Како во пракса функционираат царините на Трамп

Доналд Трамп воведе царини за стоки во вредност од стотици милијарди долари, пред се од Кина, со цел, како што тврди, „да ги заштити американските работници и индустријата“.
Но, многу луѓе не знаат како всушност функционираат овие царини и кој на крајот ги сноси нивните трошоци, пренесува Index.hr.
Што е царина?
Царината е дополнителен данок што владата го наплаќа за стоки што доаѓаат од странство. Таа има за цел да го поскапи увозот за домашните производи да бидат поконкурентни.
Трамп, на пример, воведе царина од 25 отсто за кинески автомобили, челик, електроника и бројни други производи.
Едноставен пример
Да замислиме дека американска компанија сака да увезе автомобил од Кина кој чини 20.000 долари. Пред тарифите на Трамп, таа компанија би платила 20.000 долари и помал износ царина.
По воведувањето на тарифата од 25 отсто, автомобилот повеќе не чини 20.000 долари, туку 25.000 долари. Разликата од 5.000 долари оди на сметка на американската влада бидејќи тоа е царина наметната од администрацијата на Трамп.
Што сакаше да постигне Трамп?
Трамп тврди дека Кина манипулира со трговијата, ја нарушува интелектуалната сопственост и штети на американската индустрија. Неговиот план беше овој: да ги поскапи кинеските производи за Американците да купуваат повеќе домашни производи, да ја притиснат Кина да ги промени трговските практики, да го намали трговскиот дефицит на САД.
Кој всушност ги плаќа тие царини?
Иако Трамп често тврдеше дека тарифите ги „плаќа Кина“, во реалноста тие ги плаќаат американските компании кои увезуваат стоки, а тие честопати ги пренесуваат дополнителните трошоци на потрошувачите. Тоа значи дека крајниот клиент, американскиот граѓанин, плаќа повеќе за автомобили, електроника, градежни материјали и многу други производи.
Пазарните импликации
Од ова имаа корист некои американски компании, на пример домашните производители на челик, бидејќи конкуренцијата од Кина стана поскапа. Други, исто така, страдаат, при што пиварниците плаќаат повеќе за алуминиумско пакување, производителите на автомобили за делови и трговците на електроника или губат маржи или мораат да ги зголемат цените.