„Компаниите почнуваат да паничат“: Експертите велат дека заклучувањето на Кина ќе ги влоши инфлацијата и кошмарот на синџирот на снабдување


„Компаниите почнуваат да паничат“: Експертите велат дека заклучувањето на Кина ќе ги влоши инфлацијата и кошмарот на синџирот на снабдување

Строгите заклучувања на Кина за КОВИД-19 ќе ги влошат проблемите во глобалниот синџир на снабдување и ќе придонесат за инфлацијата во наредните месеци, велат експертите.

Политиката на претседателот Си Џинпинг за нулта КОВИД се тестира додека земјата се бори да ја скроти својата најлоша појава на вирусот досега. Се зголемува фрустрацијата поради недостигот на храна, луѓето се затворени во своите домови со недели и политиката на убивање на кучиња миленичиња за кои постои сомневање дека се заразени со КОВИД.

Додека кинескиот технолошки центар Шенжен излезе од речиси едномесечното заклучување, најголемиот град во Кина, Шангај, дом на најголемото пристаниште за контејнери во светот, остана затворен од 28 март.

Сега почнуваат да се покажуваат економските ефекти. Побарувачката за гориво во Кина е на пат да се намали за 20 отсто овој месец, што е најголем пад од првиот бран на заклучување на КОВИД-19 пред повеќе од две години, изјавија извори за Блумберг во петокот. И глобалните синџири на снабдување почнуваат да ја чувствуваат кризата.

Кошмар за синџирот на снабдување

Еден од пет контејнерски бродови сега е заглавен на пристаништата ширум светот, а 30 отсто од заостанатиот товар доаѓа од Кина. И Ларс Јенсен, извршен директор на консултантската фирма за транспортна контејнерска индустрија Vespucci Maritime, изјави за Fortune дека целосното влијание на кинеските политики ќе почне да се открива во текот на следните недели.

„До сега повеќето бродови сè уште го повикуваа Шангај речиси како што е нормално – тоа значи дека товарот до Шангај не завршува на погрешно место“, рече Јенсен. „Но, ова веројатно ќе се промени во наредните недели ако не се отстрани заклучувањето. Тогаш ќе видите повеќе пропусти на Шангај како пристаниште и откажани пловидби, а влијанието на [синџирот на снабдување] ќе се зголеми“.

Дури и ако се укинат строгите заклучувања во Шангај, американските пристаништа најверојатно ќе бидат погодени со бран натрупан товар од фабриките во Кина кои повторно почнаа да работат. Тоа ќе доведе до повисоки цени на товарот, вели Џенсен, и ќе го влоши метежот на пристаништата ширум светот.

Виктор Мајер, главен извршен директор на провајерот за ризично разузнавање Supply Wisdom, верува дека ќе бидат потребни месеци за синџирите на снабдување да се вратат во нормала и тој очекува американските пристаништа наскоро да почнат да доживуваат прекини.

„Следниот ефект најверојатно ќе се почувствува во пристаништата во Лос Анџелес и Лонг Бич на западниот брег на САД, бидејќи одложената побарувачка ќе ги достигне нив“, рече тој.

Нов инфлаторен шок

Проблемите на пристаништата значат зголемување на трошоците за компаниите и зголемување на инфлацијата за американските потрошувачи, велат експертите.

„Компаниите почнуваат да паничат. Доаѓа ударот низводно и ќе биде силен“, вели Џон Бри, главен службеник за ризик во Supply Wisdom. „Најновите заклучувања во Кина во комбинација со руско-украинската војна се премногу тежок товар. Глобалниот хаос дополнително ќе го влоши нарушувањето и ќе ја однесе инфлацијата на ново ниво“.

Изјавата на Бри е поткрепена со неодамнешните извештаи од инвестициските банки, кои исто така предупредуваат за економските влијанија од заклучувањата во Кина. Аналитичарите на Банката на Америка, предводени од Итан Харис, рекоа во белешката до клиентите во петокот дека тоа е „уште еден неповолен шок за снабдување за глобалната економија“ што ќе го ослабне растот и ќе го продолжи периодот на висока инфлација.

И Дилан Алперин, раководител на професионални услуги во провајерот на решенија за автоматизација на интелигентни извори Keelvar, истакна дека транспортните трошоци сочинуваат 7,7 осто од глобалниот БДП, што значи дека доцнењата на пристаништата обично доведуваат до зголемување на инфлацијата.

„Трошоците за превоз за еден контејнер од Кина до САД се зголемија од 5.900 долари минатата година на 15.764 долари денес“, рече Алперин. Само влијанието на тие зголемувања на цените може значително да ја зголеми инфлацијата на глобално ниво, додаде тој.

Даун Тиура, извршен директор на Sourcing Industry Group (SIG), здружение на професионалци за набавки, рече дека таа исто така се сомнева дека заклучувањето во Кина ќе доведе до повисока инфлација.

„Нашите синџири на снабдување се толку меѓусебно поврзани и тие станаа кревки што едно прашање на едно место ќе влијае на потрошувачите ширум светот“, рече Тиура.

И Џим Биро, извршен директор на JAGGAER, глобална компанија за трговија и набавка, истакна дека многу американски производители набавуваат суровини и компоненти од кинески добавувачи, што може да доведе до недостиг на критични компоненти за електроника и машини.

Кина сочинува 18 отсто од сите стоки што ги увезува САД, според Банката на Америка. А за компјутерите и електрониката таа бројка се искачува на 35 отсто.

„Последниот бран исклучувања во Кина само ќе ги влоши ограничувањата во снабдувањето, со ефект на намалување на снабдувањето со готови производи“, додаде Биро. (Fortune)