Како дизајнерите во подем триумфираа на отворањето на Олимпијадата во Париз
Париз – Како врвен партнер на Олимписките игри во Париз во 2024 година, луксузниот конгломерат LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton беше сеприсутен на церемонијата на отворањето, но глобалниот телевизиски настан обезбеди подеднаква изложеност на независните француски модни брендови кои работат со минимален буџет.
Дафне Бурки, директорката за стајлинг и костими на церемонијата на отворањето, е блиска до новата генерација дизајнери од Париз, кои прошетаа на пистата како Виктор Веинсанто и Жана Фрио.
Како дел од главниот тим на креативци кои работат со Томас Жоли, уметнички директор на церемонијата на отворањето, таа се погрижи малите брендови, од кои многумина промовираат родово-флуидна естетика, да бидат прикажани во клучните моменти од церемонијата што ја гледаа околу 1,5 милијарди луѓе ширум светот .
Виктор Веинсанто, еден од 15-те избрани дизајнери во подем, рече дека не може да поверува на својата среќа.
„Бев воодушевен и изненаден во исто време. Тоа е фантастична можност за нас младите дизајнери. Тоа е огромна платформа, можност што се случува еднаш во животот“, рече дизајнерот, кој создаде изглед за светска турнеја на Бијонсе „Ренесанса’ минатата година.
Тој беше многу свесен дека LVMH потроши пријавени 150 милиони евра за спонзорирање на настанот.
„Ние сме благодарни на Дафне, на Олимпискиот комитет Париз 2024 и на групата LVMH, бидејќи тие беа среќни што бевме вклучени, што е навистина супер убаво од нив“, додаде тој.
Шарл де Вилморан облече повеќе од 150 учесници за табелата насловена „Liberté“, која прикажува тројка облечена во неговите шарени дизајни во почит на класичниот француски филм за нов бран на Франсоа Трифо „Jules et Jim“.
Поранешниот финалист на наградата LVMH ги пофали Жоли и неговиот тим што се осмелија да ги поместат границите. „Тие ѝ покажаа на Франција дека ја сакаме“, рече тој.
Во некои од најнезаборавните сцени на вечерта, мистериозна фигура облечена во сребрена покривка и чизми до бутовите, јаваше механички коњ преку Сена, пред да го предаде олимпиското знаме на официјалниот подиум лоциран спроти Ајфеловата кула.
Жан Фрио, чии дизајни ги носеа Мадона и победниците на Евровизија, Манескин, го создаде изгледот инспириран од Јованка Орлеанка.
„Таа е жена која е ултра симболична за она што се обидувам да го направам, што сакам – да се ослободам од родовите правила, од она што општеството ми го наметнува како жена и да се одлучам да се борам“, рече таа.
„Како дизајнерка која е лезбејка, нема момент во мојот живот кога не се борам, немам отворено лезбејски модели во индустријата или сум посветена. за одржлив дизајн и зборување за предизвиците што ги носи“, додаде Фрио.
Таа соработуваше со мајсторот за кожа Робер Мерсие, кој веќе соработуваше со Зендаја облечена во кожен фустан со влажен ефект на Balmain исо Ким Кардашијан во мокриот фустан од Jean Paul Gaultier.
Под кожниот оклоп, исечен од метализирана кожа со потекло од Италија, Frio дизајнираше печатено боди за да создаде ефект на trompe-l’oeil на појаси со вкрстување.
„Сето тоа мораше да биде прилагодливо со отстранливи делови, за да се приспособи безбедносна опрема за јавање, но и практични потреби“, објасни таа.
Враќањето на фигурата на Јованка Орлеанка се чувствуваше уште поважно затоа што средновековниот воин, светец-заштитник на Франција, честопати беше прифатена како фигура од екстремно десничарските групи.
„Тоа враќа во разговорот личност „како нас“ – која можела да биде транс или интерсексуална – но и поврзаноста со облеката затоа што не носела само оклоп, туку носела машка облека во секојдневниот живот“, рече Фрио.
Во друга табела наречена „Festivité“, француската диџејка и лезбејска активистка Барбара Буч претседаваше со квир препрочитување на „Тајната вечера“ на Леонардо да Винчи, опкружена со изведувачи меѓу кои ѕвездите на „Drag Race France“ Ники Дол, Палома и Пиче.
