Како да реагирате на откажување на сопирачките додека возите?


За време на возењето може да се појават различни неочекувани ситуации кои бараат брзо донесување одлуки. Еден од нив, и еден од најлошите, е дефект на сопирачките. Ова се случува релативно ретко, но може да резултира со фатална несреќа, обично поради лошата реакција на возачот на самиот дефект.

Прво, иако е лесно да се каже, треба да останете смирени. И пред се да продолжи да го контролира возилото. Важно е да го запрете безбедно. Се разбира, мора веднаш да престанете да забрзувате штом откриете дека сопирачките не работат. Не е повредено да се обидете да ги предупредите другите учесници во сообраќајот со вклучување на вашите алармни светла.

Не смеете да го гасите моторот, бидејќи серво воланот ќе престане да работи, па управувањето ќе стане многу потешко и комплицирано. Педалата на сопирачката мора да се притисне неколку пати, но не до крај, за да се обиде да го зголеми притисокот во колото на сопирачките, во случај тоа да се должи на дефект на пумпата. Ако тоа не успее, мора да се обидете да ја намалите брзината на возилото користејќи ја моторната сопирачка, намалувајќи ги брзините.

Ако е автомобил со рачен менувач, лесно е. Ако е автоматски, скоро сите имаат секвенцијален режим на работа. Притоа, мора постепено да ја намалувате брзината со која се движите за што побрзо да ги намалите брзините.

Штом ќе се открие дефект на сопирачката, мора да најдете начин да го напуштите патот или да се приближите до рамото за да не ги изложите на ризик другите возачи. Ако возите низ град, пред да ја изгубите контролата над возилото и да предизвикате сообраќајна незгода или судар, обидете се да го „гребете“ од ограда, работ на тротоарот или кој било друг елемент, што би го забавило и не става вие или други луѓе во опасност. Подобро тоа отколку да удриш друг автомобил со полна брзина.

Како да откриете дека сопирачките не се во ред?

Постојат одредени знаци дека системот за сопирање може да ги открие пред целосно да пропадне. Ако се открие дека сопирачката е поцврста и дека треба да примените повеќе сила на неа или дека сопира помалку од претходно, тоа може да се должи на дефект на засилувачот на сопирачката. И обично се јавува поради долг период на неактивност, прекумерна топлина или дефект на пумпата.

Потребно е на секои два или три месеци да се проверува дали течноста за сопирачките е исправна, дали влошките се истрошени и дали дисковите се во добра состојба. Ако педалата на сопирачката се чувствува многу мека кога ќе ја притиснете, нивото на течноста за сопирачките можеби паднало премногу ниско или има малку воздух во колото на сопирачките.

Ако автомобилот се однесува чудно при сопирање, односно се движи настрана, треба да го однесете кај механичар за да може да се провери целиот систем и да се открие можен проблем, што може да доведе до нешто посериозно. Овој симптом може да се должи и на дефект на еден од амортизерите.