Номинации за Оскар 2022: Кој изгуби, а кој изненади?


САД-  Секоја година, првото забележливо нешто што треба да се разговара по објавувањето на номинациите за Оскар е кој изгуби, а кој изненади според гласачкото тело на Академијата за филмски уметности и науки. Денес, Академијата ги објави номинациите за својата 94-та церемонија на доделување награди – и има многу да се зборува како и секогаш.

Медитативниот вестерн на Џејн Кемпион на Нетфликс, Моќта на кучето, води со 12 номинации, пред 10-те номинации за научно-фантастичниот блокбастер „Дина“ и по седум за „Белфаст“ на Кенет Брана и „Приказни од Западната приказна“ – првиот мјузикл на Стивен .

ГУБИТНИК: Power of the Dog е фаворит за најдобар филм откако Белфаст ја пропушти номинацијата за монтажа

Моќта на кучето беше еден од најголемите фаворити за наградата за најдобар филм – што би била прва победа на Нетфликс во категоријата – пред денес, но сега е цврсто нагласен како фаворит. 

Белфаст се сметаше за клучен претендент пред најавите, и секако се уште е во игра. Доби номинација за најдобар филм, Брана е на листата за најдобар режисер и обезбеди актерска номинација за Џуди Денч и Кјаран Хиндс. Сепак, пропушти номинација за најдобра монтажа.

Тоа можеби не звучи како голема работа, но категоријата за монтажа е клучен момент во трката за Оскар. 

ИЗНЕНАДУВАЊЕ: Кристен Стјуарт е номинирана за најдобра актерка

Пред неколку месеци, ова немаше да биде изненадување. Кристен Стјуарт беше најверојатниот фаворит за најдобра актерка од моментот кога нејзината изведба како принцезата Дијана во Спенсер првпат беше видена на фестивалите. Сепак, нејзиниот моментум падна откако ги пропушти номинациите од БАФТА и, што е најважно, Здружението на актерите . Во 30-годишната историја на SAGs, тие никогаш не успеале да го номинираат ни евентуалниот добитник на Оскар во категоријата за најдобра актерка.

Но, оваа категорија денес беше чудна. Оливија Колман е номинирана за Оскар и покрај тоа што беше отфрлена од БАФТА, додека Пенелопе Круз успеа за „Паралелни мајки“ и покрај тоа што ги пропушти сите главни претходни награди. Џесика Честејн во меѓувреме доби изненадување за „Очите на Тами Феј“, соборувајќи ја номинираната за SAG Џенифер Хадсон за Respect. Се очекуваше само признанието на Никол Кидман за Being the Ricardos.

Дали К-Стју сега повторно е фаворит? Тоа секако ќе биде возбудлива трка.

ГУБИТНИК: Куќата на Гучи не добива речиси ништо

Се чини дека Џаред Лето секогаш успева да биде номиниран за награди. Се до денес. Се очекуваше Лето да обезбеди номинација за најдобра споредна машка улога за неговата неверојатна улога во Куќата на Гучи, но беше отсутен од листата. Сепак, поизненадувачки беше фактот што одличната главна изведба на Лејди Гага беше целосно отфрлена во категоријата за најдобра актерка.

Всушност, единствената номинација што успеа да ја заработи епската семејна сага на Ридли Скот беше само една номинација за најдобра шминка и фризура. Тоа е веројатно добра вест за оние кои се борат со екстравагантниот впечаток на Марк Кермод за Лето.

ГУБИТНИК: Денис Вилнев не е номиниран за најдобар режисер

Дина имаше одличен ден, заработи 10 номинации врз основа на доминација во техничките категории, како и  за најдобар филм. Нејзините шанси за освојување на големата награда, сепак, беа сериозно нарушени поради прилично збунувачкито отсуство на Денис Вилнев од полето со пет лица за најдобар режисер.

Во последните 30 години, само два филма (Арго во 2013 година и Зелена книга во 2019 година) ја освоија наградата за најдобар филм без да имаат барем номинација за нивниот режисер. 

 

ИЗНЕНАДУВАЊЕ: Да се ​​биде Рикардос доминира во актерските категории

Академијата навидум не може да се воздржи. Секогаш кога Арон Соркин снима филм, тие му даваат номинации. Неговиот холивудски биографски филм Being the Ricardos можеби ја пропушти номинацијата за најдобар филм оваа година, а исто така беше отфрлен за сценариото на Соркин, но успеа трио од актерски признанија за Никол Кидман, Хавиер Бардем и, на големо изненадување, Џеј Кеј Симонс. 

ГУБИТНИК: „Не гледај нагоре“ без номинации за актер/режисер

Еко-сатирата на Нетфликс, Не гледај нагоре, доби четири номинации: за најдобар филм, за најдобра монтажа, за најдобро оригинално сценарио и музичка партитура на Николас Брител.

Сепак, пропушти две големи номинации кои можеа да покажат дека има динамика и поддршка во рамките на Академијата. Адам Меккеј не успеа да добие номинација како режисер, имаше и изненадувачки пропуст во категоријата за најдобар актер, при што Леонардо ди Каприо беше особено отсутен од таа потесна листа.