Македонскиот мермер во реклама на „Киа“ ги вознемири Грците во Австралија


 
„Киа Австралија“ се соочи со критики од членовите на грчко-австралиската заедница по објавувањето на новата реклама за нивниот автомобил „тасман“, на кој е прикажан камион за транспорт со натпис „Македонски мермер“ покрај столбови од Партенон во грчки стил.
 
Рекламата, во која се појавуваат спортски ѕвезди, меѓу кои се Рафаел Надал и Питер Даикос, поранешен фудбалер во Австралија кој се идентификува како Македонец, беше испратена до „Грик Хералд“ од повеќе читатели загрижени за мешањето на грчките културни симболи со спорната терминологија.

„Разочарувачки е и нечувствително“, рече Стивен, еден од многуте што го контактираа „Грик Хералд“. „Да се ​​прикажуваат слики што јасно се однесуваат на грчкото наследство, како што е Партенон, а потоа да се етикетира како ‘Македонски мермер’ испраќа погрешна порака. Ја замаглува историјата и не го почитува културниот идентитет на Грција.“


Референцата за „Македонски мермер“ – во комбинација со античката грчка архитектура – предизвика конфузија и фрустрација, особено во светлината на долгогодишната историска и политичка чувствителност меѓу Грција и  Македонија.

„Во 2018 година, Преспанскиот договор формално го реши деценискиот спор со признавање на соседната земја како Република Северна Македонија, со експлицитни обврски за воздржување од употреба на симболи и терминологија поврзани со хеленската историја, вклучително и оние поврзани со античка Македонија – регион историски и географски поврзан со северна Грција“, пишува австралискиот медиум, чијашто целна група е очигледно грчката заедница во Австралија.

За многумина во грчката заедница, сликите и јазикот на рекламата се чини дека го поткопуваат тој договор, предизвикувајќи обновени загрижености за културна злоупотреба и дезинформации.

„Не станува збор за политика – станува збор за почитување на културното наследство“, забележа друг загрижен читател. „Кога компаниите користат моќни културни симболи во маркетингот, тие имаат одговорност да бидат точни и чувствителни“.

„Грик Хералд“ се обратил и до „Киа Австралија“ за коментар во врска со сликите во рекламата, употребата на терминот „Македонски мермер“ и дали се земени предвид културните чувствителности, но не добиле одговор до бараниот рок.

Додека „Киа“ продолжува да го промовира својот “тасман јут“ како „инхерентно австралиско“ возило насочено кон традициите и општите потрошувачи, многумина во грчката заедница во Австралија повикуваат на поголема културна свест и почит кога националните брендови се вклучуваат во историски теми и симболи.