Миуча Прада: Дали „Елвис“ ќе ѝ донесе номинација за Оскар за костимографија?


САД– Рокерот Елвис Присли, легендата на американската и светската музичка сцена, беше познат по својот екстравагантен стил на облекување. На почетокот на кариерата носел црни кожени јакни и тесни фармерки, а во фазата на Лас Вегас се појавил на хотелската сцена во градот Кјуб облечен во раскошни, впечатливо украсени сатенски костуми и комбинезони, создадени од дизајнерот Бил Белју.  Така, на почетокот можеби изгледа чудно што режисерот Баз Лурман костимите за филмот за кралот на рокенролот ги доверил на Миуча Прада, сопственици на светски познатите брендови Прада и Миу Миу, чиј начин на работа се смета за „интелектуален“ поради нивниот архитектонски пристап кон дизајнот на облеката и поради минималистичките детали, грубите материјали и пригушената палета на бои со „естетиката на грдото“.

Но, оние кои како американскиот филмаџија ја знаат нејзината работа, знаат дека 73-годишната славна италијанска дизајнерка своите креации ги базира на винтиџ стилови и софистициран гламур, кои одлично резонираат со ликот на Елвис Присли и неговата сопруга Присила. Во тандем со оскаровката Кетрин Мартин, сопругата на режисерот, Прада дизајнираше триесетина костими за главните актери, Остин Батлер и Оливија ДеЈонџ, со кои успешно ја долови „вибрацијата“ на тој модно интересен период од 60-тите и 70-ти.

„Беше важно режисерот да остане верен на стилското наследство, но не и да ја копира вистинската облека. Тоа мораше да се интерпретира преку современи елементи, особено што тој стил сега е повторно модерен“, објасни дизајнерката во интервјуто за инструкциите на Лурман за костимите.

 

Ниту нејзе не и е непознат неговиот начин на работа, бидејќи ова им е трета соработка. Прада работеше со Лурман и Мартин на филмовите „Големиот Гетсби“ од 2013 година и „Ромео + Јулија“ од 1996 година, што резултираше со силно пријателство: холивудскиот пар често летува во Милано и Венеција, а Миуча со нејзиниот Патрицио бартинели неколку пати годишно го посетуваат Њујорк Бертели неколку пати, годишно ги посетува во Њујорк. Така, „Третманот на Прада“, како што режисерот го нарече ангажманот за костимографија на дизајнеркатаво едно интервју, доби некои од најпознатите сценски костими на Елвис и приватни парчиња облека, како што е неговиот омилен костум во боја на модар патлиџан.

Во третманот на Прада навидум е идентичен, но модерноста се открива во изборот на ткаенина, која е пораскошна, а во елегантните детали – позатегнат крој, положбата на шевовите и обликот на џебовите. Но, Мучија и Катерина уште повеќе внимавале на облеката на сопругата на пејачот.

„Присила беше икона на модата и убавината чиј стил остави свој белег на современата поп-култура“, рече Миуча, која ги истражуваше архивите на нејзините брендови Прада и Миу Миу за новиот проект, каде што најде извор на инспирација за филмски костими.

Комплетот брокат со панталони покриени со бисери и реси, што Присила го носеше на концерт во Лас Вегас кон крајот на 60-тите, беше модернизиран со кристални орнаменти како оние во колекциите за Miu Miu и стилизирани карирани дезени од линијата на Прада за пролетта 1996 година. беа користени за комплети со здолништа од минималистички крој.

Модернизиран е и твид фустанот со плисиран долен дел и џемпер од мохер, кој Присила го носеше на концертот на Елвис во 1968 година, емитуван на телевизијата NBC – фустанот е сошиен од фин волнен материјал и надополнет со футуристички елементи.

„Облеката на Присила е комбинација од класични парчиња, глам рок стил и кич од Лас Вегас“, рече дизајнерката, а познавачите предвидуваат дека приказната за Елвис ќе и донесе и на Кетрин номинација за Оскар.

Филмот, чија премиера беше на 24 мај на Канскиот филмски фестивал, пред да се појави во кината во јуни, (на репертоарот е и во Синеплекс, од 23 јуни) го прикажува животот и музиката на Присли, неговиот легендарен стил, како и оној од ерата. Во него играат Остин Батлер во главната улога на Присли, оскаровецот Том Хенкс како неговиот енигматичен менаџер, полковникот Том Паркер и Оливија ДеЈонџ како Присила, меѓу другите.