Ненадејно сменет извршниот директор на „Нестле“
Најголемиот светски производител на храна „Нестле“ го отпушти својот извршен директор Марк Шнајдер со ненадеен потег поради слабите резултати на швајцарската групација за храна, изјавија за Ројтерс три извори запознаени со ситуацијата.
Швајцарската компанија го објави заминувањето на Шнајдер доцна во четвртокот по состанокот на бордот и го именуваше ветеранот Лоран Фрејкс за нов извршен директор. Со ова заврши речиси осумгодишниот мандат на 58-годишниот Германец на чело на компанијата, првиот аутсајдер на чело на „Нестле“ во речиси 100 години.
„Нестле“ одби да даде дополнителни детали, освен да коментира за конференцискиот повик со инвеститорите во петокот, каде што претседателот Пол Булке рече дека одборот на директори ја проценил моменталната средина со Шнајдер и заедно се договориле да ја направат промената. Шнајдер не одговори веднаш на барањето на Ројтерс за коментар.
Аналитичарот на истражувачката компанија „Бернштајн“, Бруно Монтејн, рече дека Шнајдер неодамна јасно стави до знаење дека очекува да остане на долг рок. Ненадејниот потег „е уште еден знак дека ова не е планирана транзиција. Очигледно не е ниту негов избор, бидејќи во спротивно веројатно ќе имаше полесна транзиција“, рече тој.
Низа проблеми
Акциите на „Нестле“ достигнаа рекордно високо ниво во јануари 2022 година, бидејќи групата уживаше во бум предизвикан од пандемијата, но паѓаат од мај 2023 година по низа проблеми, пропуштени очекувања за профит и влошување на насоките за деловните резултати.
Соодносот цена-добивка по акција на „Нестле“, кој се користи за мерење на релативната вредност на акциите на компанијата, е 17,7, што е пад од над 25 во јуни 2022 година. Соодносот на „Нестле“ е над просекот на ФМЦГ индустријата од 10, но понизок од односот на конкурентот „Унилевер“ од 18,5.
Во петокот, акциите на „Нестле“ паднаа за околу 1,8 отсто и беа меѓу најголемите губитници во Европа по назначувањето на Фрејкс, што покажува колку инвеститорите биле нерасположени поради неочекуваната промена на извршниот директор.
Меѓу факторите кои влијаат на цената на акциите, аналитичарите ја издвоија неизвесноста околу тоа дали „Нестле“ може да ги постигне своите цели за 2024 и 2025 година и загриженоста дека новиот извршен директор може да ги намали насоките за профитот бидејќи повеќе се фокусира на растот на продажбата отколку на маргините.
„Мислиме дека актуелниот извршен директор е прилично зафатен со правење премногу зделки, често барајќи раст преку скапи аквизиции. Ни се допаѓа фактот што новиот извршен директор доаѓа од долгогодишно традиционално опкружување на „Нестле“ и мислиме на порестриктивен пристап кон капиталот распределбата ќе биде добра за бизнисот на среден рок“, рече управниот партнер во Latitude Investment Management, Фреди Лаит Лаит. Latitude повеќе не ги поседува акциите на „Нестле“, „претпочитајќи ги акциите на ‘Унилевер’ во последно време“, рече тој.
Заостануваат зад своите конкуренти
Фрејкс, 62-годишен Французин кој работи за „Нестле“ речиси 40 години, се смета за инсајдер во прехранбената индустрија, со широка мрежа на директори и експерти внатре и надвор од швајцарската групација. Тој веднаш вети дека ќе го фокусира „Нестле“ на органски раст, а не на аквизиции. Се очекува тој да го зголеми фокусот на „Нестле“ на продажбата и маркетингот откако компанијата заостана зад ривалите како „Данон“ и „Унилевер“.
Од почетокот на годината, акциите на „Нестле“ загубија 10,3 отсто од вредноста, додека на „Данон“ зајакнаа 3,9 отсто, а на „Унилевер“ 29 отсто. Аналитичарите во тој сегмент од индустријата велат дека „Нестле“ премногу се потпира на зголемувањата на цените, што го погоди неговиот обем на продажба бидејќи клиентите со ограничени пари се свртуваат кон поевтини брендови.
Фрејкс ќе мора да ја фокусира својата работа на зајакнување на пазарниот удел и зголемување на обемот на продажба на тежок пазар за компаниите кои се занимаваат со стоки за широка потрошувачка. „Секогаш ќе има предизвици, но ние имаме неспоредлива сила. Можеме стратешки да ја позиционираме „Нестле“ да води и да победи секаде каде што работиме“, рече Фрејкс во петокот.
Тој е навикнат на предизвици, бидејќи го водеше европскиот бизнис на „Нестле“ по глобалната финансиска криза пред да ги преземе операциите во двете Америки. Тој неодамна беше одговорен за Латинска Америка, која забележа силен раст во последниве години, со органски раст на продажбата за регионот од 2,7 отсто во првите шест месеци од годината, што е повисоко од зголемувањето од 2,1 отсто за целата компанија.
Неговиот приоритет како специјалист за продажба и маркетинг треба да биде враќање на корените на компанијата, вели аналитичарот на Bank Vontobel, Жан-Филип Берчи, алудирајќи на потребата да се фокусира на пазарите, брендовите и на разбирањето на потребите и однесувањето на своите клиенти.
„Ако ги погледнете успешните прехранбени компании во последно време, како ‘Линдт и ‘Данон’, меѓу другите, сите тие имаат маркетинг и продавачи на врвот“, рече тој.