатамошниот тек на преговорите со другите големи извозници на автомобили.

„Значајно е што царините за автомобили се намалени без ограничување на обемот на извоз, што би можело да има последици за преговорите со ЕУ и Јужна Кореја“, рече Аиба во истражувачка белешка.

Европската унија долго време се обидува да постигне сличен договор со САД за намалување на царините за автомобили.

Трамп, сепак, неодамна го зголеми притисокот врз блокот од 27 земји, заканувајќи се дека ќе ги зголеми царините за увоз од ЕУ на 30% од 1 август, доколку дотогаш не се постигне договор.

Според Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA), САД учествуваа со 22% од извозниот пазар на ЕУ во 2024 година, пишува Си-Ен-Би-Си.