Македонскиот мермер во реклама на „Киа“ ги вознемири Грците во Австралија

„Разочарувачки е и нечувствително“, рече Стивен, еден од многуте што го контактираа „Грик Хералд“. „Да се прикажуваат слики што јасно се однесуваат на грчкото наследство, како што е Партенон, а потоа да се етикетира како ‘Македонски мермер’ испраќа погрешна порака. Ја замаглува историјата и не го почитува културниот идентитет на Грција.“
Референцата за „Македонски мермер“ – во комбинација со античката грчка архитектура – предизвика конфузија и фрустрација, особено во светлината на долгогодишната историска и политичка чувствителност меѓу Грција и Македонија.
„Во 2018 година, Преспанскиот договор формално го реши деценискиот спор со признавање на соседната земја како Република Северна Македонија, со експлицитни обврски за воздржување од употреба на симболи и терминологија поврзани со хеленската историја, вклучително и оние поврзани со античка Македонија – регион историски и географски поврзан со северна Грција“, пишува австралискиот медиум, чијашто целна група е очигледно грчката заедница во Австралија.
За многумина во грчката заедница, сликите и јазикот на рекламата се чини дека го поткопуваат тој договор, предизвикувајќи обновени загрижености за културна злоупотреба и дезинформации.
„Не станува збор за политика – станува збор за почитување на културното наследство“, забележа друг загрижен читател. „Кога компаниите користат моќни културни симболи во маркетингот, тие имаат одговорност да бидат точни и чувствителни“.
„Грик Хералд“ се обратил и до „Киа Австралија“ за коментар во врска со сликите во рекламата, употребата на терминот „Македонски мермер“ и дали се земени предвид културните чувствителности, но не добиле одговор до бараниот рок.
Додека „Киа“ продолжува да го промовира својот “тасман јут“ како „инхерентно австралиско“ возило насочено кон традициите и општите потрошувачи, многумина во грчката заедница во Австралија повикуваат на поголема културна свест и почит кога националните брендови се вклучуваат во историски теми и симболи.