Кој е подобар: Хрватскиот „Рафал Ф3-Р“ или српскиот „Миг-29СМ“?


Францускиот борбен авион „Рафал“ со кој се вооружи Хрватска

 

Споредувањето на борбените авиони е честа тема, честопати неблагодарна, но има примери во кои е повеќе од очигледно дека едниот борбен авион е супериорен во однос на другиот. Имајќи го ова на ум, почнавме да ги анализираме многуте карактеристики на хрватските „Рафал Ф3-Р“ и српските борбени авиони „МиГ-29См“. Еве ги критериуми за да видиме кој авион во што е подобар и на крај да донесеме заклучок.

Сепак, пред да започнеме, треба да се нагласи дека „Рафал Ф3-Р“  припаѓа на таканаречената 4,5 генерација на авиони, додека „МиГ-29См“ не, па не е лошо да се има на ум тие информации.

Технички критериуми

Максимална тежина при полетување

Максималната тежина на полетување е вкупната тежина што може да ја носи авионот за полетување, вклучувајќи гориво, екипаж, оружје и товар. Тоа е клучен показател за способноста на авионот да носи гориво и оружје за своите мисии.

„Рафал“ е подобар: „Рафал“има поголема максимална тежина при полетување, што му овозможува да носи повеќе гориво и оружје, нудејќи поголема разновидност и издржливост на мисијата. Кај „Рафал“ максималната тежина на полетување е 24,5 тони, додека кај „МиГ-29“ е 20 тони.

Досег

Досегот е максималното растојание што може да го помине авионот од неговото поаѓање без полнење гориво. Ова е од клучно значење за борбените мисии, бидејќи го одредува оперативниот опсег на авионот.

„Рафал“ е подобар: со зголемениот дострел, „Рафал“  може да извршува мисии со долг досег без потреба од полнење гориво, надминувајќи го „МиГ-29“ во овој поглед. Имено, „Рафал“  има максимален домет од 3.700 километри, додека „МиГ-29“  има само 1.430 километри.

Максимална брзина

Максималната брзина е најголемата брзина што може да ја постигне авионот при лет. Големата брзина може да биде одлучувачка во борбата воздух-воздух и во избегнувањето на одбраната на непријателот.

„МиГ-29“ е подобар: „МиГ-29,“ со својата малку поголема максимална брзина, има предност во ситуации кои бараат брзо затајување или пресретнување. „МиГ-29“ има максимална брзина од 2.400 km/h, додека максималната брзина на „Рафал“ е 1.912 km/h.

Оперативен плафон

Максималната височина на која авион може ефективно да лета. Високиот оперативен плафон значи дека повеќето противвоздушни одбрани може да се избегнат, што ви дава предност во борбата воздух-воздух.

„МиГ-29“ е подобар: „МиГ-29“ има повисок оперативен плафон, нудејќи подобра способност за оперирање на надморска височина каде што е помала веројатноста да биде откриен или достигнат од непријателската одбрана. Максималниот оперативен плафон на „МиГ-29“ е 18 километри, додека оној на „Рафал“ е само малку над 15 километри.

Маневрирање

Станува збор за способноста на леталото брзо да го менува правецот и висината. Доброто маневрирање е од суштинско значење за блиска воздушна борба и избегнување проектили.

„МиГ-29“ е подобар: Познат по својата извонредна способност за маневрирање, „МиГ-29“ се истакнува во блиска воздушна борба, надминувајќи го „Рафал“ во тоа специфично поле.

Способност за носење оружје

Станува збор за видот и количината на оружје што може да го носи авионот. Високиот капацитет за носење оружје овозможува поголема флексибилност во офанзивните и одбранбените мисии.

„Рафал“ е подобар: со својот разновиден дизајн, „Рафал“ може да носи поголема разновидност и количество оружје, што го прави поприлагодлив на различни борбени сценарија.

Погонски систем

Типот и перформансите на моторот ја одредуваат брзината, висината и издржливоста на авионот. Напредниот погонски систем гарантира врвни перформанси за време на летот.

„Рафал“ е подобар: моторите M88 на „Рафал“ обезбедуваат супериорен потисок и поголема ефикасност, нудејќи оптимални перформанси на летот и намалено одржување.

Стелт способности

Способноста на авионот да избегне радарско откривање. Стелт способностите се од суштинско значење за мисии за инфилтрација и опстанок во добро заштитени средини.

„Рафал“ е подобар: Иако ниту „Рафал“ ниту „МиГ-29“  не се дизајнирани како чисто стелт авиони, „Рафал“ содржи елементи кои го намалуваат неговиот радарски потпис, што му дава мала предност во оваа област.

Научни критериуми

Користени материјали

Станува збор за иновации во материјалите за леснотијата и силата на авионот. Користењето напредни материјали ја намалува тежината, ги подобрува перформансите и ја зголемува издржливоста.

„Рафал“ е подобар: „Рафал“ ги користи напредните композитни материјали во поголемиот дел од својата структура, нудејќи оптимална комбинација на леснотија и сила.

Авинот „МиГ-29“, кој го имаат воздухопловините сили на Србија

Аеродинамика

Ефикасниот дизајн на авионот е клучен за намалување на отпорот на воздухот. Одличната аеродинамика ја подобрува брзината, економичноста на горивото и маневрирањето.

„Рафал“ е подобар: Неговиот софистициран аеродинамичен дизајн му дава на „Рафал“ намален аеродинамичен отпор, што значи подобра ефикасност на летот од „МиГ-29“.

Вградени електронски системи

Станува збор за технолошки напредок во навигациските, комуникациските и борбените системи. Напредните електронски системи ја зголемуваат оперативната ефикасност и опстанокот на авионот.

