„Мета“ го купи производителот на паметни леќи „Луксексел“


 

„Мета“, компанијата мајка на Фејсбук го купи „Луксексел“ (Luxexcel), холандски стартап специјализиран за паметни очила. Веста за купувањето прво ја објави „Де Тијд“, а подоцна ја потврди и „Техкранч“ (TechCrunch).

„Возбудени сме што тимот на ‘Луксексел’ се приклучи на ‘Мета’, продлабочувајќи го постојното партнерство меѓу двете компании“, рече портпаролот на „Мета“. Компанијата не ги откри финансиските услови на договорот.

Основана во 2009 година, „Луксексел“ го започна животот како производител на диоптриски леќи. Во поново време, компанијата се прослави во областа на проширената реалност. На почетокот на 2021 година, на пример, соработуваше со WaveOptics, производителот на екрани Snap за кој плати 500 милиони долари подоцна истата година. Како што истакнува TechCrunch, има и гласини дека „Луксексел“ претходно соработувал со „Мета“ на очилата на компанијата Project Aria AR.

Преземањето доаѓа во врема кога „Мета“ се соочува со регулаторна контрола од Федералната трговска комисија во врска со купувањето на компанијата што ги развива Supernatural Within. Агенцијата ја тужеше „Мета“ во јули за да го блокира договорот. Гигантот на социјалните мрежи исто така се соочува со критики за тоа колку троши за промовирање на своите метаверзални амбиции.

Во октомври, еден месец пред да отпушти 11.000 вработени, „Мета“ им кажа на инвеститорите дека Reality Labs, нејзината единица за виртуелна и проширена реалност, ќе изгуби повеќе од 9 милијарди долари во 2022 година. Претходно прогнозираше дека оперативните загуби на одделот веројатно значително ќе пораснат 2023 година.