Масата за банкет се претвори во писта за дизајнери, меѓу кои се Weinsanto, Alphonse Maitrepierre, Kevin Germanier, етикетата на Артур Роберт Ouest Paris, C.R.E.O.L.E. од Винсент Фредерик-Коломбо и други.
Трансродовиот модел Раја Мартињи го искристализираше чувството на гордост кај француската ЛГБТКИА+ заедница шетајќи во костим во боите на француското знаме покриен со повеќе од 60.000 кристали, дизајнирани од истоимената етикета Asquin на Жил Асквин.
Маитрепие побара да ја облече Фарида Келфа, муза на дизајнери, од Азедин Алаја до Жан Пол Готје. Тој дизајнираше бледо розев фустан со обвивка со раскошно превиткано елече, направено од четири слоја материјал украсен со ласерски шари и извезени цветни детали.
„Со оглед на тоа што ќе бидеме покрај големите брендови, со средства и обемни ателјеа, се заложив за идејата за вечерна тоалета да биде направена на нашиот начин – 100 проценти подобрена“, рече тој. „Јас користев залихи за надградба на материјали во Пантин и се предизвикав себеси да ја направам [облеката] од се што ќе најдам таму“.
Италијанската параолимписка мечувачка Беатрис „Бебе“ Вио Грандис беше изборот на Германие.
„Таа е некој што ме инспирира“, рече тој. „Таа ја претставува не само убавината, туку и силата на умот. Не се работи за физичка форма, туку за она што произлегува од неа: храброст, гордост, издржливост во лицето на она што општеството го диктира, класа и секогаш [со] насмевка“.
Тој ги прошири шилестите екстраваганции што ги покажа за есента 2024 година, замислувајќи пастелен мини фустан врамен со огромни прскања со пердуви.
Веинсанто, кој тесно соработуваше со Готје на неговото кабаре „Fashion Freak Show“, позајми неколку десетици погледи од неговата архива за сегментот на модната ревија што се одржа навечер на мостот Passerelle Debilly, наспроти позадината на Ајфеловата кула.
Дизајнерот ја облече својата муза, моделот Илџима Масрангар, во корсет фустан од неговата колекција пролет 2024 година и огромен ковчег од органза од пролетта 2022 година инспириран од неговиот роден регион Алзас. Тој не размислувал за потенцијалното влијание на неговото учество.
„За мене, тоа е повеќе прашање на лично задоволство“, рече Вајнсанто. „Мислам на моите родители. Знам дека ќе бидат супер горди“.
На Де Вилморан првпат му се обрати минатиот октомври кога беше шеф на жирито на Меѓународниот фестивал за мода, фотографија и модни додатоци Hyères.
Тој дизајнираше големи здолништа во боја на виножито за воздушните танчери од танцовата компанија Gratte Ciel поставени на врвот на столбовите долж Понт Нојф, и разнобојни шорцеви со принт и маици за акробатските танчери на Compagnie XY, во сцена која заврши со пилотите на Patrouille de France трагаат по црвено срце на небото.
Покрај позајмувањето на архивски изгледи од високата мода, тој работеше со Бурки и нејзиниот тим за производство на облека за десетици танчери врз основа на неговата дебитантска колекција подготвена за облека, претставена минатиот февруари. Де Вилморан рече дека е негов прв пат да поставува низа типови на величини, со големини кои се движат од XS до XXL.
Тој беше горд што беше дел од настанот, без разлика што ќе се случи понатаму. „Немам никакви очекувања. Не мислев: „Ќе имам уште 100.000 следбеници“, рече Де Вилморан.
Сепак, тој се надева дека неговото учество ќе ги убеди купувачите дека има капацитет да испорача големи количини. „Тоа беше загриженост за некои кои се двоумеа да ја купат мојата прва колекција“, истакна тој. „Ова покажува дека успеавме да го направиме тоа и можеме да го направиме за други клиенти“.
Додека танчери, од ѕвездата на Парискиот оперски балет, Жермен Луве, до кралицата на баловите Жизел Палмер, се фрлаа низ дождливата писта, публиката доби увид во помалку познатиот аспект на француската култура.
„Она што го направи Томас е брилијантно затоа што е супер модерно, радосно, а тој се дрзна и ризикуваше“, рече Де Вилморан. „Тоа не беше нужно она што луѓето го очекуваа“. (WWD)