„Рафал“ е подобар: „Рафал“ е опремен со напредни електронски системи, вклучувајќи активен антенски радар и напреден систем за електронско војување, надминувајќи ги можностите на „МиГ-29“.

Симулација и способности за обука

Станува збор за достапност на технологија за симулација за обука на пилоти. Напредните симулатори овозможуваат реален и безбеден тренинг, намалувајќи го времето и трошоците за обука.

„Рафал“  е подобар: програмата „Рафал“  вклучува сеопфатни, најсовремени системи за симулација и обука, обезбедувајќи супериорна обука за пилотите.

Енергетска ефикасност

Станува збор за оптимизирање на потрошувачката на гориво. Подобрената ефикасност на горивото ги намалува оперативните трошоци и го зголемува опсегот на авионите.

„Рафал“ е подобар: моторите M88 на „Рафал“ се дизајнирани за оптимална ефикасност на горивото, придонесувајќи за поголем досег и помали оперативни трошоци.

Технологии за намалување на бучавата

Намалувањето на бучавата е важно за работа во близина на населени места и за намалување на влијанието врз животната средина.

„Рафал“е подобар: Иако технологиите за намалување на бучавата не се често нагласени во воените податоци, развојот и употребата на напредни технологии во моторите на „Рафал“ сугерира посебен фокус на намалување на бучавата.

Буџетски критериуми

Трошоци за набавка

Пониските трошоци за купување го прават авионот попристапен за даден буџет за одбрана.

„МиГ-29“ е подобар: Традиционално, „МиГ-29“ има пониски трошоци за набавка од „Рафал“, што го прави поекономична опција за земјите со ограничен буџет за одбрана.

Годишен трошок за одржување

Ова е годишен трошок за одржување на авионот во добра состојба. Пониските трошоци за одржување значат значителни заштеди во текот на животниот век на авионот.

„Рафал“ е подобар: и покрај повисоката куповна цена, „Рафал“ е дизајниран за поедноставено и поретко одржување, потенцијално намалувајќи ги годишните трошоци во споредба со „МиГ-29“.

Работен век

Периодот во кој авионот може ефективно да се управува пред да се замени или голема надградба. Долгиот работен век ги намалува вкупните трошоци по година на користење.

„Рафал“  е подобар: „Рафал“, со своите напредни технологии и модуларен дизајн за лесни надградби, има потенцијално подолг работен век од „МиГ-29“.

Оперативни критериуми

Компатибилност со постоечката инфраструктура

Овде, сепак, зборуваме за способноста на леталото да оперира од постоечките воздушни бази без потреба од поголеми модификации. Добрата компатибилност ја олеснува интеграцијата и ги намалува трошоците.

„МиГ-29“ е подобар: „МиГ-29“, поради долгогодишното присуство на пазарот и неговата употреба во многу земји, покажува одлична компатибилност со низа постојни инфраструктури.

Леснотија на одржување

Ниво на стручност потребно за технички персонал и достапност на резервни делови. Едноставното одржување ги намалува времето на застој и трошоците.

„Рафал“ е подобар: иако „МиГ-29“ е дизајниран да биде робустен, „Рафал“ има корист од модуларниот дизајн и добро воспоставена логистика за поддршка, што го олеснува одржувањето.

Интероперабилност

Станува збор за способноста на авионот ефикасно да оперира во заеднички мисии со сили или опрема од други земји. Интероперабилноста е клучна за мултинационалните операции.

„Рафал“ е подобар: „Рафал“, со своите напредни електронски системи и компатибилност со стандардите на НАТО, нуди поголема интероперабилност за меѓународни операции.

Разновидност

Тоа е способност на авионот да извршува различни мисии. Разновиден авион може да исполни неколку улоги, намалувајќи ја потребата од специјализиран авион.

„Рафал“ е подобар: Дизајниран како авион со повеќе намени, „Рафал“ се истакнува во различни мисии, од воздушна надмоќ до копнен напад, покажувајќи супериорна разновидност во однос на „МиГ-29“.

Безбедносен критериум

Стапка на несреќи

Историјата на безбедноста на авионот, вклучувајќи инциденти и несреќи, е важна при изборот за потенцијалните купувачи. Ниската стапка на несреќи е показател за безбеден дизајн и соодветна обука на пилотите.

Нема победник: и двата авиони имаат стапки на несреќи што ги одразуваат нивните оперативни периоди и контексти на употреба. Директната споредба би барала детална анализа на специфичните околности на секој инцидент.

Можност за преживување

Способноста на авионот да ги заштити своите пилоти и да остане оперативен во случај на напад е уште една исклучително важна точка. Високата можност за преживување ги зголемува шансите за успех во мисијата и безбедноста на пилотот.

„Рафал“ е подобар: „Рафал“ е опремен со системи за електронско војување и напредни мерки за заштита, зголемувајќи ја неговата способност за опстанок во непријателски средини.

Заклучокот е јасен – „Рафал“ е победник

Анализирајќи ги техничките, научните, буџетските, оперативните, стратешките, еколошките, безбедносните, политичките и економските критериуми, „Рафал“ се истакнува како супериорен во повеќето категории. Неговиот напреден дизајн, разновидност, повеќенаменските способности, ефикасноста на горивото и поддршката од производителот го прават префериран избор во многу сценарија.

Иако „МиГ-29“ нуди одредени предности, како што се малку поголема максимална брзина и помали трошоци за стекнување, иновациите и модуларноста на „Рафал“ ја обезбедуваат неговата севкупна супериорност, како за сегашните мисии, така и за идните адаптации, пренесува Дневник.хр.