„Лего“ станува дигитален


Најпознатите коцки во светот наскоро би можеле да станат многу „подигитални“ отколку што се сега. Според Фајненшл тајмс, „Лего“ планира тројно да го зголеми бројот на развивачи на софтвер и да ги забрза инвестициите во трансформација на дигиталните бизниси, бидејќи најголемиот светски производител на играчки стравува дека светот на онлајн игрите може значително да го разниша бизнисот со пластични коцки.

Извршниот директор Нил Кристијансен за ФТ истакнува дека данската компанија ја зголемува својата инвестиција во развој на софтвер на неколку стотици милиони долари и повеќе не ги гледа своите физички и дигитални производи како два посебни света.

„Работите се здружуваат, па затоа е многу полесно да ги поврзете за да станете уникатно искуство. На ова дигитално патување, ги зголемуваме нашите можности и се обединуваме под нашите проекти за кои претходно ангажиравме консултанти. Денес, тоа е нашата најголема поединечна инвестиција “, рече Кристијансен.

Со седиште во Билунд на оддалечениот остров Јиланд, „Лего“ официјално го отвори својот дигитален центар во Копенхаген минатиот месец, откако претходно отвори слични центри во Лондон и Шангај.

До крајот на 2023 година, компанијата има намера да ангажира 1.800 програмери, три пати повеќе отколку што имаше на почетокот на минатата година. Околу 400 од нив би работеле во данската престолнина, пишува Пословни.хр.

За потсетување, „Лего“ беше на работ на колапс во 2003 година, но по консолидацијата имаше значаен успех. Минатогодишните деловни резултати покажаа раст на приходите за четвртина, а на профитот за речиси една третина. Атул Бхардвај, директор за дигитален бизнис, вели дека компанијата добила една нова способност, а тоа е производство на сопствени видео игри.

„Лего“ го издвои својот развој на видео игри веднаш по проблемот во 2003 година и дури постигна одреден успех со неколку помали наслови. Но, поголемите проекти не се покажаа успешни.

Упатени извори посочуваат дека раководството на „Лего“ со години е фрустрирано поради тоа што ја пропушта можноста да развие игра како Minecraft, произведена од шведски стартап кој сега е во сопственост на „Микрософт“.

Нил Кристијансен го презеде кормилото на „Лего“ во 2017 година, доаѓајќи од технолошкиот сектор и признава дека „веројатно би било одлично“ доколку компанијата го лансираше Minecraft.

Но, тој додаде дека „Лего“ не инвестирал доволно во дигитален развој во претходните години. Според него, сегашната инвестиција во зајакнувањето на развојниот тим е еднаква на желбата да се создаде нов Minecraft.

Досега најголемиот најавен дигитален проект на „Лего“ е партнерство со компанијата Epic, која стои зад големиот хит Fortnite. Двете компании имаат намера да создадат таканаречен метаверс специјално за деца кои би биле претставени во следната година.

Според лидерот на данскиот производител на играчки, во денешните генерации три четвртини од децата консумираат дигитална содржина, од преписки со пријателите до слушање музика.

Сепак, добар дел од родителите се загрижени за платформите што ги користат децата. На пример, иако Fortnite се препорачува за деца над 12 години, добар дел од играчите се помлади од таа возраст.

„Треба да им дадеме добро и безбедно искуство и да се поврземе со нашите физички производи. Денес, ниту една од дигиталните платформи што ги користат децата не е целосно безбедна“, вели Кристијансен.

Тој додаде дека разговорите со Epic штотуку започнале. И покрај се, „Лего“ не ја занемарува важноста на својот бизнис со физички играчки.

Шефот на компанијата наведува дека коцките остануваат во срцето на бизнисот и сите физички сетови на коцки се поврзани со некаква дигитална иницијатива, како видео игри или телевизиски серии.

Компанијата, исто така, инвестира многу во развојот на малопродажната мрежа. Само минатата година отвори 165 нови продавници ширум светот, па сега има вкупно 830. Во текот на оваа година има намера да отвори уште 150 продавници.

Шефот на „Лего“ посочува дека растот на бизнисот е забрзан со олеснување на пандемијата на корона вирусот и враќањето на клиентите во продавниците. Сепак, „Лего“ првенствено ги гледа овие продавници како место за создавање „бренд искуство“, каде што децата можат дигитално да креираат свои фигури и потоа да ги испечатат.