Лажните критики станаа огромен проблем за онлајн трговците на мало


Лажни рецензии станаа едно од најотпорните зла на онлајн купувањето, при што прстот најчесто е вперен во групите на Фејсбук, а некои повикуваат на построга правна заштита од агенциите кои создадоа цела индустрија за измами.

Само Амазон блокираше 200 милиони лажни критики минатата година, пишува The Guardian.

Шефот за доверба на клиентите на Амазон, Дармеш Мехта, вели дека поплавата од дезинформации им штети на потрошувачите, кои се „заведени за тоа кои производи треба или не треба да ги купуваат“.

„Пред неколку години, видовме зголемување на она што го нарекуваме агенти за лажни прегледи“, рече Мехта, која ја спореди со „индустријата за измама со куќи“, често вработувајќи стотици луѓе.

„Тие доаѓаат кај продавачите и нудат услуги за лажни прегледи, како маркетинг услуга“, објасни тој.

Амазон минатата година тужеше повеќе од 90 агенти
„Тие го пронаоѓаат патот до потрошувачот и велат: „Ако оставите рецензија со пет ѕвездички за овој производ, ќе ви го дадам бесплатно или ќе добиете картичка за подарок од 25 фунти“. Значи, тие всушност купуваат рецензии од клиенти, а од друга страна, продаваат маркетинг или услуги за преглед на брендот или производителот“, вели Мехта.

Групаta на потрошувачи „Which?“ неодамна го истакна обемот на проблемот со истражувањето кое покажува како групите кои нудат лажни прегледи на сајтови како Amazon, Google и Trustpilot сè уште напредуваат на Facebook и покрај повеќекратните регулаторни интервенции.

Откако беше обвинет дека не прави доволно за да се справи со лажните критики, Амазон минатата година презеде правна постапка против повеќе од 90 агенти кои споделуваа лажни прегледи и тужеше повеќе од 10.000 администратори на Фејсбук групи кои се обидоа да објавуваат рецензии во замена за пари или бесплатни производи.

„Измамите и измамничките активности, вклучително и нудење или тргување со лажни критики, не се дозволени на нашите платформи“, се вели во соопштението на Мета.

Нов закон
Амазон ја употреби најновата вештачка интелигенција за да бара лажни критики и агресивно да ги брка измамниците. Таа веќе презеде акција против 94 измамници оваа година, но сака другите да споделуваат информации и технолошките компании подобро да ги следат нивните сајтови.

Предлог-законот за дигитални пазари, конкуренција и потрошувачи, кој поминува низ парламентот на Обединетото Кралство, се очекува да ги зајакне правните овластувања на регулаторот. Се предлага да се забрани објавување на лажни критики без да се потврди дали се вистинити.

Сепак, од групата потрошувачи „Which?“ велат дека законодавството треба да оди подалеку со конкретно криминализирање на купувањето, продавањето и хостирањето на лажни критики.