Најголемиот воен договор на светот: Пристигнува огромно наоружување
Индија има намера да набави 114 борбени авиони, но услов е добавувачите да бидат подготвени да отворат производствени капацитети во Индија.
Францускиот производител на воени и комерцијални авиони Dassault Aviation, кој, меѓу другото, произведува и борбени авиони од генерацијата Rafale 4+, има намера да купи земјиште во близина на меѓународниот аеродром Jewar во Индија за да отвори таму капацитет за одржување, поправка и ремонт на мулти- борбен авион Мираж 2000 и Рафал.
Тоа значи дека идните авиони кои индиските воздухопловни сили може да ги нарачаат од Франција, за што долго се шпекулираше, би можеле да се произведуваат локално, пишува The Economic Times.
Имено, владата на Емануел Макрон и Dassault Aviation се обврзаа на производство на ловци Rafale во Индија како дел од иницијативата „Make in India“.
Покрај тоа, производителот на мотори Safran SA планира да отвори фабрика за мотори Rafale во Хајдерабад, која се очекува да започне со работа во 2025 година.
Зошто е ова важно?
Индија, која веќе набави 36 Rafale C и B по цена од 7,87 милијарди евра, има намера да набави уште 114 повеќенаменски борбени авиони, но условот е добавувачите да бидат подготвени да отворат производствени капацитети во Индија. Ова е направено за да се зајакне индискиот одбранбен производствен капацитет и поголема независност во набавката на нови делови и одржување на авионите.
Французите не се единствени во играта
Новиот договор за повеќенаменски борбен авион се проценува дека вреди околу 20 милијарди долари, што го прави еден од најголемите воени договори во светот.
Меѓу авионите споменати како потенцијални избори досега се Dassault’s Rafale, Boeing Super Hornet F/A-18, SAAB’s JAS 39 Gripen E/F, Lockheed Martin’s F-21 (всушност F-16 прилагоден за Индија) и Eurofighter Typhoon.
МиГ-35, исто така, беше споменат претходно, но со оглед на екстремно малиот број произведени авиони и актуелните глобални околности (војна во Украина) каде Москва мора прво да се грижи за сопственото воздухопловство, се чини малку веројатно.
Треба да се додаде и дека индиската морнарица преговара за цена за 26 авиони Рафал М за да го „опреми“ својот носач на авиони ИНС Викрант.
Индија веќе има складишта за одржување, поправка и обука за симулатори за Рафале во воздухопловната база Амбала.
Во секој случај, ова би била последната во низата големи нарачки за Dassault, како и за други поврзани компании кои работат на производството на Rafale.
Првата странска нарачка дојде од Египет, во 24 примероци, а на крајот на последната деценија и почетокот на 2020-тите, пазарот се отвори за Французите.
Dassault Rafales ги нарача Катар (36 авиони), Индија (спомнати 36 авиони), Грција (12 користени од „каталогот“ на француското воздухопловство и 12 нови), Хрватска (12 користени), Обединетите Арапски Емирати (80 нови на стандардот Ф4), Индонезија (42 нови) и Египет направија втора нарачка за уште 30 авиони, кои Французите со задоволство ги понудија на позајмица.
Пред неколку месеци во медиумите се појави дека Грција сака да нарача уште најмалку 10 модели, Ирак (14 примероци) исто така се споменуваше како потенцијален купувач во последните години, а се шпекулираше дека Саудиска Арабија може да нарача најмалку 54 модели. , иако се чини дека промената на германските политики во однос на условите за извоз на Eurofighter (тие првично не сакаа да ги продадат новите модели на Ријад) го прави договорот долгорочен.
Не треба да се заборави дека Катар има опција да нарача уште 36 Рафали, а вреди да се напомене дека Србија размислува за купување на 12 нови стандардни авиони Ф4.
Кога ќе се произведува?
Накратко, Французите неодамна ја пополнија нарачката на ниво на кое веројатно не се ни надеваа – треба да се нагласи дека станува збор за зделки чија вкупна вредност се мери во десетици милијарди евра.
На сето ова треба да додадеме и нова нарачка за 42 рафали што ја направиле самите Французи, чие воздухопловство наводно сè уште ги нема добиено сите претходно нарачани модели, кои според Меѓународниот институт за стратешки студии брои неколку десетици. (IISS).
Иако некои од горенаведените нарачки веќе се целосно исполнети од Дасо (Индија, Катар, првичната нарачка од Египет), голем број авиони допрва треба да бидат испорачани.
Како што самиот Дасо изјави во минатогодишниот извештај, заклучно со 31 декември 2023 година, нивната книга за нарачки изнесуваше 211 Рафали кои допрва треба да бидат испорачани – 141 поврзани со странски клиенти и 70 во Франција.
Следната недела, нарачката се зголеми на дури 228 неиспорачани борбени авиони.
Доколку се остварат желбите на Dassault, кои веруваат дека до крајот на годината производството на Rafale би можело да се зголеми на 36 модели годишно, сите моментално нарачани Rafales би можеле да бидат испорачани под идеални услови до крајот на деценијата.
Сепак, многу аналитичари веруваат дека е пореално испораките да продолжат во 2030-тите, можеби дури и во 2033 година. Што исто така објаснува зошто би било многу подобро Индија да произведе мега-нарачка од 114 авиони дома.