Како Ријана стана најбогата поп-ѕвезда?

Англија– Помина скоро една година откако Ријана го извести светот дека е преселена во Лондон, правејќи го тоа – за да биде подостапна и поприсатна на Интернет.

Забавувајќи се со повеќе од 80 милиони следбеници на Инстаграм, поп-ѕвездата и модна икона , објави приказна која беше, барем во преден план, за нејзината внука, Majesty, правејќи фотографии од неа. Многу следбеници едноставно се караа, но други, детективите со орел очи, ја забележаа вистинската приказна која демне зад неа.

Таму, стуткано меѓу врата и биро, беше мандарински слон на жолт правоаголник што веднаш беше запознаен со некој во оваа земја: торба на Синсбери. Пораката беше очигледна. Ријана беше во Велика Британија долго време; и тоа значеше бизнис.

Дванаесет месеци подоцна, Ријана се искачи на листата на богаташи на Sunday Times, со проценето богатство од 468 милиони фунти. Таа ја става трета по рангот на најбогатите музичари во Велика Британија, зад Ендру Лојд-Вебер и Пол Макартни, но пред Елтон Џон, Мик Џегер, Адел и Ед Ширан.

Редоследот на списокот би бил малку поразличен доколку се засноваше само на рекордни или продажба на турнеи, но пласирањето на Ријана е одраз на нејзината сила за моќ и како бизнисменка, моден дизајнер и како музичар. Богатството на 32-годишната ѕвезда, всушност, главно се должи на нејзиниот бренд за козметика, Fenty Beauty, каде што пријавените 15 отсто од акциите вредат 351 милиони фунти, како и нејзината линија за долна облека и моден бренд, покрај осум албуми и неколку тури како пејачка со најслушани песни.

„Таа некако нè изненади“, изјави Роберт Вотс, компилатор на годишниот список на „Сандеј Тајмс“. „Многу малку луѓе знаеја дека таа живее во Велика Британија до минатото лето. Сега е добро поставена да биде првиот музичар што достигна статус на милијардер во Велика Британија “.

Ако тоа звучи скок – предвидување дека таа повеќе од двојно ќе го зголеми своето богатство за да го престигне дури и театарскиот импресарио Лојд-Вебер во наредните години – вреди да се прегледа колку брзо се развила Ријана од тоа да биде исклучително популарна глобална музичка ѕвезда во една од најуспешните, влијателни и посакувани креативни сили во мода и убавина, сите без да ги загубат првите.

Приказната за Робин Ријана Фенти, кога и да е напишана, има тенденција да започне во Бриџитаун, Барбадос – каде порасна во бунгалов со своите двајца браќа, нејзината мајка сметководителка и нејзиниот татко, зависник од кокаин и алкохол, кој работел како супервизор на магацин, но исто така продаваше облека од штанд на пазарот. На 17 години се сели во Њујорк, во 2005 година.

Познатиот рапер и продуцент Џеј-Зи ја слушна Ријана како изведува рана верзија на „Pon de Replay“ и потпиша со неа веднаш договор. Наводно, Ријана, чекала во канцеларијата на Џеј-ј Зи до 3 часот наутро, кога адвокатите завршиле со изготвување на договор за продуцирање на шест албуми. Потоа се пресели од Барбадос во САД и се роди Ријана, анонимната ѕвезда.

„ Pon de Replay’ стана глобален хит, како и деби-албумот на Ријана, Music of the Sun, дури и ако сега изгледа слабо во споредба со многу нејзини последователни активности. Имаше бројни, како „ SOS’ и „‘Umbrella’ (кои поминаа целото лето на Топ 40 во Велика Британија, најдолго, иронично од , Wet Wet Wet), соработка со Калвин Харис, Канје Вест, и Еминем, како и девет награди „Греми“, 13 американски музички награди, 12 музички награди „Билборд“, 30 хитови меѓу првите десет во Велика Британија, 250 милиони продадени албуми и шест Гинисови светски рекорди.

Откако го освои музичкиот пазар, Ријана се проба и во модниот свет како заштитно лице, работејќи со Армани, Ривер Ајленд, а стана првата црна жена која беше лицето на Диор. До 2014 година таа беше креативна директорка на Пума, а нејзиниот прв пар на патики се продаде во рок од три часа од започнувањето на  продажбата.

Две години подоцна, дебитираше првата линија за облека со спортскиот бренд – до блескави прегледи од озлогласениот тврд моден печат – на Њујоршката модна недела, а 12 месеци подоцна, на 29 години, таа беше подготвена да го лансира Fenty Beauty . Брендот веднаш влезе во првата лига, откако потпиша договор со Луј Витон- Мое Хенеси, францускиот луксузен конгломерат во кој се вклучени етикетите Диор, Живанши и Луј Витон.

Очигледна е и точката на разликата: Fenty Beauty воведе 40 нијанси на палети основи во индустријата каде што околу 10 беше конвенционалната бројка. Тоа значеше дека луѓето со разни тонови на кожа обично се исклучени од палетите за шминка, конечно, се грижеа за нив и тие го купија. Fenty Beauty оствари продадена продажба во вредност од 100 милиони во првите 40 дена, а скоро 600 милиони американски долари во првата година. Како Кајли Џенер, која стана милијардерка за неколку години од нејзините линии за шминка, Ријана стана голема моќ во козметичката индустрија. За разлика од Кајли Џенер, сепак, таа исто така фундаментално го измени и подобрува: принудувајќи други компании да додадат десетици повеќе нијанси на производите за тен , поголема разновидност сега е норма.

Во 2018 година, Savage X Fenty, линија за долна облека, го повтори трикот на нејзината визија за козметика, фокусирајќи се на разновидноста и реалистичните, разновидни тонови на кожата за да се допадне на пазарот честопати занемарен од традиционалната модна индустрија.

И тогаш, исто како што суптилно се пресели во северен Лондон, Ријана се пресели во нејзината навидум потрага да доминира во модата и убавината целосно. Во мај минатата година, таа објави нова висока облека, чевли, додатоци и бренд за облека за LVMH, едноставно наречена Фенти, во која нема да има „уметнички граници“. Тоа ја натера првата жена што создаде бренд за LVMH, а првата црна жена која водеше голема луксузна модна куќа.

Музиката – и заработката од музиката – продолжи, како и повремените застапувања во глума. Исто така, Ријана изгради достоинствено реноме како филантроп, било да е тоа со нејзината добротворна организација, Фондација Клара Лионел (КЛФ), или еднократни донации.

Неодамна, таа донираше 5.000.000 американски долари за напори за помош во борбата против коронавирус, и понуди да ги плати целосните трошоци на вентилаторите потребни во нејзината матична земја Барбадос и дала 2.100.000 американски долари за да обезбеди поддршка за поединци и деца кои страдаат од семејно насилство за време на карантинот. (Таа самата е поранешна жртва на семејно насилство, го трпеше од нејзиното момче, пејачот Крис Браун, во 2009 година).

На само 32 години, Форбс ја рангираше како како најбогатиот женски музичар во светот, повисоко од Бијонсе, повисоко од нејзиниот идол, Мадона, и сега е блиску до нејзиниот стар пријател и ментор Џеј- Зи, веќе милијардер. (Гардијан).