„Марс“ го купува производителот на „Принглс“ за повеќе од 29 милијарди долари
Американскиот производител на кондиторски производи и храна „Марс“ се согласи да го купи „Келанова“, производител на „Принглс“ (Pringles), за повеќе од 29 милијарди долари во едно од највредните преземања во годината, јавуваат британските медиуми.
Американскиот конгломерат, познат по слатките како што се M&M’s, Snickers и Skittles, планира да плати 83,50 долари за уделот на „Келанова“. Наскоро се очекува најава за ова во Њујорк, а „Марс“ ќе преземе и 6 милијарди долари од нето долгот на „Келанова“, пишуваат медиумите.
Понудата на американската компанија е значително повисока од цената по која акциите на „Келанова“ се тргуваа на берзата во последните месеци. Цената што ја нуди „Марс“ е невообичаено висока за потрошувачкиот сектор, особено за компанија чии производи паѓаат во немилост бидејќи потрошувачите стануваат посвесни за здравјето.
Стекнувањето на „Марс“, исто така, доаѓа во време на намалена побарувачка, бидејќи високата инфлација во последниве години ги турна цените на многу основни производи над нивото пред пандемијата. Но, „Келанова“ досега успеа да се справи со забавувањето на трошоците во САД и неодамна ги зголеми проценките за продажбата за целата година за 2024 година по силните резултати и профитот.
Компанијата, која исто така произведува Cheez-It, Rice Krispies Treats и Eggo, е основана во 2023 година, откако „Келог“ ги прекина своите бизниси со житарки и закуски. „Келог (Kellogg’s) беше поделена на две компании на 2 октомври 2023 година, при што WK Kellogg Co беше сопственик на северноамериканскиот оддел за житарки, а постоечката компанија беше ребрендирана во „Келанова“ (Kellanova), поседувајќи брендови за грицки како Pop-Tarts и Pringles заедно со меѓународната поделба за житни култури. Целта на поделбата беше да се оддели побрзо растечкиот пазар за погодна храна и меѓународниот пазар на производи од житарки, од побавниот раст на северноамериканскиот пазар на житни култури. Самиот „Келогс“ стана бренд име на двете компании.
„Марс“, еден од најголемите американски и светски семејни бизниси, може да се пофали со годишна продажба од повеќе од 50 милијарди долари и повеќе од 150.000 вработени ширум светот. Предложениот договор најверојатно ќе се соочи со регулаторни пречки, но доколку се одобри купувањето на „Келанова“ од страна на Марс, веројатно ќе предизвика нов бран на аквизиции во секторот.